Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Klara lån - Jämför 20 lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Lyxfällan S28 E10

Diskussion i 'Fritt' startad av Commsnder, 23 februari 2021.

1. Commsnder

Commsnder Aktiv medlem - Trofépoäng: 157

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    157
    https://www.viafree.se/program/livsstil/lyxfallan/sasong-28/avsnitt-10

Det var det värsta avsnitt jag varit med om.. För de som sett den låt oss diskuterar detta beteende. Jag skulle vilja säga att det är ett psykiskt övergrepp av henne att göra det hon gör. Blev så irriterad på dem att jag inte kan somna nu även fast det inte gäller mig. Men får man hjälp via lyxfällan som jag anser hjälper mycket så blir jag föga förvånad att man inte tar emot den utsträckta handen.

Paret var en man och en kvinna boende i Bålsta med 4 barn. Lyxfällan hade börjat arbeta med en utmätning av huset innan de ens träffats och tagit lån av respektive föräldrar.

tidigt in i programmet så stod bilarna på spel och de gick inte igenom, sedan stod det inför ljuset att lägga in privata pengar i ett företag som går back med stora summor, de var hon som drev allt vad han skulle säga och göra, när de pratade med psykologen så stod det klart att karln i huset saknade kärlek från frugan.

Sen skulle det säljas saker och då var det att det går inte för han ska börja göra ditt och datt och det var ju hon som drog det hela i försäljningen också.

Att lyxfällan river ett papper efter avlutad budget och de känns nöjda med att gå back är en liten ögonöppnare också.

Nu har jag eftersökt paret och byggfirman verkar rulla på ganska bra så de kanske gjorde ett bra val ändå. Hoppas de trots den skämsbelagda kalla handen mot lyxfällan ändå löser sig för paret för barnen skull

Last edited by a moderator: 22 mars 2021
  2. Driveby Colonoscopy

Driveby Colonoscopy Kunnig medlem - Trofépoäng: 237

Mottagna gillanden:
    80
    Trofépoäng:
    237
    För oss som missade avsnittet, vad hände i avsnittet då?

3. Kronofogden

Kronofogden V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 757

Mottagna gillanden:
    912
    Trofépoäng:
    757
    Syftar du inte på avsnitt 9? För enligt tv.nu och Viafree så var det avsnitt 9 som sändes senast och avsnitt 10 sänds på söndag.

4. Commsnder

Commsnder Aktiv medlem - Trofépoäng: 157

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    157
    Aha då. Ligger jag lite före med Viaplay?

5. Kronofogden

Kronofogden V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 757

Mottagna gillanden:
    912
    Trofépoäng:
    757
    Du kan väl berätta vad programmet handlade om? Finns säkert folk som har åsikter om ämnet utan att ha tillgång till Viaplay.

clyro86, Sevir87 och Commsnder gillar detta.
  6. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 6 847 Årets medlem Årets mest hjälpsamma

Mottagna gillanden:
    10 140
    Trofépoäng:
    6 847
    Kan man få en länk till avsnittet?

7. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 6 847 Årets medlem Årets mest hjälpsamma

Mottagna gillanden:
    10 140
    Trofépoäng:
    6 847
    Är det ikväll 20:00 det går?

Lasseman gillar detta.
  8. Förvirrad

Förvirrad Aktiv medlem - Trofépoäng: 36

Mottagna gillanden:
    11
    Trofépoäng:
    36
    Det stämmer :)

9. Peach

Peach V.I.P - Trofépoäng: 577

Mottagna gillanden:
    545
    Trofépoäng:
    577

Kan inte annat än hålla med, man märkte ju hur less Magdalena var i slutet över att behöva tjafsa sig till att ens hjälpa dom. Snyggt att hon sa ifrån.

Jag har nog sett nästan alla avsnitt av lyxfällan och det här var klart ett av dom värsta tillfällena, varför ens söka om man genuint inte vill förändra sin situation?!

Med tanke på vad lyxfällan gör i många fall borde deltagarna inte känna annat än tacksamhet, en ”vanlig” människa skulle förmodligen näst intill aldrig få till så bra deals som dom lyckas med.

Det blev rätt pinsamt att titta på, hoppas iaf att dom sög till sig någon ny kunskap kring ekonomi inför framtiden. :confused:

Lize, Jenka, Driveby Colonoscopy och 1 annan gillar detta.
  10. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 387 Moderator Årets mest kunniga

Mottagna gillanden:
    6 364
    Trofépoäng:
    4 387
    Det där var bland det märkligare jag sett. En del grejer skulle jag syna, tex frysa ränta hos kronofogden

Dela sidan