S
Seli
Gäst
Poäng: 0
Ger lumify missbrukad kredit?
Loanstep har väl inte alls den modellen? Jag undrar hur många här som fått lån beviljat trots att det ligger ett lån hos inkasso. Aldrig hört om något företag som fungerar så iallafall. Du kanske har fått det om bakfoten? Det går däremot att ansöka precis som vanligt hos Loanstep (utan att systemet talar om för dig att du har skulder hos inkasso eller något förfallet) däremot när handläggarna handlägger ditt ärende kommer du att få ett avslag. Dessutom måste det gå x antal månader innan man kan ansöka och bli beviljad igen efter att man varit hos inkasso, detta säger deras kundtjänst själva till och med. Jag frågade dem nämligen för ett par månader sedan.
Loanstep beviljar nytt lån 6 månader efter att förra lånet hamnat hos inkasso.Loanstep har väl inte alls den modellen? Jag undrar hur många här som fått lån beviljat trots att det ligger ett lån hos inkasso. Aldrig hört om något företag som fungerar så iallafall. Du kanske har fått det om bakfoten? Det går däremot att ansöka precis som vanligt hos Loanstep (utan att systemet talar om för dig att du har skulder hos inkasso eller något förfallet) däremot när handläggarna handlägger ditt ärende kommer du att få ett avslag. Dessutom måste det gå x antal månader innan man kan ansöka och bli beviljad igen efter att man varit hos inkasso, detta säger deras kundtjänst själva till och med. Jag frågade dem nämligen för ett par månader sedanl
Det var ju i princip det jag precis ovan skrev så du behöver nog inte citera mitt inlägg? Frågan gällde Lumify? Du drog ju in loanstep och påstod felaktiga saker så jag rättade till det bara.
Det var ju i princip det jag precis ovan skrev så du behöver nog inte citera mitt inlägg? Frågan gällde Lumify? Du drog ju in loanstep och påstod felaktiga saker så jag rättade till det bara. Lånet måste vara fullt återbetalt, har själv pratat med Ola och Fredrik. Satt bredvid när min sambo ansökte i veckan och mycket riktigt gick det inte och kundtjänst sa samma som jag nyss beskrivit.
Ok då fungerade det för dig. Då kanske de behandlar kunder olika som alla andra företag gör. Som sagt det gick inte för mig, har redan frågat dem och heller inte för min sambo. Satt bredvid när hon ansökte och sen chattade hon med kundtjänsten som sa att man inte kan ha ett lån hos dem om det inte gått 6 månader efter att man slutbetalar till Billecta.Mitt lån på 5000kr som jag tog hos Loanstep gick till Billecta inkasso i december 2020.
Nu i onsdags sökte jag 5000kr hos Loanstep och det beviljades. Har fortfarande mer än hälften av skulden kvar hos Billecta inkasso för det förra lånet. Under hela tiden det legat hos Billecta inkasso så har det kommit upp en text på Mina sidor hos Loanstep där det står att jag måste vänta 6 månader från det datumet som lånet gick till inkasso innan jag kan ansöka igen. Vilket stämde, för nu i onsdags (6 mån och 2 dagar efter att lånet gick till inkasso) så var den texten borta på Mina sidor hos Loanstep och jag kunde ansöka igen. Trots att mitt förra lån fortfarande ligger hos inkasso. Så det går.