• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Du fixar det kompis! LÄs gärna min tråd går samma resa som dig.
Ett år
Spelfri nu.
Hoppas du finner tips tricks.
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Det spelar tyvärr ingen roll hur mycket man vinner. Jag har också vunnit större summor några gånger, men det dröjer inte länge förrän de pengarna är i rullning och borta.

Klarar du de betalningarna varje månad?
Är planen att söka samlingslån framöver?

Sambon gör redan för mycket för mig så jag får kämpa på och amortera i snigelfart samtidigt som jag inväntar juni 2023.
Jag klarar inte av amorteringarna men betalar alla som syns på uc.
De tre jag har som inte syns på uc är lumify, credifi och loanstep, de kommer förmodligen hamna hos inkasso. Lumify och credifi godtar inte avbetalningsplan och kräver stora summor som ska betalas. Jag skattejämkar nu och måste som du vänta ut tills min uc blir bättre för att kunna ta ett samlingslån.. jag försöker hålla mig flytande tills dess. :)
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Tack för stödet!

Dunder, grattis!
Det enda tråkiga i mitt fall och som inte går att lösa är alla mina små krediter som kostar skjortan varje månad, och dessutom nästan bara ränta.. Det är de betalningar man vill spy över för man kastar så mycket pengar i sjön.

Man får stå sitt kast som satt sig i situationen men det känns lika jävla illa ändå.
Äckligt att det är tillåtet för långivare att ta sådana räntor. Det är som gjort att folk ska bli överbelånade.

Verand, jag förstår.
Tungt läge men det är bara att bita ihop tills ett samlingslån är möjligt.
Vad har du för UC score i dagsläget och när tror du det blir så pass bra att du kan söka?
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Tack för stödet!

Dunder, grattis!
Det enda tråkiga i mitt fall och som inte går att lösa är alla mina små krediter som kostar skjortan varje månad, och dessutom nästan bara ränta.. Det är de betalningar man vill spy över för man kastar så mycket pengar i sjön.

Man får stå sitt kast som satt sig i situationen men det känns lika jävla illa ändå.
Äckligt att det är tillåtet för långivare att ta sådana räntor. Det är som gjort att folk ska bli överbelånade.

Verand, jag förstår.
Tungt läge men det är bara att bita ihop tills ett samlingslån är möjligt.
Vad har du för UC score i dagsläget och när tror du det blir så pass bra att du kan söka?
Oh jag skäms nästan över att skriva mitt kreditbetyg 31,7!!! Jag har 15 uc förfrågningar, dom flesta går ut i mars men har några som försvinner tidigare också.
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Oh jag skäms nästan över att skriva mitt kreditbetyg 31,7!!! Jag har 15 uc förfrågningar, dom flesta går ut i mars men har några som försvinner tidigare också.
Inget att skämmas över. Vore konstigt om vi med problem satt med fina scores :) Har ju själv 26,6 med 14 förfrågningar.
Håller vi ut tills vi har noll förfrågningar och inte tar nya lån, så tror jag vi kan få ett samlingslån.
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Inget att skämmas över. Vore konstigt om vi med problem satt med fina scores :) Har ju själv 26,6 med 14 förfrågningar.
Håller vi ut tills vi har noll förfrågningar och inte tar nya lån, så tror jag vi kan få ett samlingslån.
Ja vi kämpar tillsammans
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Hypotetisk fråga:
Säg att jag lånar 100 00kr av en närstående och betalar av skulderna som är hos inkasso + skulderna som är på väg dit.

Det skulle innebära att jag får över en del pengar varje månad och kan amortera på lånen som är synliga på UC. Då skulle mina förutsättningar efter extra amortering nästa år i juni vara följande:

BLANCO
Ica banken: 145 000 kr
Konsumentkredit: 147 000 kr
Cashbuddy: 40 000 kr
Goodcash: 18 000 kr

KREDIT
Avida finans: 140 000 / 150 000 kr
OKQ8: 0 / 5000 kr
Northmill: 0 / 15 000 kr

Antal förfrågningar registrerade: 0 st

Årsinkomst 2021: 449 000 kr
Beräknad årsinkomst 2022: 505 000 kr

Tror ni jag skulle kunna få ett större samlingslån då, plus 100 000 i lån utöver som jag betalar tillbaka till min närstående som jag lånat 100 000 kr av.

Ytterst viktigt att jag kan betala tillbaka 100 000 om ett år.

Tankar?
 
Senast ändrad:

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
957
Mottagna reaktioner
754
Poäng
657
Oh jag skäms nästan över att skriva mitt kreditbetyg 31,7!!! Jag har 15 uc förfrågningar, dom flesta går ut i mars men har några som försvinner tidigare också.
Det kommer att bli färre om du ej tar nya lån, jag har gått från 50 i UC till 4,9 i UC här nu på ett år och verkligen sett till att inte ta några nya UC n sen januari i år så jag hoppas kunna söka samlingslån när jag har fyra förfrågningar kvar i slutet på augusti för att få bort alla krediter och sen kan jag börja beta av de utanför UC tänkte jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp