• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Möjlighet lån trots kronofogden.

Blackpurple

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hej alla hoppas allt bra med er. Tänkte höra om nån har råd/synpunkter på ta ett lån fast man är hos kronofogden. Har massa olika lån totalt på 1 miljon. Har medlåntagare min mor på nästan 450 tusen. Och min far på 160 tusen. Har alltid kunnat fixa det men är svårt med det på slutet. Har lön på 32500 innan skatt. Jag och min Sambo och vårt barn 8 år bor hos min mor. Hon har ett stort hus så vi har en egen del där vi bor. Vi delar då allt med fasta räkningar. Jag har ofta ringt runt bett de olika bankerna få lägre kostnader utan hjälp. Lagt in ansökan på skuldsanering i december. Tänkte det blev bäst. Men fick då reda på att mina föräldrar då oxå får ta smällen och det vill jag inte så kommer avbryta detta. Har legat sömnlös länge pga detta. Bryr mig inte om mig själv men min mina föräldrar ska inte lida pga mig. Nu när jag ringt runt så och talat om jag ansökt om sanering så har jag märkt en tendens till medvilja från bankerna. Så det kommer gå vägen. Men hade Noba bank som skickade ärendet till inkasso Lowell. Och ringer och pratar med dom och dom kan göra en avbetalningsplan men först måste jag bli delgiven innan vi kan prata om det säger dom. Jag gör detta och när jag ringer dom igen så bara säger dom åt mig att ärendet är tillbaka skickat till kronofogden så jag får prata med dom. Så det jag måste göra är ha ihopa innan slutet mars/april innan en ev löneutmätning börjar betala 170 tusen kronor. Har pratat med kronofogden och måste säga dom är jäkligt trevliga alla jag pratat med. Verkligen vill hjälpa en. Jag tänker ringa Lowell igen och säga om jag betalat så vill jag veta vad det lägsta är dom vill ha. För om saneringen går igång kommer dom inte få in allt ändå. Men har någon nått råd om lånefirmor som lånar till en trots fogden. Har hört om nstart lån. Hur är dom? Nån som vet? Ska man kolla med nån låneförmedlare? Kan ev ordna min sambo som borgenär men vill helst fixa det själv. På nåt sätt ska jag klara det. Retar mig bara på dom jäkla Lowell. Så snälla nån som varit i liknade situation och hur löste ni det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Hej alla hoppas allt bra med er. Tänkte höra om nån har råd/synpunkter på ta ett lån fast man är hos kronofogden. Har massa olika lån totalt på 1 miljon. Har medlåntagare min mor på nästan 450 tusen. Och min far på 160 tusen. Har alltid kunnat fixa det men är svårt med det på slutet. Har lön på 32500 innan skatt. Jag och min Sambo och vårt barn 8 år bor hos min mor. Hon har ett stort hus så vi har en egen del där vi bor. Vi delar då allt med fasta räkningar. Jag har ofta ringt runt bett de olika bankerna få lägre kostnader utan hjälp. Lagt in ansökan på skuldsanering i december. Tänkte det blev bäst. Men fick då reda på att mina föräldrar då oxå får ta smällen och det vill jag inte så kommer avbryta detta. Har legat sömnlös länge pga detta. Bryr mig inte om mig själv men min mina föräldrar ska inte lida pga mig. Nu när jag ringt runt så och talat om jag ansökt om sanering så har jag märkt en tendens till medvilja från bankerna. Så det kommer gå vägen. Men hade Noba bank som skickade ärendet till inkasso Lowell. Och ringer och pratar med dom och dom kan göra en avbetalningsplan men först måste jag bli delgiven innan vi kan prata om det säger dom. Jag gör detta och när jag ringer dom igen så bara säger dom åt mig att ärendet är tillbaka skickat till kronofogden så jag får prata med dom. Så det jag måste göra är ha ihopa innan slutet mars/april innan en ev löneutmätning börjar betala 170 tusen kronor. Har pratat med kronofogden och måste säga dom är jäkligt trevliga alla jag pratat med. Verkligen vill hjälpa en. Jag tänker ringa Lowell igen och säga om jag betalat så vill jag veta vad det lägsta är dom vill ha. För om saneringen går igång kommer dom inte få in allt ändå. Men har någon nått råd om lånefirmor som lånar till en trots fogden. Har hört om nstart lån. Hur är dom? Nån som vet? Ska man kolla med nån låneförmedlare? Kan ev ordna min sambo som borgenär men vill helst fixa det själv. På nåt sätt ska jag klara det. Retar mig bara på dom jäkla Lowell. Så snälla nån som varit i liknade situation och hur löste ni det?
Hade det kommit som skuldsaldo så är det kört det blir inga lån då även med borgenär.
Nystart måste ta över alla lån man har om man ska ha dem och vet inte hur mycket som är max där men väldigt hård, har du en spel transaktion så blir det nej. (Dem kollar kontot väldigt noga och så får man gå igenom transaktioner)
 

Blackpurple

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Ok vad är skuldsaldo? Tror Max är 500 tusen kronor hos dom. Men så mycket behöver jag inte. Har inga spel på mitt samvete.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Skulden som är från lowell som var hos kronofogden.
Nystart tar inte delar, det är alla skulder man har eller inga alls.
 

Blackpurple

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 750
Mottagna reaktioner
13 034
Poäng
10 087
Du kommer behöva borgensman och eller bättre säkerhet, typ pantbrev. Även då bör det bli svårt.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 983
Mottagna reaktioner
1 065
Poäng
867
Nstart är ju bara en sjukt stor bluff. Hade det funnits något liknande med låga räntor så hade jag köpt det men alla vill tjäna pengar.

Vill du verkligen bli mer skuldsatt? För det är ju det du kommer bli genom Nstart. Du blir i princip aldrig av med det lånet. Och räntorna är löjliga.

Sikta på att komma överens med de du är skyldiga istället så blir du skuldfri snabbare.
 

Blackpurple

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Nstart är ju bara en sjukt stor bluff. Hade det funnits något liknande med låga räntor så hade jag köpt det men alla vill tjäna pengar.

Vill du verkligen bli mer skuldsatt? För det är ju det du kommer bli genom Nstart. Du blir i princip aldrig av med det lånet. Och räntorna är löjliga.

Sikta på att komma överens med de du är skyldiga istället så blir du skuldfri snabbare.
Jo det kommer jag göra men det är ju det som Lowell skickat till kronofogden som jag måste få bort.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
193
Poäng
366
Jag tycker det är lite rörigt men är det här helgalet:
Om dina föräldrar kan lösa ut respektive lån, så kan du släppa till kfm. Men då krävs det också att, vid exempelvis skuldsanering att du inte betalar de lån du har hos föräldrarna.
Sedan behöver ju de lån du har till föräldrarna vara hanterbara för dem.
Alternativt att du tar din del som är kvar efter skuldsanering och som hamnar hos dina föräldrar och betalar dem efter avslutad sanering.
Men har du en sanering får du aldrig gynna enskilda borgensmän (långivare) och därför måste dina föräldrar betala sina enskilda lån själva fram tills dess att du har betalförmåga.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp