• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mål 2019

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Jag återkommer nästa vecka med en detaljerad uppdatering av mina lån. Jag har fått återfall vilket tyvärr har medfört att Bank Norwegian inte blev löst som jag hade tänkte med mina 160 tkr jag hade likvid. Är reggad på spelpaus så är inte det, är handel på börsen.

Jag har lånat från betalkoll (30 000 kr) och Getdivide (25 000) igen.

Likvida medel efter betalda räkningar: 44500

Kommer sannolikt göra mig av med betalkoll men låta getdivide ligga kvar pga den låga räntan. Amortera på Bank norwegian istället.

Ja juste, värt att tillägga. Jag har mailat till nästan varenda smslån-bolag förutom betalkoll och getdivide och sagt att jag vill spärra mig permanent utan möjlighet att häva. Har tidigare spärrat mig o kunnat häva men att jag lider av ett grovt spelberoende.

De flesta har sagt att de spärrar permanent...

Usch, jag vill bara bli skuldfri
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Ja juste, värt att tillägga. Jag har mailat till nästan varenda smslån-bolag förutom betalkoll och getdivide och sagt att jag vill spärra mig permanent utan möjlighet att häva. Har tidigare spärrat mig o kunnat häva men att jag lider av ett grovt spelberoende.

De flesta har sagt att de spärrar permanent...

Usch, jag vill bara bli skuldfri
Spelade du bort 160000 kr som var tänkt till att lösa lån ?
Varför har du inte reggat dig på spelpaus ?
Så jobbig situation. -:(
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Spelade du bort 160000 kr som var tänkt till att lösa lån ?
Varför har du inte reggat dig på spelpaus ?
Så jobbig situation. -:(

Om du kollar inlägget igen, jag är reggad hos spelpaus. Det är på börsen jag handlat, berörs ej av spelpaus.

Det är inte min mening att trigga någon annan spelberoende men känner att jag behöver förklara nu, för det är relevant till min situation.

Innan jag fick mitt samlingslån hos remember:
Tog ytterliggare lån hos ferratum och slantar i hopp om att slippa samla lån alls (syns ej i min uppdatering här på forumet). Förlorade allt.

Remember beviljar mig samlingslån och jag får det till mitt bankkonto:
Som ni märker har jag har sjukt svårt att acceptera min tillvaro och jag har bara er på forumet jag pratar med om det här, ingen annan... 150 000 kr användes till att släcka akuta bränder (amex räkning 72 tkr något sånt, ferratum & slantar. Ferratum o slantar tog jag, som nämnt ovan, precis innan jag sökte samlingslån dumt nog och förlorade allt). Slängde in 200 000 kr i mitt investeringssparkonto och dubblade pengarna, var klok nog att plocka ut vinsten, betalade av alla mina smålån men lämnade kvar det jag gick in med dvs 200 000 kr.

Jag börjar förlora, har cirka 160 000 kr kvar. Skriver ett inlägg här på lånforum där jag uppdaterar min situation (hade alltså 200 000 tkr o de hade minskat till 160 000 kr när jag skrev inlägget 2:a maj). Sedan dess har det bara gått utför, förlorat allting i princip och lånat hos betalkoll och getdivide.

Efter lön o räkningar har jag som jag skrev 44500 kr. Funderar på att slänga 30000 kr på betalkoll men lämna kvar getdivide med den låga räntan o fokusera på o få bort bank norwegian i första hand.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Om du kollar inlägget igen, jag är reggad hos spelpaus. Det är på börsen jag handlat, berörs ej av spelpaus.

Det är inte min mening att trigga någon annan spelberoende men känner att jag behöver förklara nu, för det är relevant till min situation.

Innan jag fick mitt samlingslån hos remember:
Tog ytterliggare lån hos ferratum och slantar i hopp om att slippa samla lån alls (syns ej i min uppdatering här på forumet). Förlorade allt.

Remember beviljar mig samlingslån och jag får det till mitt bankkonto:
Som ni märker har jag har sjukt svårt att acceptera min tillvaro och jag har bara er på forumet jag pratar med om det här, ingen annan... 150 000 kr användes till att släcka akuta bränder (amex räkning 72 tkr något sånt, ferratum & slantar. Ferratum o slantar tog jag, som nämnt ovan, precis innan jag sökte samlingslån dumt nog och förlorade allt). Slängde in 200 000 kr i mitt investeringssparkonto och dubblade pengarna, var klok nog att plocka ut vinsten, betalade av alla mina smålån men lämnade kvar det jag gick in med dvs 200 000 kr.

Jag börjar förlora, har cirka 160 000 kr kvar. Skriver ett inlägg här på lånforum där jag uppdaterar min situation (hade alltså 200 000 tkr o de hade minskat till 160 000 kr när jag skrev inlägget 2:a maj). Sedan dess har det bara gått utför, förlorat allting i princip och lånat hos betalkoll och getdivide.

Efter lön o räkningar har jag som jag skrev 44500 kr. Funderar på att slänga 30000 kr på betalkoll men lämna kvar getdivide med den låga räntan o fokusera på o få bort bank norwegian i första hand.

Lycka till! Kunde ha varit värre. Om du har betalat bort en massa smålån är ju det en bra grej.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Om du kollar inlägget igen, jag är reggad hos spelpaus. Det är på börsen jag handlat, berörs ej av spelpaus.

Det är inte min mening att trigga någon annan spelberoende men känner att jag behöver förklara nu, för det är relevant till min situation.

Innan jag fick mitt samlingslån hos remember:
Tog ytterliggare lån hos ferratum och slantar i hopp om att slippa samla lån alls (syns ej i min uppdatering här på forumet). Förlorade allt.

Remember beviljar mig samlingslån och jag får det till mitt bankkonto:
Som ni märker har jag har sjukt svårt att acceptera min tillvaro och jag har bara er på forumet jag pratar med om det här, ingen annan... 150 000 kr användes till att släcka akuta bränder (amex räkning 72 tkr något sånt, ferratum & slantar. Ferratum o slantar tog jag, som nämnt ovan, precis innan jag sökte samlingslån dumt nog och förlorade allt). Slängde in 200 000 kr i mitt investeringssparkonto och dubblade pengarna, var klok nog att plocka ut vinsten, betalade av alla mina smålån men lämnade kvar det jag gick in med dvs 200 000 kr.

Jag börjar förlora, har cirka 160 000 kr kvar. Skriver ett inlägg här på lånforum där jag uppdaterar min situation (hade alltså 200 000 tkr o de hade minskat till 160 000 kr när jag skrev inlägget 2:a maj). Sedan dess har det bara gått utför, förlorat allting i princip och lånat hos betalkoll och getdivide.

Efter lön o räkningar har jag som jag skrev 44500 kr. Funderar på att slänga 30000 kr på betalkoll men lämna kvar getdivide med den låga räntan o fokusera på o få bort bank norwegian i första hand.
Tack för förklaringen. -:)
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Lycka till! Kunde ha varit värre. Om du har betalat bort en massa smålån är ju det en bra grej.

Jo jag vet... kunde ha förlorat allt o inte betalt av alla smålånen. Det hade varit katastrof, då hade allt bokstavligen gått åt helvete.

Men jag mår dåligt som det är, hade 200 000 tkr som kunde snabbat på allt för mig men dessa är borta nu...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 386
Poäng
8 917
@2pac - Måste ett Amex betalas direkt?
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Har cirka 614 000 utnyttjat i blanco/krediter. När året är slut hoppas jag vara nere i cirka 550 000. Mitt mål är att bli av med alla FF. Det är jag runt den 20 september. Vill också ner under 20% i risk på UC. Då kan det bli aktuellt med att försöka få ett samlingslån.

Fick ned min UC-risk till under 12. Sökte i fredags ett lån via Sambla och fick ett erbjudande på 260 000 via Nordax (hoppas nu bara att det inte strular till sig bara..). Kan samla några lån och krediter med en genomsnittlig ränta på 16-17 procent till en ränta på 9 procent. Inte den allra bästa kanske, men med mina förutsättningar så är jag ändå mer än nöjd. Jag ser saneringen av min ekonomi som ett långt projekt och tar det steg för steg. Det enda på minussidan är att jag tänker använda 30 000 av pengarna till en investering, så jag kommer att få lite mer i synliga skulder på UC (å andra sidan räknar jag med att kunna amortera fortare eftersom mindre pengar går till ränta). Dessutom slipper jag ångest över månadskostnaden..nu är den på en förvisso hög men ändå hanterbar nivå.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp