• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Meddelandelån Sverige (officiell tråd)

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
nej det är vanlig bank id. De tar creditsafe. Däremot kan jag säga att jag har krånglat med C Finance. Hade ett lån hos Flexlimit (samma som Meddelandlån). Fick aldrig mina fakturor på mejl fast jag bad om det. Fick skriva till dem och be om faktura. Jag betalade den totala skulden som stod på fakturan. Dagen efter kom inbetalningen in till Svea Ekonomi. Fast C Finance påstod att den var obetald. Fick varningar för förseningsavgift. Ringde dem massor för att de skulle ta tag i problemet men de gjorde inget. Sa bara att jag ska vänta. 8 dagar efter ringde jag Svea Ekonomi igen och berättade att C finance vägra göra något åt problemet. Någon timme efter försvan min anmärkning om försenad inbetalning. Men det står fortfarande att jag har en skuld på 60kr fast jag betalade hela skuldbeloppet. Men det är väl någon ränta som lagt på sedan min inbetalning. Så jäkla förbannand. Nu kan jag inte heller göra någon ansökning hos dem för att jag ”inte är kreditvärdig”. Inte för att jag vill bli kund hos dem igen med den usla service de har.
Jo jag vet att dem tar creditsafe (fick på kivra) men instantor är inte kreditupplysningsföretag?
Tyckte det bara var inte som en vanlig bank id signering, fick välja bank, sen välja mellan bank id eller logga in via säkerhetsdosa...
Måste det stå att det är instantor? (Vid ansökan till alla banker som har instantor)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Dom godkänner anmärkningar.
Men säger inte hur många.

Vet någon?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Update.

Dessa verkar ha slut på likvida medel eller något, ingen verkar bli beviljad hos dom numera.
Jag får automatisk avslag med 2 anmärkningar men tydligen avslår dom folk utan också numera.
 

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Det är nog så att dom flesta bolagen har blivit hårdare med utlåningar numera.Det var för enkelt förut och för dåliga kreditkontroller och bedömningar på hur vidare kunden hade och kunde betala igen lånet.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Hej!

Tycker meddelandelån fungera kanon bra, har varit kund hos er sedan några år tillbaks, har pga, problem släppt mitt sista lån hos inkasso, väl där har beviljas avbetalning hos inkasso, ville veta finns möjlighet och låna igen efter att ärande är slut hos inkasso eller blir man spärrad och kan ej låna igen hos er .
Man får vänta minst 2 år innan du kan ansöka
Det bör meddelandelån upplysa om tycker jag
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Ingen trevlig chatt eller kundtjänst. Jag la in en spärr på egen begäran tillfälligt men när jag i våras ville ta bort den så fick jag inte. Herregud jag är en vuxen människa och det är jag som ska bestämma om jag får söka ett lån eller inte. Kan tillägga jag aldrig någonsin misskött något lån hos dom. All heder till de bolag där man kan upphäva spärr man själv satt. Det är bara löjligt med såna här regler.

Skojar du nu? De är väl snarare tvärtom, all heder till dom som INTE tar bort spärren. Du har ju satt den av en anledning, just för att du inte ska kunna hitta lätta genvägar igen
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Håller inte med. Jag vill ta ansvar för mitt eget liv och mina egna beslut som vuxen människa. Spärren la jag in för att hindra en person från att ta lån i mitt namn så det hade inget med mig att göra.

Vad hade spärren haft för värde om en person som försöker ta lån i ditt namn vill häva spärren som du vill göra nu då? Och det hade funkat?
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Jag bara informerade om hur misstolkad jag blivit av meddelandelån och tyckte det var en bra information så fler vet att om dom lägger en spärr så kan den vara permanent. Jag respekterar din åsikt , hoppas du respekterar min.
 
Senast ändrad:

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Jag bara informerade om hur misstolkad jag blivit av meddelandelån och tyckte det var en bra information så fler vet att om dom lägger en spärr så kan den vara permanent. Jag respekterar din åsikt , hoppas du respekterar min.

Vad är det för mening med att lägga en spärr om man kan ringa och ta bort den om man ångrar sig?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp