• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Möjlighet lån trots kronofogden.

Blackpurple

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Nstart är ju bara en sjukt stor bluff. Hade det funnits något liknande med låga räntor så hade jag köpt det men alla vill tjäna pengar.

Vill du verkligen bli mer skuldsatt? För det är ju det du kommer bli genom Nstart. Du blir i princip aldrig av med det lånet. Och räntorna är löjliga.

Sikta på att komma överens med de du är skyldiga istället så blir du skuldfri snabbare.
Jag kommer ju inte få mer lån utan betala de jag redan har så lånet blir inte större.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blackpurple

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Är det här helgalet:
Om dina föräldrar kan lösa ut respektive lån, så kan du släppa till kfm. Men då krävs det också att, vid exempelvis skuldsanering att du inte betalar de lån du har hos föräldrarna.
Sedan behöver ju de lån du har till föräldrarna vara hanterbara för dem.
Alternativt att du tar din del som är kvar efter skuldsanering och som hamnar hos dina föräldrar och betalar dem efter avslutad sanering.
Men har du en sanering får du aldrig gynna enskilda borgensmän (långivare) och därför måste dina föräldrar betala sina enskilda lån själva fram tills dess att du har betalförmåga.
Verkligen helgalet det håller jag med men jag vill inte riskera de som betyder mest för mig råkar illa ut.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
193
Poäng
366
Verkligen helgalet det håller jag med men jag vill inte riskera de som betyder mest för mig råkar illa ut.
Nu redigerade jag mitt inlägg. Men förstod jag dig rätt om att du ansökt skuldsanering? Är det jag föreslog ett alternativ? Om din sambo kan hjälpa till med lånet du har till dina föräldrar och du har skuldsanering? Premissen är att din sambo är med som låntagare och någon av dina föräldrar som medsökande?
 

Blackpurple

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Nu redigerade jag mitt inlägg. Men förstod jag dig rätt om att du ansökt skuldsanering? Är det jag föreslog ett alternativ? Om din sambo kan hjälpa till med lånet du har till dina föräldrar och du har skuldsanering? Premissen är att din sambo är med som låntagare och någon av dina föräldrar som medsökande?
Ja jag har ansökt men jag trodde ju inte då att mina föräldrar skulle ryckas med utav detta. Så det vill jag inte. Min sambo kan hjälpa mig med lånet som medsökande till kronofogden på 150 tusen kronor däremot. Jag vill inte heller dra in henne för mycket för jag kommer betala henne först. För man vet aldrig hur framtiden ser ut.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Lånet till din far är "endast" 160k det kommer ju med i skuldsanering så får han lite pengar under tiden sen när saneringen är över betalar du tillbaka till din pappa istället
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 750
Mottagna reaktioner
13 034
Poäng
10 087
Jag tycker det är lite rörigt men är det här helgalet:
Om dina föräldrar kan lösa ut respektive lån, så kan du släppa till kfm. Men då krävs det också att, vid exempelvis skuldsanering att du inte betalar de lån du har hos föräldrarna.
Sedan behöver ju de lån du har till föräldrarna vara hanterbara för dem.
Alternativt att du tar din del som är kvar efter skuldsanering och som hamnar hos dina föräldrar och betalar dem efter avslutad sanering.
Men har du en sanering får du aldrig gynna enskilda borgensmän (långivare) och därför måste dina föräldrar betala sina enskilda lån själva fram tills dess att du har betalförmåga.
Detalj, men en borgensman är ju inte långivare..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp