Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Medsökande med bra kreditbetyg

jag ska strax söka ett samlingslån .
Mitt kreditbetyg räknar jag med att hamna på ca 7-10% kanske?

Min medsökare har nu 0,6%

Vet att fler faktorer räknas in.. Men kan min medsökande hjälpa mig om jag själv inte har så bra betyg?

Detta hittade jag om detta:
Att lägga till en medsökande kan avsevärt öka chansen för dig att få lån, om den medsökande har en avsevärt bättre ekonomi och kreditvärdighet.Kreditgivare vill minska sin kreditrisk och genom att ni är två som ansöker om lånet minskar risken. Det finns då två inkomster som kan säkerställa amortering och räntebetalningar. I många fall kan detta leda till att ni får bättre lånevillkor.

Kan vem som helst bli medsökande eller måste det vara sambo eller annan familjemedlem?

Medsökande är något som ofta används av par men i vissa fall är det också så att familjemedlemmar, släktingar eller kanske några nära vänner väljer att ställa upp som medsökande för att ett lån ska kunna godkännas

Senast ändrad:
Okej med den texten verkar mina chanser goda!

Vill verkligen baka in all skit man ställde till det förra året

Det kan i princip vara vem som helst, måste inte vara någon du känner.

Många (de flesta?) kräver att medsökande är folkbokförd på samma adress.

Tänk också på hur du och din medsökande ska fördela ränteavdragen inför nästa års deklaration, skuldräntorna är normalt förtryckta på deklarationen med hälften var. Men om du betalar lånet själv måste du ändra så du kan dra av 100% eller den som tjänar mest på det tar merparten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp