• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Det kommer att bli färre om du ej tar nya lån, jag har gått från 50 i UC till 4,9 i UC här nu på ett år och verkligen sett till att inte ta några nya UC n sen januari i år så jag hoppas kunna söka samlingslån när jag har fyra förfrågningar kvar i slutet på augusti för att få bort alla krediter och sen kan jag börja beta av de utanför UC tänkte jag.
Hej Cecilia,

Nej precis, det är viktigt.
Förutsättningarna kommer iså fall se ut som jag skrev ovan med noll nya lån och noll förfrågningar.

Ska bli intressant och se vad ditt UC hoppar ner till!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Hej Cecilia,

Nej precis, det är viktigt.
Förutsättningarna kommer iså fall se ut som jag skrev ovan med noll nya lån och noll förfrågningar.

Ska bli intressant och se vad ditt UC hoppar ner till!
Tack, noll förfrågningar är ju kanon, tyvärr kan jag inte vänta längre än de som jag väntar ut nu kommer att ha fyra kvar men de är äldre än sex månader. Jag hoppas jag får något erbjudande och kommer under 4 i UC och att jag inte blir nekad om de ska kolla kontohistorik för jag har lån utanför UC för det vore inte kul, jag vet att en del kollar sånt. Jag har inte några speltransaktioner. Jag hoppas verkligen få napp och att det går bra.
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Jag håller också tummarna för att du får ett lån så det löser sig.
Förhoppningsvis ser man redan vid erbjudanden vilka som kräver kontohistorik, och att de som inte gör det håller fast vid det
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Jag håller också tummarna för att du får ett lån så det löser sig.
Förhoppningsvis ser man redan vid erbjudanden vilka som kräver kontohistorik, och att de som inte gör det håller fast vid det
Tusen tack ja med ett UC under fyra som de bör hamna på så är det i alla fall bra och med tanke på att vissa här fått erbjudande och blivit beviljade med sämre UC betyg än det jag har, så bör jag få något i alla fall. Ja man ser väl vilka det är som ska ha kontohistorik redan när man får erbjudanden och då tar jag hellre ett till lite sämre ränta än att ha en massa kontohistorik som man inte vet vad de kollar på.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
799
Mottagna reaktioner
227
Poäng
427
Tusen tack ja med ett UC under fyra som de bör hamna på så är det i alla fall bra och med tanke på att vissa här fått erbjudande och blivit beviljade med sämre UC betyg än det jag har, så bör jag få något i alla fall. Ja man ser väl vilka det är som ska ha kontohistorik redan när man får erbjudanden och då tar jag hellre ett till lite sämre ränta än att ha en massa kontohistorik som man inte vet vad de kollar på.
Hur ser man det?
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Tydligen ska man se det när man får erbjudande säger vissa här på tråden, men jag är inte någon expert. Men bra om det är så och så får jag hoppas på ett bra erbjudande och någon som inte vill ha lånehistorik och tar tre år på sig att svara.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
799
Mottagna reaktioner
227
Poäng
427
Tydligen ska man se det när man får erbjudande säger vissa här på tråden, men jag är inte någon expert. Men bra om det är så och så får jag hoppas på ett bra erbjudande och någon som inte vill ha lånehistorik och tar tre år på sig att svara.
Hoppas verkligen det går bra för dig, tror finns chans hos remember och collector.
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Hoppas verkligen det går bra för dig, tror finns chans hos remember och collector.
Tack så mycket och hoppas UC blir ännu bättre när de andra två förfrågningarna försvinner då har jag fyra äldre än sex månader kvar. Så får vi hoppas på erbjudande från Collector eller Remeber och att de inte kollar en massa kontohistorik och ser att jag har skitlån utanför UC. Några speltransaktioner har jag inte
 

En av er

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
799
Mottagna reaktioner
227
Poäng
427
Tack så mycket och hoppas UC blir ännu bättre när de andra två förfrågningarna försvinner då har jag fyra äldre än sex månader kvar. Så får vi hoppas på erbjudande från Collector eller Remeber och att de inte kollar en massa kontohistorik och ser att jag har skitlån utanför UC. Några speltransaktioner har jag inte
Collector kollar inte kontohistorik men det kan hända att de vill lösa dina lån utanför Uc
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Hypotetisk fråga:
Säg att jag lånar 100 00kr av en närstående och betalar av skulderna som är hos inkasso + skulderna som är på väg dit.

Det skulle innebära att jag får över en del pengar varje månad och kan amortera på lånen som är synliga på UC. Då skulle mina förutsättningar efter extra amortering nästa år i juni vara följande:

BLANCO
Ica banken: 145 000 kr
Konsumentkredit: 147 000 kr
Cashbuddy: 40 000 kr
Goodcash: 18 000 kr

KREDIT
Avida finans: 140 000 / 150 000 kr
OKQ8: 0 / 5000 kr
Northmill: 0 / 15 000 kr

Antal förfrågningar registrerade: 0 st

Årsinkomst 2021: 449 000 kr
Beräknad årsinkomst 2022: 505 000 kr

Tror ni jag skulle kunna få ett större samlingslån då, plus 100 000 i lån utöver som jag betalar tillbaka till min närstående som jag lånat 100 000 kr av.

Ytterst viktigt att jag kan betala tillbaka 100 000 om ett år.

Tankar?
Ingen som har några erfarenheter eller tankar att söka med ovan förutsättningar?

Tacksam för feedback
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp