• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Måste va väl va för alla lån ff kommit under ett år från 0 i skulder...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Insåg idag att mitt betyg gått ner 1.2% till från ingenstans? Hade 24.2 igår idag 22.99. Hade 28.7% uc prognos i november så gått ner 5.7 procent på 1 månad och någon vecka. För va i slutet på november jag hade det. Blir spännande 28/1 för då är liksom krediten nere 14% 2 ff borta och 4 st 6 mån. Hade ju varit fantastiskt om den pricka strax under 15 men det tror jag väl inte men man kan alltid hoppas haha.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
SPELFRI 5 MÅNADER IDAG❤️ Sjukt vad mycket jag lärt mig och långt jag kommit med både mig själv och allt på bara 5 månader. Känns helt galet. Så tacksam för allt mitt liv, även tacksam för alla er fina människor och detta forum❤️
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
SPELFRI 5 MÅNADER IDAG❤️ Sjukt vad mycket jag lärt mig och långt jag kommit med både mig själv och allt på bara 5 månader. Känns helt galet. Så tacksam för allt mitt liv, även tacksam för alla er fina människor och detta forum❤️
Fint!

Jag hade ett litet återfall tyvärr, men fick avsmak i munnen och har inte rört det igen... men tillbaka på ruta ett blev det ju i princip. Hade varit fri i en månad. Nu två veckor. Men det är bara kämpa på! Man har så mycket tid över till riktiga saker :D
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Fint!

Jag hade ett litet återfall tyvärr, men fick avsmak i munnen och har inte rört det igen... men tillbaka på ruta ett blev det ju i princip. Hade varit fri i en månad. Nu två veckor. Men det är bara kämpa på! Man har så mycket tid över till riktiga saker :D
Grubbla ej över det. Verkar som du lärde dig en läxa av det? Bara arbeta vidare vad som fick dig att ta ditt återfall. Tycker det är
Väldigt bra av sig och grubbla ej på det förflutna en dag i taget :) varje dag är
Alltid ett steg i rätt riktning :)

Jag har inte svårt hålla mig borta från spelet har inte haft en tanke på spela allts
Vilket är
Väldigt skönt. Men tro mig jag vet hur det är
Inte med spel men med
Droger tog det sjukt lång tid för mig att sluta ville inte ens sluta från början trots att jag va tvungen. Men hade såååå många återfall och paja så mycket. Men nu har jag varit ren snart 2 år. Men kan fortfarande må skit ibland hela kroppen slår ifrån pga så starkt sug. Men jag har lärt mig det är bara en tanke. Jag kommer förmodligen ha så hela livet, men man får liksom vänja sig vid att det är en tanke. Du måste inte göra det. Men det tar tid olika för alla. Allt är inte förlorar pga av ett återfall.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Grubbla ej över det. Verkar som du lärde dig en läxa av det? Bara arbeta vidare vad som fick dig att ta ditt återfall. Tycker det är
Väldigt bra av sig och grubbla ej på det förflutna en dag i taget :) varje dag är
Alltid ett steg i rätt riktning :)

Jag har inte svårt hålla mig borta från spelet har inte haft en tanke på spela allts
Vilket är
Väldigt skönt. Men tro mig jag vet hur det är
Inte med spel men med
Droger tog det sjukt lång tid för mig att sluta ville inte ens sluta från början trots att jag va tvungen. Men hade såååå många återfall och paja så mycket. Men nu har jag varit ren snart 2 år. Men kan fortfarande må skit ibland hela kroppen slår ifrån pga så starkt sug. Men jag har lärt mig det är bara en tanke. Jag kommer förmodligen ha så hela livet, men man får liksom vänja sig vid att det är en tanke. Du måste inte göra det. Men det tar tid olika för alla. Allt är inte förlorar pga av ett återfall.
Jag säger inte allt detta som att det är något enkelt för det är det inte. Tog lång lång tid för mig att ändra / tänka så. Det är läskigt i början men det går. Klara jag det så klarar du! Har du viljan till 100% går allt.

tänk även över vad för riskfaktorer du har som kan leda till återfall. Kan dra ett exempel jag skulle aldrig ta amfetamin igen men däremot skulle jag dricka alkohol och tappa självkontrollen och uppfattningen så skulle jag med största sannolikhet ta ett återfall av amfetamin och skulle jag göra det nu skulle det nog sluta med att jag börja igen och förlora allt. Just därför väljer jag att inte dricka alkohol.

så gör en lista med olika riskfaktorer och ta lära av dom❤️
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
2 tunga dygn haft ont i magen långt ner varje gång på kvällen innan jag ska sova knappt sovit något på 2 nätter. Känner mig stressad orolig låg down. Vet inte vad det beror på och nu även ett sånt starkt jävla sug efter droger trots det var 2 år sen snart. Vet inte vad det är känner mig ba vilsen som att vissa dagar är allt bra. Sen kommer allt ifatt utan att jag tänker på det riktigt i huvudet men kanske mitt undermedvetna. Lån, ekonomi, pengar, allt som hänt förr, mitt gamla missbruk, spelmissbruket, min diagnos, väntan på utredning , eller om medecinen spökar och även massa förändringar framöver flytta och ännu mer saker. Nae jag vet inte känns ba riktigt piss. Men det är vad det är. Va ba tvunen skriva av mig. Allt är inte jämt guld och gröna ängar... även om altlt gått så bra och framåt. På 5 månader så är 50% av tiden inte så positiv som
Det skrivs. Alltid enklare hjälpa andra än en själv❤️
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Är galet taggad på uppdateringen denna månad. Se om det gör nått att krediten sjönk 14% för betala in 7k. Utöver det försvinner 2 ff en 12/1 och en 28/1 :face3hearts: har även 3 ff som blir 6 månader nu i slutet av januari. Sen nästa månad februari då blir 3 till 6 månader gamla. Så då har jag ba en av alla ff som är över 6 mån! Hoppas allt detta gör någon påverkan på betyget!?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Vad har du för UC nu? Håller tummarna!
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Sen fattar jag ej hur jag kan ha 24% i betyg..... har mindre lån än inkomst. Dessutom
Ingen anmärkning men dock 13ff... sen läser jag om andra som har mindre inkomst och lite mindre lån, vissa med fler ff en mig. Men endå betyg på 4-15% fattar inte hur fan inte hur uc funkar... Riktigt förbannad idag...
Låter onekligen som högt med de förutsättningarna.
Men många ff, ganska högt nyttjande av kredit påverkar.

Men det är många andra parametrar som spelar in. Har du flyttat runt mycket senaste åren så är det negativt. Var man bor påverkar också.
Om löneutveckling har varit dålig eller rentav gått ner i lön så påverkar det också negativt. Gift, singel, sambo, barn mm.
Tror det mesta som de kan hitta och få tillgång till i olika register finns med i beräkningsmodellerna.

För att få snabbast positiva förändring skulle jag gissa på att betala ner krediten så mycket du kan samt vänta ut ff.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp