Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Skulle rekommendera att kolla med förmedlare; berätta förutsättningarna och vad de har för erfarenheter. De har ju enorma erfarenheter av folk som söker dagligen. Åsså gärna en seriös. Typ Zmarta eller Advisa.
Känns nojigt slänga iväg ansökan och slösa en uc med så
Högt betyg jag har. Kanske väntar till augusti endå med allt söker.... har ba 1 ff kvar då från november.

Känns nojigt slänga iväg ansökan och slösa en uc med så
Högt betyg jag har. Kanske väntar till augusti endå med allt söker.... har ba 1 ff kvar då från november.
Nej inte söka! Ring istället. De kan ge råd innan du söker. Jag gjorde så när jag skulle söka bolån via Zmarta.

Visa bilaga 2108
Fick ett härligt sms idag också :) nu är det bara hålla tummarna att mitt Betyg hoppar ner i slutet av januari till under 15%... har just nu 18% men en ff försvinner 28/1 och även 2 st blir 6 mån gamla 28/1 och 27/1 och även i början av februari blir 2 till 6 mån gamla. Håller tummarna!!!! Det kommer göra att jag bara har ett lån på uc på 290 000kr med ränta under 10% till att börja med! Kommer då bara ha ett lån på uc och ett på Fairlo.... skulle va helt jävla fantastiskt. En sån lättnad. Sedan bara vänta ett år sen fixa medlemslån. Sen va skuldfri om säg en 10 år Max Max Max Max.
Wow så härligt! Men jag förstår inte. Fick du detta från banken? Så god kontakt vill man ju verkligen ha så att man inte slösar Uc i onödan hur vet du att du behöver komma just under 15%? Jag behöver lån… NU. men har en misskött kredit som går ut om 41 dagar. Sen jäklar…. Men har tyvärr ett stort minus på skattekontot som ska betalas av om 19 dagar. Så det känns som att jag är i ett moment 22. Hur fasen bär man sig åt?! Vill inte halka så nära mållinjen. Är i desperat hjälp hur jag kan få ett samlingslån utan att riskera att ta en Uc i onödan när jag vill ha goda chanser för ihopbakslån i mars. Är det någon som har tips?

Wow så härligt! Men jag förstår inte. Fick du detta från banken? Så god kontakt vill man ju verkligen ha så att man inte slösar Uc i onödan hur vet du att du behöver komma just under 15%? Jag behöver lån… NU. men har en misskött kredit som går ut om 41 dagar. Sen jäklar…. Men har tyvärr ett stort minus på skattekontot som ska betalas av om 19 dagar. Så det känns som att jag är i ett moment 22. Hur fasen bär man sig åt?! Vill inte halka så nära mållinjen. Är i desperat hjälp hur jag kan få ett samlingslån utan att riskera att ta en Uc i onödan när jag vill ha goda chanser för ihopbakslån i mars. Är det någon som har tips?
Jag vet inte ett tips är att skaffa en egenTråd.
Angående det med 15% är för jag ville prata med någon att sänka mitt redan nuvarande lån på Det stället. Så sa han att vad han såg från förra uc kunde han bevilja höja upp till 300 då bad om det men sen hade ja för hög uc. Då sa han att vi avvaktar till den är under 15%.

Ska bli faktistiskt att va föräldraledig med min son, det upplever man bara en gång.

MEN.... har redan en sån jävla ångest över pengar att va hemma 4 månader och den ångesten börjar redan nu innan ledigheten ens börjat. Fyfan för den här skiten man satt sig i konstant påmind och strul. Så less på allt idag

Ska bli faktistiskt att va föräldraledig med min son, det upplever man bara en gång.

MEN.... har redan en sån jävla ångest över pengar att va hemma 4 månader och den ångesten börjar redan nu innan ledigheten ens börjat. Fyfan för den här skiten man satt sig i konstant påmind och strul. Så less på allt idag
Du beskriver i tidigare inlägg att du har lätt för att ”fastna” i nya saker att fokusera på. Tänker att det är ett underbart tillfälle att hitta på nya saker som exempelvis flippin, rensa ur förådet och sälja grejer du inte använder. Kanske köpa , restaurera och sen sälja dyrare. Sen är det inte mycket pengar i enkäter men ibland har man ju endel ”slösurfartid” vet inte hur gammalt ditt barn är. Men då kan det vara en sysselsättning att samla ihop lite pengar medans man ändå scrollar på telefonen. För dom pengarna kanske du hittar något på loppis. Som du säljer dyrare på tradera eller på något auktionsverk för antika grejer. Etc. Finns mycket roligar ”uppdrag” att göra under föräldraledigheten.

Du beskriver i tidigare inlägg att du har lätt för att ”fastna” i nya saker att fokusera på. Tänker att det är ett underbart tillfälle att hitta på nya saker som exempelvis flippin, rensa ur förådet och sälja grejer du inte använder. Kanske köpa , restaurera och sen sälja dyrare. Sen är det inte mycket pengar i enkäter men ibland har man ju endel ”slösurfartid” vet inte hur gammalt ditt barn är. Men då kan det vara en sysselsättning att samla ihop lite pengar medans man ändå scrollar på telefonen. För dom pengarna kanske du hittar något på loppis. Som du säljer dyrare på tradera eller på något auktionsverk för antika grejer. Etc. Finns mycket roligar ”uppdrag” att göra under föräldraledigheten.
Ja du har rätt :) har redan rensat massor, ska rensa mer stå igen. Det är bra göra, ja det låter spännande det har du rätt i! Ja lite tid får man men intr mycket med 2 barn och en av dom 10
Månader och håller på börja gå :facejoy: :facejoy:

Räntekostnaderna på detta lån får mig må
Illa... Fyfan 37000 på ett år och lånet minskar liksom bara 6000.... Fyfan
5512631F-F699-40E4-8894-888B2E85FFA4.jpeg

Hur mycket underskott för det ska påverka negativt? Kolla igenom Northmill lite snabbt bara nu har betalt 28-30k ränta bara där... sen alla andra piss lån vet jag ej hur mycket. Men gör mig sjukt orolig för att få för högt underskott... min årsinkomst 2020 var 320 och i år 20201 pga pappa eldighet osv har jag bara 302k (annars med bara arbete 340k)

Jävla ångest dag idag. En uc ff borta men inte ett dugg rörde sig betyget neråt. Känns skit med tanke på att för någon vecka sen hoppa det ner 2% av att 2ff blev 6 mån gamla... inte nog med det insett att jag kommer ha svin mycket underskott så
Orolig det ska påverka
Sen med samlingslån.

ibland känns det som att det alltid är nått som ska koma ivägen och tynga ner...

jobba även idag min sista dag så 4 mån föräldraledigt nu = dåligt med pengar också.

ba vänja sig att det alltid är nått många år framöver... fan att ett spelberoende kan sätta slint och paja så mycket under så lång tid framöver....

men en positiv sak iallafall har den 4/2 inte spelat på ett halvår!

Har man varit dum får man stå sitt kast. Den här skitrn med spel och skulder är
Dock så jävla långvarig och alltid påmind. Alltid något...

En sak åt gången. Försök andas. Det som varit har varit. Nu har du lärt dig och kommer inte att göra samma misstag. Din sits är ju inte alls omöjligt eller svår. Ditt underskott är minimal jämfört med min. För 2021 blir det 160k för mig. Och efter att ha kämpat ett år har jag nu 0,2%. Så det kommer att funka för dig med. Inom några få år är du skuldfri. Första stegen har du tagit nu måste du bara fortsätta i samma riktning. En dag och ett steg åt gången.

En sak åt gången. Försök andas. Det som varit har varit. Nu har du lärt dig och kommer inte att göra samma misstag. Din sits är ju inte alls omöjligt eller svår. Ditt underskott är minimal jämfört med min. För 2021 blir det 160k för mig. Och efter att ha kämpat ett år har jag nu 0,2%. Så det kommer att funka för dig med. Inom några få år är du skuldfri. Första stegen har du tagit nu måste du bara fortsätta i samma riktning. En dag och ett steg åt gången.
:folded::folded:

00FB8AAF-1056-4757-B040-02516D5B41E2.webp
Som nu hoppat ner till 15.1 misstänker det är för jag har en uc från 4/8-21. Haha

Måste säga att det är underbart att vara hemma med sitt barn föräldraledig, få se allt man missar annars❤️ Få se han växa upp när han är så liten. Vara hemma 4 mån guld. Trots att det är fullt upp hela tiden inte en Lugn stund med 2 barn:facejoy: och katastrof betalt. Men man ska inte klaga man ska nog va glad att man ens får betalt för att vara hemma med sitt barn.

HAR ÄVEN VARIT SPELFRI 6 MÅN PÅ FREDAG:folded:

OCH DROGFRI ÖVER 2 ÅR:fire:

Måste säga att det är underbart att vara hemma med sitt barn föräldraledig, få se allt man missar annars❤️ Få se han växa upp när han är så liten. Vara hemma 4 mån guld. Trots att det är fullt upp hela tiden inte en Lugn stund med 2 barn:facejoy: och katastrof betalt. Men man ska inte klaga man ska nog va glad att man ens får betalt för att vara hemma med sitt barn.

Wow! Bra jobbat. Fantastiskt

Ja visst är det en ynnest att få vara med sitt barn och få vara delaktig i den lilla människans liv och framfart

Grattis Dunder !
Att vara föräldraledig är ett privilegium som är guld värt och det har man med sig hela livet. Och vår föräldraförsäkring är faktiskt en av de bästa det finns många länder där man inte alls får betalt att vara hemma ett år ens. Så njut du !!!

Grattis Dunder !
Att vara föräldraledig är ett privilegium som är guld värt och det har man med sig hela livet. Och vår föräldraförsäkring är faktiskt en av de bästa det finns många länder där man inte alls får betalt att vara hemma ett år ens. Så njut du !!!
Ja du har rätt! Ibland tänker man inte på vad man verkligen får, utan man ska bara ha mer mer mer. Haha, är väl typiskt svenskar. Tack :folded:

28 000 ränta på ett år bara på Northmill.... helt sjukt när man ser allt framför sig...

Uc inte rört sig nått står still på 15.1. Dock förra månAden när 2 St blev 6 mån gamla hoppa det ner 2% men sen försvann en uc 28/1 inget hände då... däremot iförrgår hoppa det ner lite när en blev 6 mån gammal samma som innan 2 dagar innan för den förfrågan va från 4/8... ett mysterium hur allt går till där dom räknar....

Uc inte rört sig nått står still på 15.1. Dock förra månAden när 2 St blev 6 mån gamla hoppa det ner 2% men sen försvann en uc 28/1 inget hände då... däremot iförrgår hoppa det ner lite när en blev 6 mån gammal samma som innan 2 dagar innan för den förfrågan va från 4/8... ett mysterium hur allt går till där dom räknar....
Verkligen… den hoppade upp och ner ett tag haha trots att inget hände då så 😵

Ska väl ej va för negativ gått från 28.7 sista november till nu början av februari 15.1%...
Det är jättebra!

Hade hoppats det hänt ngt på min med tanke på att jag nästan lyckats samla allt i ett bolån.
Men alla lån står kvar.
Under februari och mars försvinner också en drös ff

Känns så segt. Har kommit så långt på så kort tid, men känns som allt står still nu!? Det enda jag vill är att kunna ta ett samlingslån!

mina skulder just nu på uc :
Northmill reduce 203 749 kr
Northmill kontokredit 37 548 kr
Rocker lån 8815 kr
Rocker extra 36 389 kr

= 286 501 kr

och utanför uc :

Fairlo 28 233 kr
Fairlo lösa 12 173 kr

= 40 406 kr

Hoppas på få en bra summa på skatten så jag kan skicka in allt på krediten på Northmill. Då kanske Betyget Sticker ner en bit.

annars får jag vänta ut alla ff som försvinner...

1 i mars
1 i april
1 i maj
1 i juni
3 i juli
3 i augusti

utöver dom 1 i november...

Känns så segt. Har kommit så långt på så kort tid, men känns som allt står still nu!? Det enda jag vill är att kunna ta ett samlingslån!

mina skulder just nu på uc :
Northmill reduce 203 749 kr
Northmill kontokredit 37 548 kr
Rocker lån 8815 kr
Rocker extra 36 389 kr

= 286 501 kr

och utanför uc :

Fairlo 28 233 kr
Fairlo lösa 12 173 kr

= 40 406 kr

Hoppas på få en bra summa på skatten så jag kan skicka in allt på krediten på Northmill. Då kanske Betyget Sticker ner en bit.

annars får jag vänta ut alla ff som försvinner...

1 i mars
1 i april
1 i maj
1 i juni
3 i juli
3 i augusti

utöver dom 1 i november...
Fick inte du ett samlingslån i somras eller har jag förväxlat ditt användarnamn med någon annan?

Rocker hörde av sig iförrgår. Han håller sitt ord hör av sig varje gång han säger. Han fråga om vi skulle lösa en ansökan höja upp lånet i slutet på veckan nu, men då mitt betyg står still på 15.1% så
Väntar vi till nästa månad. Är förhoppningsvis under 15% då. Kommer då samla mitt synliga på uc på 280-280k till ett lån. Då försvinner även krediten och bakas in där.

Tror ni mitt betyg sjunker då? Trots många ff? Tänker krediten allt blir ju ett lån då :)

sen blir det söka med bättte ränta i augusti. Kommer då Bara ha ett lån samt 2f. Skönt då skulle allt va löst på ett år❤️ Eftersom allt kom fram augusti förra året.

har förövrigt varit spelfri 6 månader nu:folded::fire::face3hearts:

Rocker hörde av sig iförrgår. Han håller sitt ord hör av sig varje gång han säger. Han fråga om vi skulle lösa en ansökan höja upp lånet i slutet på veckan nu, men då mitt betyg står still på 15.1% så
Väntar vi till nästa månad. Är förhoppningsvis under 15% då. Kommer då samla mitt synliga på uc på 280-280k till ett lån. Då försvinner även krediten och bakas in där.

Tror ni mitt betyg sjunker då? Trots många ff? Tänker krediten allt blir ju ett lån då :)

sen blir det söka med bättte ränta i augusti. Kommer då Bara ha ett lån samt 2f. Skönt då skulle allt va löst på ett år❤️ Eftersom allt kom fram augusti förra året.

har förövrigt varit spelfri 6 månader nu:folded::fire::face3hearts:
Grattis till 6månader spelfri..starkt!

Jag håller verkligen tummarna. Vilken ljusning ju!

Jag sitter själv och kollar när UC uppdateras. Mina inbakade blanco står fortf med. Hoppas det uppdateras snart så jag ser vad det innebär på min uc när de skulderna ligger på bostadslån istället.
=)

Det är jättebra!

Hade hoppats det hänt ngt på min med tanke på att jag nästan lyckats samla allt i ett bolån.
Men alla lån står kvar.
Under februari och mars försvinner också en drös ff

För mig var det så att det tog 1-2 månader innan skulderna blir borttagna från UC. Sedan kan du själv se dom i 12 månader till.
Jag vet av erfarenhet att du måste ringa in och avsluta kontona även fast skulden är slutbetald. Dom avslutas sällan automatiskt.
Fick hålla på med Northmill 3-4 ggr innan dom fixade till det.

i mars blir nog alla mina lån på uc samlade till ett känns bra! Räntan skulle bli 10-14% men hoppas på 10% iaf.

men ska ej ha för höga förhoppningar.

sedan i höst lär jag ha toppbetyg och kommer då söka via förmedlare, kommer då bara ha 2 ff samt ett lån :)

6F859C71-AA9D-4669-BB8B-39293EB8DDAE.webp
NUSÅ!!! Under fucking 15%!!!! Nu hoppa det ner till 14.2% alltså har mitt betyg gått ner till hälften va det var i slutet av november!!!! Så jävla glad nu :) sjukt att det sjunker när ff blir 6 mån gammal men inte när en försvinner!? Har 2 ff från 16/8 och 17/8!? Varje gång har betyget hoppat ner några dagar innan 6 mån!!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp