• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Lyxfällan S28 E10

Commsnder

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
54
Poäng
157
https://www.viafree.se/program/livsstil/lyxfallan/sasong-28/avsnitt-10

Det var det värsta avsnitt jag varit med om.. För de som sett den låt oss diskuterar detta beteende. Jag skulle vilja säga att det är ett psykiskt övergrepp av henne att göra det hon gör. Blev så irriterad på dem att jag inte kan somna nu även fast det inte gäller mig. Men får man hjälp via lyxfällan som jag anser hjälper mycket så blir jag föga förvånad att man inte tar emot den utsträckta handen.

Paret var en man och en kvinna boende i Bålsta med 4 barn. Lyxfällan hade börjat arbeta med en utmätning av huset innan de ens träffats och tagit lån av respektive föräldrar.

tidigt in i programmet så stod bilarna på spel och de gick inte igenom, sedan stod det inför ljuset att lägga in privata pengar i ett företag som går back med stora summor, de var hon som drev allt vad han skulle säga och göra, när de pratade med psykologen så stod det klart att karln i huset saknade kärlek från frugan.

Sen skulle det säljas saker och då var det att det går inte för han ska börja göra ditt och datt och det var ju hon som drog det hela i försäljningen också.

Att lyxfällan river ett papper efter avlutad budget och de känns nöjda med att gå back är en liten ögonöppnare också.

Nu har jag eftersökt paret och byggfirman verkar rulla på ganska bra så de kanske gjorde ett bra val ändå. Hoppas de trots den skämsbelagda kalla handen mot lyxfällan ändå löser sig för paret för barnen skull
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 798
Poäng
1 247
Syftar du inte på avsnitt 9? För enligt tv.nu och Viafree så var det avsnitt 9 som sändes senast och avsnitt 10 sänds på söndag.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Kan man få en länk till avsnittet?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Är det ikväll 20:00 det går?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Det var det värsta avsnitt jag varit med om.. För de som sett den låt oss diskuterar detta beteende. Jag skulle vilja säga att det är ett psykiskt övergrepp av henne att göra det hon gör. Blev så irriterad på dem att jag inte kan somna nu även fast det inte gäller mig. Men får man hjälp via lyxfällan som jag anser hjälper mycket så blir jag föga förvånad att man inte tar emot den utsträckta handen.

Paret var en man och en kvinna boende i Bålsta med 4 barn. Lyxfällan hade börjat arbeta med en utmätning av huset innan de ens träffats och tagit lån av respektive föräldrar.

tidigt in i programmet så stod bilarna på spel och de gick inte igenom, sedan stod det inför ljuset att lägga in privata pengar i ett företag som går back med stora summor, de var hon som drev allt vad han skulle säga och göra, när de pratade med psykologen så stod det klart att karln i huset saknade kärlek från frugan.

Sen skulle det säljas saker och då var det att det går inte för han ska börja göra ditt och datt och det var ju hon som drog det hela i försäljningen också.

Att lyxfällan river ett papper efter avlutad budget och de känns nöjda med att gå back är en liten ögonöppnare också.

Nu har jag eftersökt paret och byggfirman verkar rulla på ganska bra så de kanske gjorde ett bra val ändå. Hoppas de trots den skämsbelagda kalla handen mot lyxfällan ändå löser sig för paret för barnen skull


Kan inte annat än hålla med, man märkte ju hur less Magdalena var i slutet över att behöva tjafsa sig till att ens hjälpa dom. Snyggt att hon sa ifrån.

Jag har nog sett nästan alla avsnitt av lyxfällan och det här var klart ett av dom värsta tillfällena, varför ens söka om man genuint inte vill förändra sin situation?!

Med tanke på vad lyxfällan gör i många fall borde deltagarna inte känna annat än tacksamhet, en ”vanlig” människa skulle förmodligen näst intill aldrig få till så bra deals som dom lyckas med.

Det blev rätt pinsamt att titta på, hoppas iaf att dom sög till sig någon ny kunskap kring ekonomi inför framtiden. :confused:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp