• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Ska väl ej va för negativ gått från 28.7 sista november till nu början av februari 15.1%...
Det är jättebra!

Hade hoppats det hänt ngt på min med tanke på att jag nästan lyckats samla allt i ett bolån.
Men alla lån står kvar.
Under februari och mars försvinner också en drös ff
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Känns så segt. Har kommit så långt på så kort tid, men känns som allt står still nu!? Det enda jag vill är att kunna ta ett samlingslån!

mina skulder just nu på uc :
Northmill reduce 203 749 kr
Northmill kontokredit 37 548 kr
Rocker lån 8815 kr
Rocker extra 36 389 kr

= 286 501 kr

och utanför uc :

Fairlo 28 233 kr
Fairlo lösa 12 173 kr

= 40 406 kr

Hoppas på få en bra summa på skatten så jag kan skicka in allt på krediten på Northmill. Då kanske Betyget Sticker ner en bit.

annars får jag vänta ut alla ff som försvinner...

1 i mars
1 i april
1 i maj
1 i juni
3 i juli
3 i augusti

utöver dom 1 i november...
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
57
Poäng
187
Känns så segt. Har kommit så långt på så kort tid, men känns som allt står still nu!? Det enda jag vill är att kunna ta ett samlingslån!

mina skulder just nu på uc :
Northmill reduce 203 749 kr
Northmill kontokredit 37 548 kr
Rocker lån 8815 kr
Rocker extra 36 389 kr

= 286 501 kr

och utanför uc :

Fairlo 28 233 kr
Fairlo lösa 12 173 kr

= 40 406 kr

Hoppas på få en bra summa på skatten så jag kan skicka in allt på krediten på Northmill. Då kanske Betyget Sticker ner en bit.

annars får jag vänta ut alla ff som försvinner...

1 i mars
1 i april
1 i maj
1 i juni
3 i juli
3 i augusti

utöver dom 1 i november...
Fick inte du ett samlingslån i somras eller har jag förväxlat ditt användarnamn med någon annan?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Rocker hörde av sig iförrgår. Han håller sitt ord hör av sig varje gång han säger. Han fråga om vi skulle lösa en ansökan höja upp lånet i slutet på veckan nu, men då mitt betyg står still på 15.1% så
Väntar vi till nästa månad. Är förhoppningsvis under 15% då. Kommer då samla mitt synliga på uc på 280-280k till ett lån. Då försvinner även krediten och bakas in där.

Tror ni mitt betyg sjunker då? Trots många ff? Tänker krediten allt blir ju ett lån då :)

sen blir det söka med bättte ränta i augusti. Kommer då Bara ha ett lån samt 2f. Skönt då skulle allt va löst på ett år❤️ Eftersom allt kom fram augusti förra året.

har förövrigt varit spelfri 6 månader nu:folded::fire::face3hearts:
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Rocker hörde av sig iförrgår. Han håller sitt ord hör av sig varje gång han säger. Han fråga om vi skulle lösa en ansökan höja upp lånet i slutet på veckan nu, men då mitt betyg står still på 15.1% så
Väntar vi till nästa månad. Är förhoppningsvis under 15% då. Kommer då samla mitt synliga på uc på 280-280k till ett lån. Då försvinner även krediten och bakas in där.

Tror ni mitt betyg sjunker då? Trots många ff? Tänker krediten allt blir ju ett lån då :)

sen blir det söka med bättte ränta i augusti. Kommer då Bara ha ett lån samt 2f. Skönt då skulle allt va löst på ett år❤️ Eftersom allt kom fram augusti förra året.

har förövrigt varit spelfri 6 månader nu:folded::fire::face3hearts:
Grattis till 6månader spelfri..starkt!

Jag håller verkligen tummarna. Vilken ljusning ju!

Jag sitter själv och kollar när UC uppdateras. Mina inbakade blanco står fortf med. Hoppas det uppdateras snart så jag ser vad det innebär på min uc när de skulderna ligger på bostadslån istället.
=)
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det är jättebra!

Hade hoppats det hänt ngt på min med tanke på att jag nästan lyckats samla allt i ett bolån.
Men alla lån står kvar.
Under februari och mars försvinner också en drös ff

För mig var det så att det tog 1-2 månader innan skulderna blir borttagna från UC. Sedan kan du själv se dom i 12 månader till.
Jag vet av erfarenhet att du måste ringa in och avsluta kontona även fast skulden är slutbetald. Dom avslutas sällan automatiskt.
Fick hålla på med Northmill 3-4 ggr innan dom fixade till det.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
i mars blir nog alla mina lån på uc samlade till ett känns bra! Räntan skulle bli 10-14% men hoppas på 10% iaf.

men ska ej ha för höga förhoppningar.

sedan i höst lär jag ha toppbetyg och kommer då söka via förmedlare, kommer då bara ha 2 ff samt ett lån :)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
6F859C71-AA9D-4669-BB8B-39293EB8DDAE.png
NUSÅ!!! Under fucking 15%!!!! Nu hoppa det ner till 14.2% alltså har mitt betyg gått ner till hälften va det var i slutet av november!!!! Så jävla glad nu :) sjukt att det sjunker när ff blir 6 mån gammal men inte när en försvinner!? Har 2 ff från 16/8 och 17/8!? Varje gång har betyget hoppat ner några dagar innan 6 mån!!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp