Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Medlemslån, Coop eller lendo?

Hej,

Jag skulle behöva lite hjälp av er.
Om ca en månad försvinner min sista anmärkning, och jag har då inga lån och en förfrågan kvar. Årsinkomsten ligger på 258.000 och min nuvarande UC är på 6,1.

Jag har bestämt mig för att plugga till våren då jag behöver en nystart och vill ordna upp i mitt liv. Då jag inte kan få CSN det första halvåret behöver jag söka ett lån för att veta att jag klarar mig. Men vart är det bäst att söka?

Jag tänkte lån 175.000:-, jag har gjort en budget och det är mer än jag behöver men jag ska flytta till en billigare lägenhet och en buffert är alltid bra.

Tror ni medlemslån på SEB, lån hos Coop (längre avbetalningstid) eller att söka på lendo är mest fördelaktigt?
Jag skulle behöva säga upp mig samma dag som jag söker så vill gärna att det är en snabb process och helst utan kontakt med min arbetsgivare.

Tack för era tankar :)

Coop har fördelaktig ränta om du söker direkt hos dem. SEB går att ta via Lendo och sen i efterhand omvandla till medlemslånsränta, dock åker man på uppläggningsavgift. Jag är för osäker att säga om du blir beviljad den summan om du söker direkt hos exvis Coop. Har du inga andra lån eller kreditkort?

Nej, jag har inga lån eller krediter. Har betalat av allt under de senaste två åren när jag haft en stabil ekonomi :)

Tack för svaret, det känns ju kanske som att lendo är värt att satsa på då :)

Nej, jag har inga lån eller krediter. Har betalat av allt under de senaste två åren när jag haft en stabil ekonomi :)

Tack för svaret, det känns ju kanske som att lendo är värt att satsa på då :)
Ja tror det eller Advisa som har ännu fler banker ansluta. Du skulle riskera mkt om du endast sökte hos en bank och sedan blev nekad. Hos Lendo/Advisa kommer du garanterat få erbjudande. Sök dock inte över 200.000 för det kommer minska dina möjligheter till bra lån radikalt.

Tack för hjälpen!
Jag kommer inte söka mer, snarare mindre om jag kommer fram till att det blir hållbart :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp