• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lumify inkasso, hur funkar det?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Hej,

Jag är i skrivande stund 20 dagar sen med både Credifi och Lumify och tanken är att släppa allt till Gothia och förhandla ner avbetalningsbeloppet.
Har ni fått brev till postlådan från Credifi och Lumify, eller skickar de bara mail och ringer?

mvh
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Hej,

Jag är i skrivande stund 20 dagar sen med både Credifi och Lumify och tanken är att släppa allt till Gothia och förhandla ner avbetalningsbeloppet.
Har ni fått brev till postlådan från Credifi och Lumify, eller skickar de bara mail och ringer?

mvh
Haft samma situation. De skickar bara mail, sms och ringer. Inget på posten.

Hade samma plan som du men det tråkiga var att både mina Credifi och Lumify-skulder haft samma förfallodatum men gått till inkasso olika snabbt. Credifi har nu legat hos Gothia i tre veckor men Lumify har jag inte hört nåt om alls. Så jag fick komma överens om avbet. för Credifi först och de ville ha rätt högt månadsbelopp. (4k på 33k skuld) Blir spännande vad vi kan enas om när Lumify (40k) kommer dit. Har inte råd med mer än 5k/mån.
Hade velat ha det samtidigt men så blev det inte. :rolleyes:
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 060
Mottagna reaktioner
603
Poäng
637
Haft samma situation. De skickar bara mail, sms och ringer. Inget på posten.

Hade samma plan som du men det tråkiga var att både mina Credifi och Lumify-skulder haft samma förfallodatum men gått till inkasso olika snabbt. Credifi har nu legat hos Gothia i tre veckor men Lumify har jag inte hört nåt om alls. Så jag fick komma överens om avbet. för Credifi först och de ville ha rätt högt månadsbelopp. (4k på 33k skuld) Blir spännande vad vi kan enas om när Lumify (40k) kommer dit. Har inte råd med mer än 5k/mån.
Hade velat ha det samtidigt men så blev det inte. :rolleyes:
Hur har det gått ?
Har precis själv insett att jag tvingas släppa lumify på 55k, 11000:- i månaden. Hoppas så att gothia går att förhandla med !
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Hur har det gått ?
Har precis själv insett att jag tvingas släppa lumify på 55k, 11000:- i månaden. Hoppas så att gothia går att förhandla med !
Gothia har blivit hårdare senaste månaderna. Min skuld från lumify och Credifi hamnade där. Skulden var ca 25k och de ville ha 4500 kr, lyckades förhandla ner till 3500 kr. Under 3500 kr ville de absolut inte gå med på och de sa till mig att det var undantag de gjorde att jag fick 3500kr.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 060
Mottagna reaktioner
603
Poäng
637
Gothia har blivit hårdare senaste månaderna. Min skuld från lumify och Credifi hamnade där. Skulden var ca 25k och de ville ha 4500 kr, lyckades förhandla ner till 3500 kr. Under 3500 kr ville de absolut inte gå med på och de sa till mig att det var undantag de gjorde att jag fick 3500kr.
Fyfasen Hoppas verkligen dom är lite medgörliga, vill inte hamna hos fogden med ett lån för då blir det utmätning och så rasar allt. Släpper förmodligen lumify i november, enligt deras egna regler kam inte lånet sägas upp för vidare indrivning inom 2 månader.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Hur har det gått ?
Har precis själv insett att jag tvingas släppa lumify på 55k, 11000:- i månaden. Hoppas så att gothia går att förhandla med !
*knock on wood* men min Lumify är fortfarande inte hos Gothia. Förföll 29 april.
Är tacksam för varje månad som går utan meddelande från dom. :facejoy:
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 060
Mottagna reaktioner
603
Poäng
637
Det förstår jag ! Hoppas mitt dröjer ett halvår för då har jag utrymme för en hyfsad avbetalning
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Fått en ny tjänst på jobbet och får 4000kr mer i plånkan (brutto). Så det blir ju lagom tajming eftersom min skuld hos Lumify snart hamnar hos Gothia och då får jag betala ännu mer varje månad. Så kontentan blir samma som nu rent ekonomiskt. Oklart om man vill skratta eller gråta just nu.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
*knock on wood* men min Lumify är fortfarande inte hos Gothia. Förföll 29 april.
Är tacksam för varje månad som går utan meddelande från dom. :facejoy:
Du vet väl att de har skithög ränta... så de skadar ju inte dem att räntan tickar på ...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp