Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Måste få ordning på min ekonomi en gång för alla!

Hej!
Har bestämt mig för att verkligen ta tag i min ekonomi nu en gång för alla..så trött på att leva med ångest och må dåligt över ekonomin.. tänkte skriva här och även uppdatera dels för mig själv så jag ser svart på vitt hur mycket det minskar..
Men vill även ha lite råd och tips längs vägen hur bäst jag ska göra..

Såhär ser min skuldbild ut idag!
UC
Collector - 335 849:- ränta 7.55%
Svea bank - 156 021:- ränta 7.25%
Northmill - 38 898:- ränta 23%

Utanför UC:
Saldo bank - 13069:- ränta 22%
Flexkontot- 32065:- ränta 21%

Totala skulder: 575 902:-

Totala månadskostnaden för alla lån: 9067:-
Plus 1200:- till min mamma varje månad. (Snart betalat klart till henne)

Lön ut varje månad: 29k
Andra utgifter:
Fritids: 1847:-
Mobil mig och barnen: 529:-
Försäkring barnen: 484:-
Glasögon: 260:-
Mat: 5500:-
Trygghetsförsäkring: 475:-
Akassa: 170:-
Spar barn: 300:-
Spar Avanza: 1000:-
Bensin: 1500:-
Totalt: ca 22k

Kvar ca 7k, vilket lån tycker ni man ska amortera extra på varje månad? Vilket ska jag få bort först?

Kommer även få ca 15k i okt/nov som jag bara ska lägga på något lån?

Senast ändrad:
Vilket som helst av dina med hög ränta. Fortsätt sen att betala samma summa varje månad på nästa osv. Då kommer lånen försvinna snabbare än du tror. Jag har 737k kvar i lån och räknar med att vara skuldfri om 4,5 år.

Vilket som helst av dina med hög ränta. Fortsätt sen att betala samma summa varje månad på nästa osv. Då kommer lånen försvinna snabbare än du tror. Jag har 737k kvar i lån och räknar med att vara skuldfri om 4,5 år.
Okej så säg att jag betalar av saldo helt med dom 15, sen extra amorterar jag säg 3000 på tex Northmill varje månad så jag blir av med den helt, sen gör jag likadant med Flexkontot? Så om typ 4 år kan jag bli skuldfri.. känns som man aldrig kommer bli skuldfri ?

Okej så säg att jag betalar av saldo helt med dom 15, sen extra amorterar jag säg 3000 på tex Northmill varje månad så jag blir av med den helt, sen gör jag likadant med Flexkontot? Så om typ 4 år kan jag bli skuldfri.. känns som man aldrig kommer bli skuldfri ?
Prova att fråga chatgpt och redovisa alla skulder med div ränta. Säg att du vill betala samma summa oavsett varje månad så får du se när du kan bli skuldfri.

Hej!
Har bestämt mig för att verkligen ta tag i min ekonomi nu en gång för alla..så trött på att leva med ångest och må dåligt över ekonomin.. tänkte skriva här och även uppdatera dels för mig själv så jag ser svart på vitt hur mycket det minskar..
Men vill även ha lite råd och tips längs vägen hur bäst jag ska göra..

Såhär ser min skuldbild ut idag!
UC
Collector - 335 849:- ränta 7.55%
Svea bank - 156 021:- ränta 7.25%
Northmill - 38 898:- ränta 23%

Utanför UC:
Saldo bank - 13069:- ränta 22%
Flexkontot- 32065:- ränta 21%

Totala skulder: 575 902:-

Totala månadskostnaden för alla lån: 9067:-
Plus 1200:- till min mamma varje månad. (Snart betalat klart till henne)

Lön ut varje månad: 29k
Andra utgifter:
Fritids: 1847:-
Mobil mig och barnen: 529:-
Försäkring barnen: 484:-
Glasögon: 260:-
Mat: 5500:-
Trygghetsförsäkring: 475:-
Akassa: 170:-
Spar barn: 300:-
Spar Avanza: 1000:-
Bensin: 1500:-
Totalt: ca 22k

Kvar ca 7k, vilket lån tycker ni man ska amortera extra på varje månad? Vilket ska jag få bort först?

Kommer även få ca 15k i okt/nov som jag bara ska lägga på något lån?
Boendeform och kostnad?

Hur mycket har du sparat?

Om du tror att du med investeringar slår lånen med högst ränta, fortsätt investera (och dela med dig av hur, iallafall till mig).

Annars skulle jag pausa sparandet och lägga den pengen på lånet med högst ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp