Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Pratade med SEB gick även ändra till rak amortering känns bra! Tror 6.0% är ganska bra ränta med tanke på dagens läge hur allt är!
Men du!
Stort GRATTIS till både ett bättre lån men även att du faktiskt kunde få rak amortering!
Vet ju hur du har längtat efter denna dag så jag blir genuint glad för din skull!
 
Men du!
Stort GRATTIS till både ett bättre lån men även att du faktiskt kunde få rak amortering!
Vet ju hur du har längtat efter denna dag så jag blir genuint glad för din skull!
Tack :folded: rak Amortering är ej garanti en. Ska ringa SEB sen hemma
När
Ja kan aktivera med bank id. Se om dom kan ändra. Fick ej igång bank id på
Jobbet förut haha :facejoy:
 
Helt underbart ju! Du har kämpat och kämpat och fått bra utdelning. Stort grattis. Det kommer att bli underbart att se lånet minska månad för månad. Med lite planering kanske slutbetald inom 5-8 år?
Superbra jobbat och väldigt väl unnat! Njut nu av att du återfått balans i ekonomin.
Glorious future!
 
Inser nu att jag har massor bearbeta. Spelfri ett år samlat lån nu.

trodde jag skulle få ett avslut? Va glad?

men nej ångest som en käftsmäll. Undrar varför ja spelat undrar hur jag ska kunna gottgöra alla osv för få ett avslut.

mår så dåligt klump ångest kan ej sova. Måste hitta hur jag ska bearbeta detta… suttit ett år endast brytt mig om lån? Inte om mitt mående? Inte om min familj mående angående detta osv? Utan bara Pengar pengar pengar… usch
 
Inser nu att jag har massor bearbeta. Spelfri ett år samlat lån nu.

trodde jag skulle få ett avslut? Va glad?

men nej ångest som en käftsmäll. Undrar varför ja spelat undrar hur jag ska kunna gottgöra alla osv för få ett avslut.

mår så dåligt klump ångest kan ej sova. Måste hitta hur jag ska bearbeta detta… suttit ett år endast brytt mig om lån? Inte om mitt mående? Inte om min familj mående angående detta osv? Utan bara Pengar pengar pengar… usch
Känner igen det där med ångesten.. Nu när du har samlat lån och jakten på pengar är ”över” så gäller det att börja arbeta med dig själv. För min del tycker jag att G.A har varit till hjälp, finns inte i alla städer men de har möten via zoom också. Ta även kontakt med din kommun för att få stöd angående spelberoende. Viktigt att prata om och bearbeta det som hänt. Så himla lätt att skjuta undan känslor medan man fokuserar på annat, som att lösa lån, sen bubblar allt upp till ytan igen. Hoppas du hittar den hjälpen du behöver
 
Känner igen det där med ångesten.. Nu när du har samlat lån och jakten på pengar är ”över” så gäller det att börja arbeta med dig själv. För min del tycker jag att G.A har varit till hjälp, finns inte i alla städer men de har möten via zoom också. Ta även kontakt med din kommun för att få stöd angående spelberoende. Viktigt att prata om och bearbeta det som hänt. Så himla lätt att skjuta undan känslor medan man fokuserar på annat, som att lösa lån, sen bubblar allt upp till ytan igen. Hoppas du hittar den hjälpen du behöver
Tack min vän
 
Inser nu att jag har massor bearbeta. Spelfri ett år samlat lån nu.

trodde jag skulle få ett avslut? Va glad?

men nej ångest som en käftsmäll. Undrar varför ja spelat undrar hur jag ska kunna gottgöra alla osv för få ett avslut.

mår så dåligt klump ångest kan ej sova. Måste hitta hur jag ska bearbeta detta… suttit ett år endast brytt mig om lån? Inte om mitt mående? Inte om min familj mående angående detta osv? Utan bara Pengar pengar pengar… usch
När jag hamnar i de där situationerna så brukar jag tänka på sinnesrobönen:
Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.

Och du kan inte ändra din historia och det faktumet att du har spelat, men ... det du gör nu - är att du har modet att förändra det du kan genom att du har slutat spela och gör ditt bästa att reda upp din dåliga ekonomi som är kopplad till ditt spelberoende.

Ta hand om dig!
 
Seb smidiga som fan skrev på igår morse kl 10 skuldbrevet kom idag i brevlådan. Ba fylla i det nudå sen posta :vinnare:
 
Otroligt grymt och att de ändrade till rak amortering - underbart! Vilken resa du gjort. Kan verkligen rekommendera stödgrupp, så befriande prata av sig och lyssna på andra som fattar vad spelberoende handlar om och som inte dömer en. Jag går här, finns på många orter:

 
Otroligt grymt och att de ändrade till rak amortering - underbart! Vilken resa du gjort. Kan verkligen rekommendera stödgrupp, så befriande prata av sig och lyssna på andra som fattar vad spelberoende handlar om och som inte dömer en. Jag går här, finns på många orter:

Jag har gjort behandling med droger redan osv så vet hur allt funkar. Vill ej gå sånt känner inte jag behöver det. För har lämnat allt bakom mig nu. Men måste få ett avslut så kanske går ett möte och berättar min resa för se om de hjälper ❤️
 
Under det senaste året har du haft ett tydligt mål. Det har fyllt din vardag mentalt och det ersatte det tidigare spelandet. Nu är det borta och hjärnan behöver något nytt, eller så behöver man förstå varför man har det enorma behovet av att något att kämpa emot.
Jag har samma känsla men istället har jag mardrömmar om att något hemskt händer. Nu när vardagen går ihop och jag har inget som skulle stå i vägen för att vara lycklig. Men inte fasiken är man det.
 
Under det senaste året har du haft ett tydligt mål. Det har fyllt din vardag mentalt och det ersatte det tidigare spelandet. Nu är det borta och hjärnan behöver något nytt, eller så behöver man förstå varför man har det enorma behovet av att något att kämpa emot.
Jag har samma känsla men istället har jag mardrömmar om att något hemskt händer. Nu när vardagen går ihop och jag har inget som skulle stå i vägen för att vara lycklig. Men inte fasiken är man det.
Kunde inte skrivit det bättre själv! Först va de droger för mig sen spel sen det här.
 
Vet hur det är, nu har inte jag haft varken drogberoende eller spel, men konsumtion typ. Blev misshandlad av min fd sambo 2015 och behövde fly. Fick en lägenhet snabbt, men där stog jag utan saker eller vettig inkomst, eller bil heller för den delen. För den sålde han och förfalska min underskrift vid ägarbyte. Behövde köpa saker till hemmet och insåg då hur enkelt allt var att handla på faktura, ta lån efter lån. Köpte saker för att ge mig själv glädje efter va som hänt.. o så blev jag av med jobbet och allt blev katastrof.

När många år av ens liv har gått åt att försöka rodda i ekonomi och man bara räknar o räknar så blir de lixom ett beroende. När man väl ordnat allt så kommer de beroendet att försvinna och man känner sig nästan tom, man saknar något och de känns som man tappat kontrollen igen, fast de är tvärtom.
Lyckan kommer att komma, man behöver bara bearbeta allt va man vart med om och ta en dag i taget. :) <3
 
Under det senaste året har du haft ett tydligt mål. Det har fyllt din vardag mentalt och det ersatte det tidigare spelandet. Nu är det borta och hjärnan behöver något nytt, eller så behöver man förstå varför man har det enorma behovet av att något att kämpa emot.
Jag har samma känsla men istället har jag mardrömmar om att något hemskt händer. Nu när vardagen går ihop och jag har inget som skulle stå i vägen för att vara lycklig. Men inte fasiken är man det.
Kanske är man lyckligast när man inte har något? "If you have nothing, you have nothing to lose". I alla fall blir man inte lycklig av att ha en massa saker/prylar tänker jag.
 
Under det senaste året har du haft ett tydligt mål. Det har fyllt din vardag mentalt och det ersatte det tidigare spelandet. Nu är det borta och hjärnan behöver något nytt, eller så behöver man förstå varför man har det enorma behovet av att något att kämpa emot.
Jag har samma känsla men istället har jag mardrömmar om att något hemskt händer. Nu när vardagen går ihop och jag har inget som skulle stå i vägen för att vara lycklig. Men inte fasiken är man det.

Tycker det där är så intressant. Har plöjt mängder med material på YouTube om att finna lycka och glädje.

Jag har kommit fram till att du alltid ska ha mål som är nåbara inom 50 år, 25 år, 10 år, 5 år, 1 år.

Jag menar. Nu när du går runt. Vad sägs om att sätta ett mål att spara ihop kapital till ett hus i Spanien, eller landställe i Sverige? En jorden runt-resa? Bara du vet vad du drömmer för. Det går inte att drömma för högt. Det är det som är grejen.

Mål som är nåbara på kort tid är inga bra mål om det inte finns några följdmål.

Du kanske ska klura lite?

Själv har jag ett tufft mål som jag inte nått på 10 år ännu, men det har fått mig att skapa flera företag, varav ett omsätter 30 miljoner. Men då det inte är sålt har jag inte fått en krona för det ännu. En vacker dag hoppas jag att det säljs (det är inte lätt) och att då fullfölja mitt mål: köpa en stor lägenhet med veranda alternativt hus i Portugal eller Spanien att överraska mamma med och ge henne en egen nyckel till med fri tillgång.
 
Inser nu att jag har massor bearbeta. Spelfri ett år samlat lån nu.

trodde jag skulle få ett avslut? Va glad?

men nej ångest som en käftsmäll. Undrar varför ja spelat undrar hur jag ska kunna gottgöra alla osv för få ett avslut.

mår så dåligt klump ångest kan ej sova. Måste hitta hur jag ska bearbeta detta… suttit ett år endast brytt mig om lån? Inte om mitt mående? Inte om min familj mående angående detta osv? Utan bara Pengar pengar pengar… usch
Det är alltid så när man kan slappna av kommer ångest och tröttheten. Låt det komma trots att det är sjukt obehagligt och ta en sak, en dag i taget.
Kram. ❤️
 
Denna sida har hjälpt mig mycket att skriva, men nu handlar det om mer än lån osv för att kunna må helt 100 igen och bli frisk <3 Så kommer nog öppna nått för att kunna skriva av mig. Dock inte offentligt såhär.
 
Inser nu att jag har massor bearbeta. Spelfri ett år samlat lån nu.

trodde jag skulle få ett avslut? Va glad?

men nej ångest som en käftsmäll. Undrar varför ja spelat undrar hur jag ska kunna gottgöra alla osv för få ett avslut.

mår så dåligt klump ångest kan ej sova. Måste hitta hur jag ska bearbeta detta… suttit ett år endast brytt mig om lån? Inte om mitt mående? Inte om min familj mående angående detta osv? Utan bara Pengar pengar pengar… usch
Känner igen mig, trots att jag inte spelat bort pengar, inte shoppat bort och inte supit bort så är känslan den samma, ångest! Men jag kan ändå tycka att när man kan andas ut och inte längre behöver ringa 5 olika inkassobolag varje dag och inte behöver hitta lösningar i panik för än den ena än den andra räkningen så hinner hjärnan återhämta sig sakta men säkert.
Men vi måste hela tiden påminna oss själva var vi har varit och var vi är idag. Framstegen vi gjort kommer att ta oss framåt och hjälpa oss "läka".
 
Under det senaste året har du haft ett tydligt mål. Det har fyllt din vardag mentalt och det ersatte det tidigare spelandet. Nu är det borta och hjärnan behöver något nytt, eller så behöver man förstå varför man har det enorma behovet av att något att kämpa emot.
Jag har samma känsla men istället har jag mardrömmar om att något hemskt händer. Nu när vardagen går ihop och jag har inget som skulle stå i vägen för att vara lycklig. Men inte fasiken är man det.
Känner igen mig när det kommer till rädslan att ngt hemskt kommer hända. Å andra sidan är det inte så konstigt när jag de senaste 10 åren levt konstant med att inte kunna betala räkningar... den skräcken kommer sitta i ett bra tag, att ngt hemskt kommer hända trots att himlen just nu inte har så många moln och inget åskmoln i sikte men... Det finns alltid ett MEN att ngt skulle kunna dyka upp fr ingenstans och vänta upp och ner på allt igen.

Det enda som kan hålla min ångest borta är att varje dag gå in och kolla på mina olika sparanden... ju mer de växer desto mindre blir ångesten och rädslan eftersom jag ser svart på vitt att en oförutsedd utgift skulle kunna täckas. Så har det inte varit förut, anledningen t ex att jag hamnade hos ViaCredit var att jag inte hade råd med månadskort. Fick låna en tusenlapp som jag sen inte kunde betala tillbaka och det blev avgift på avgift och s v och sen inkasso och ännu dyrare så det här månadskortet kostade mer än 4000 kr i slutändan.
Så lyckan just nu finns i att det finns sparade pengar. Och att jag är frisk!
 
Lånet utbetalt sjukt smidiga SEB! Skicka in papperna fredags 17:00.

Fairlo betalt och avslutat!

Båda rocker lånen dras ikväll 00:00 sen ska jag avsluta dom med.

northmill lånet betalt slutfakturan dras 00:00 inatt!

underbart:face3hearts: skönt att jag fick ut pengarna innan 25e så jag slapp betala 6000 på lån denna månad. Behöver ej betala något denna månad utan seb är första fakturan nästa månad!

har även fått en bra lön pga semester! Så skickar in 7000-8000 På mina isk konton ist :) som är mitt spar och min buffert:tummen::folded::fire:
 
Lånet utbetalt sjukt smidiga SEB! Skicka in papperna fredags 17:00.

Fairlo betalt och avslutat!

Båda rocker lånen dras ikväll 00:00 sen ska jag avsluta dom med.

northmill lånet betalt slutfakturan dras 00:00 inatt!

underbart:face3hearts: skönt att jag fick ut pengarna innan 25e så jag slapp betala 6000 på lån denna månad. Behöver ej betala något denna månad utan seb är första fakturan nästa månad!

har även fått en bra lön pga semester! Så skickar in 7000-8000 På mina isk konton ist :) som är mitt spar och min buffert:tummen::folded::fire:
Fantastiskt!!!
 
Jag mår bra och har rannsakat mig själv. Varit rädd för fastnat för något annat. Tänkte jag måste hitta något nytt när jag inte har lånen. Men jag har insett att spelandet och drogerna och allt senaste åren har varit en undanflykt för att känna känslor allts. Har börjar röra på mig fått rätt medecin har mål och mår
Bra. La även undan nästan 10 000 denna månad. Det går bra på jobbet utökat ansvar flera 1000 lappar mer i lön i januari. Känns helt fantastiskt att kunna känna att man får må
Bra <3:folded:

jaga lån läsa på om lån osv ska ej få äta min tid mer: det är förbi nu.
Men kommer kika in här
Ge tips tricks iaf.

tack alla ni är
Fantastiska! Vet ej vart jag stått idag angående lånen utan er. Så mycket jag lärt mig osv.
 
Jag mår bra och har rannsakat mig själv. Varit rädd för fastnat för något annat. Tänkte jag måste hitta något nytt när jag inte har lånen. Men jag har insett att spelandet och drogerna och allt senaste åren har varit en undanflykt för att känna känslor allts. Har börjar röra på mig fått rätt medecin har mål och mår
Bra. La även undan nästan 10 000 denna månad. Det går bra på jobbet utökat ansvar flera 1000 lappar mer i lön i januari. Känns helt fantastiskt att kunna känna att man får må
Bra <3:folded:
Wow asså. Fantastiskt ❤️
 
Wow asså. Fantastiskt ❤️
Känner när man väl samlat nu får man nöja sig som det är. Slappna av leva. Lånen är där
Dom är. Sparar hellre extra pengar än att stress ammortera. Som sagt lägg ej för mycket tid på
Lån och allt som ej går förändra. Då blir
Ni som mig som tröck undan allt i ett år.
 
Har även börjat berätta för fler fler och fler om
Spelens lånen osv. Snälla människor försök. Håll ej skiten inom er. Vet att det är skuld skam men att hålla inom
Sig kan istället ta dig till graven. Dom enda som
Dömmer är än själv i huvudet <3
 
Jag mår bra och har rannsakat mig själv. Varit rädd för fastnat för något annat. Tänkte jag måste hitta något nytt när jag inte har lånen. Men jag har insett att spelandet och drogerna och allt senaste åren har varit en undanflykt för att känna känslor allts. Har börjar röra på mig fått rätt medecin har mål och mår
Bra. La även undan nästan 10 000 denna månad. Det går bra på jobbet utökat ansvar flera 1000 lappar mer i lön i januari. Känns helt fantastiskt att kunna känna att man får må
Bra <3:folded:

jaga lån läsa på om lån osv ska ej få äta min tid mer: det är förbi nu.
Men kommer kika in här
Ge tips tricks iaf.

tack alla ni är
Fantastiska! Vet ej vart jag stått idag angående lånen utan er. Så mycket jag lärt mig osv.
Det låter helt fantastiskt!
 
Jag mår bra och har rannsakat mig själv. Varit rädd för fastnat för något annat. Tänkte jag måste hitta något nytt när jag inte har lånen. Men jag har insett att spelandet och drogerna och allt senaste åren har varit en undanflykt för att känna känslor allts. Har börjar röra på mig fått rätt medecin har mål och mår
Bra. La även undan nästan 10 000 denna månad. Det går bra på jobbet utökat ansvar flera 1000 lappar mer i lön i januari. Känns helt fantastiskt att kunna känna att man får må
Bra <3:folded:

jaga lån läsa på om lån osv ska ej få äta min tid mer: det är förbi nu.
Men kommer kika in här
Ge tips tricks iaf.

tack alla ni är
Fantastiska! Vet ej vart jag stått idag angående lånen utan er. Så mycket jag lärt mig osv.
Så fint du sammanfattar! Många känner igen sig i att jaga lån. Nu har det ordnat sig för dig. Det finns hopp för oss andra också :)
Lite avis på att du kunnat spara 10 k denna månad men glad för din skull, känslan att ha lite undansparat är fantastisk och gör att man sover gott på natten.
Jag valde en resa framför att lägga undan men kan inte säga att jag ångrar det då resan betydde så mkt för min dotter och nu har vi ännu fler fina minnen ihop och bilder att titta på. Men innan vi reste hade jag enorm ångest att det är väldigt dumt att resa istället för att spara.
Önskar dig lycka till med allt du har framför dig <3
 
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
 
Transport, träning, kul, sparar på reskostnad, du mår bra. Kan inte komma på något bättre att lägga pengar på. En cykel börjar väl på 2000-3000 kr minst så 6000 låter inte alls slösaktigt. Vi är så bra på att kritisera oss själva, vi måste lära oss att klappa oss själva på axeln också ❤️

Njut av din nya cykel!
 
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
Det är hjärnan som spökar. Klart du ska köpa cykeln.
 
Din hjärna försöker hitta det nya normala. Under lång tid har du intalat dig själv att inte spendera, att ligga lågt och ha fokus på snåla och betala lånen. Nu ändras det till en mer stabil ekonomi med en tydlig plan till skuldfrihet. Så du är i en övergångsperiod. Helt normalt att det känns lite udda. Du kommer att landa i detta med.
Cykeln var ett toppen beslut! Njut!
 
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
Nej väl investerade pengar.
 
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
Kan du även skjutsa en granne på cykeln en bit så kan du dra in lite extra inkomst :)
Tryck på Ignore på hjärnan den här gången. <3
 
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
Absolut ett bra köp!
Se det som en investering i din hälsa och en belöning för allt slit!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp