• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Marginalen Bank kräver arbetsgivareintyg

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Värsta aktören jag har haft med att göra. Vidrig säljavdelning och falska kontakter när man pratar med de
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Får väl hoppas på att allt går smidigt nu då.
Verkar ju som att hälften som haft med dom att göra är nöjda och resten är det inte.
Vill ju bara få ordning på den här skiten nu... och är ju som sagt redan beviljad! Men ja, som @Terry_ säger, så är det väl Covid som ställer till det.
Ska försöka att inte bryta ihop tills pengarna är på kontot. Giv mig styrka!
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Uppdatering:
Fortfarande inga pengar utbetalda. Har skickat in samtliga handlingar dom ville ha. Och det enda jag får som svar är att det ligger under handläggning och att dom måste göra sina kontroller. Varit i kontakt med dom X antal gånger... Känns som att alla säger man kommer fram till säger olika också. Pratade med en supertrevlig kille i fredags som trodde att pengarna skulle komma idag. Så slog en signal och kollade läget. Men icke, finns inte ens ett utbetalningsdatum satt. Blir galen snart.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Verkar vara väldigt dåligt skött.
 

Nikke55

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Uppdatering:
Fortfarande inga pengar utbetalda. Har skickat in samtliga handlingar dom ville ha. Och det enda jag får som svar är att det ligger under handläggning och att dom måste göra sina kontroller. Varit i kontakt med dom X antal gånger... Känns som att alla säger man kommer fram till säger olika också. Pratade med en supertrevlig kille i fredags som trodde att pengarna skulle komma idag. Så slog en signal och kollade läget. Men icke, finns inte ens ett utbetalningsdatum satt. Blir galen snart.
Exakt som det verkade blivit för mig då som jag beskrev det. Kommer lösa detta lån till sommaren pga de känns rätt så oseriösa
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Precis min upplevelse. Det lovas, lovas och lovas avkundtjänst och så blir det ridå ner och hopplöshet
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Håller helt och hållet med. Gjorde misstaget att gå in på Trustpilot och kollade deras omdöme. Var ju inte sådär värst bra!
Men ringde till Advisa igår och blev VÄLDIGT bra bemött av en medarbetare som hette Angelica. Hon skulle ta kontakt med Marginalen och kollade vad dom håller på med. Framförde även att Marginalens medarbetare säger olika saker samt att det är väldigt olika i vad man får för typ av bemötande. Man tar ju ett lån för att man behöver det, då är det ju inte helfestligt att få vänta i 2 1/2 vecka. Återkopplar så fort jag har mer information.
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Uppdatering:
Fick återkoppling från Advisa idag, inte ens dom kan få ut något ifrån Marginalen. Fyfan, säger jag bara. Vi bestämde iaf att jag ska avvakta tills på fredag och se vad som händer, annars så löser vi det så att dom tar bort min kreditupplysning och jag gör en ny ansökan hos dom. Risken där är ju att man kanske inte får samma erbjudande... Men jaja, fortsättning följer! :wicked:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp