• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Marginalen Bank kräver arbetsgivareintyg

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Blev igår beviljad ett lån på Marginalen på 350k, med lösenkrav på c:a 70k med en ränta på typ 7%.

Fick mess av dom idag att dom sökte mig i ett viktigt ärende. Ringde upp dom och dom ville ha ett ARBETSGIVAREINTYG och 3 stycken lönespecar.
Ett arbetsgivareintyg får man den dagen man slutar på sitt jobb. Men damen gav sig inte utan det var ett sådant intyg dom skulle ha. Ringde till lönekontoret och han förstod vad det var för intyg dom ville ha.

Men man blir ju lite sådär när en bank inte vet vad det är för intyg dom egentligen vill ha in .
Vad är era tankar och åsikter om just Marginalen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Anställningsintyg? Låter annars lite överkurs att ta in den infon om du inte är ganska nyanställd. Jag vet inte om jag har kvar mina papper från min första anställningsdag på mitt företag (där jag jobbat i 11-12 år)
 

Trond271

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 Februari 2021
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Ett arbetsgivarintyg kan du begära ut från din arbetsgivare närsomhelst . Bara ett bevis på att du är anställd , hur länge och hur mycket du jobbat , om de är heltid eller deltid som osv .
Bara att kontakta din arbetsgivare så fixar dom de .
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Anställningsintyg? Låter annars lite överkurs att ta in den infon om du inte är ganska nyanställd. Jag vet inte om jag har kvar mina papper från min första anställningsdag på mitt företag (där jag jobbat i 11-12 år)
Vad jag förstod det som så vill dom ha ett intyg på att jag är anställd på mitt jobb. Men det får man väl tack vare lönespecarna tänker jag? Det var inte heller anställningsbeviset. Utan nåt intyg som styrker att jag jobbar där jag säger. Skitskumt.
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Ett arbetsgivarintyg kan du begära ut från din arbetsgivare närsomhelst . Bara ett bevis på att du är anställd , hur länge och hur mycket du jobbat , om de är heltid eller deltid som osv .
Bara att kontakta din arbetsgivare så fixar dom de .
Ringde till lönekontoret direkt efter mitt samtal med dom, och han förstod vad det var banken ville ha, och det var inte ett arbetsgivareintyg. Jobbar inom den fackliga världen, så lite kunskap har jag ändå :facejoy: Så något intyg blir det iaf. Men det känns som sagt som om det hade räckt med lönespecarna.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Ringde till lönekontoret direkt efter mitt samtal med dom, och han förstod vad det var banken ville ha, och det var inte ett arbetsgivareintyg. Jobbar inom den fackliga världen, så lite kunskap har jag ändå :facejoy: Så något intyg blir det iaf. Men det känns som sagt som om det hade räckt med lönespecarna.


Ett arbetsgivarintyg är ju en större säkerhet än vad lönespecifikationer är då du kan ha fått sparken/slutat sen du fick din senaste lönespec! :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Anledningen till detta stavas nog Covid-19.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Blev igår beviljad ett lån på Marginalen på 350k, med lösenkrav på c:a 70k med en ränta på typ 7%.

Fick mess av dom idag att dom sökte mig i ett viktigt ärende. Ringde upp dom och dom ville ha ett ARBETSGIVAREINTYG och 3 stycken lönespecar.
Ett arbetsgivareintyg får man den dagen man slutar på sitt jobb. Men damen gav sig inte utan det var ett sådant intyg dom skulle ha. Ringde till lönekontoret och han förstod vad det var för intyg dom ville ha.

Men man blir ju lite sådär när en bank inte vet vad det är för intyg dom egentligen vill ha in .
Vad är era tankar och åsikter om just Marginalen?
Inga kompletteringar pengar utbetalda efter 3 dagar efter signering med BankId, jag uppgav samma inkomst som syntes på UC. Förstår inte detta med kompletteringar via förmedlare, när du får erbjudande så ska det framgå om dem kräver kompletteringar, jag hade dragit tillbaka ansökan och valt annan långivare bara princip.
 
Senast ändrad:

Nikke55

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Det tog ca 3 veckor för mig från att signerat skuldebrev med marginalen till att pengarna var på kontot. Fick beviljat genom förmedlare sen skrev jag under. Hörde inget efter 3 dagar. Hade fått sms om att det blivit beviljat. Ringde upp dem och enligt dem hade de försökt smsa mig vilket jag inte tror och de ville ha arbetsgivarintyg och lönespec.

Skickade in detta. Hörde inget på en vecka. Ringde upp och de sa att allt var okej och de höll på att handlägga ärendet. Väntade 4 dagar till, ringde upp än en gång och frågade dem vad de höll på med och om det verkligen var beviljat och de sa ja det är det och de bad om de fick maila mig om det var något mer de undrade om vilket jag accepterade. Väntade 4 dagar till och ringde upp och då sa dem att de inte kunde lösa ett av lånen jag hade angavit (Brixo) för att de inte stod under finansinspektionens tillstånd och de inte tar UC.

Jag berättade att det gjorde dem enligt brixos hemsida men att de inte tar UC men rapporterar in krediten så förstod inte vad som var problemet men fick ändå ändra prioritering i hur de fick lösa lånen. Efter detta gick det fort men tråkigt att de inte hörde av sig en enda gång och att man fick vara så på för att få ut ett lån man blivit beviljad genom advisa.

Har läst att det var smidigt för många men för mig var det, det krångligaste jag vart med om tror jag.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
För mig var det smidigt och har bara gott att säga om Marginalen! Sökte 350K (samla). Tog 5dagar innan pengarna utbetalades (löste andra lån). Inga kompletteringar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp