• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Min situation

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Hej Har hittat hit och är ny här, har hamnat i en ekonomisk tråkig sits, pga deprission, byte av jobb som blev skit och annat tråkigt, och dragit på mig en massa skulder, jag vill nu komma på banan och betala av dem och tyvärr får jag vänta tills januari innan jag kan få något samlingslån eftersom jag har för många UC förfrågningar och sedan är min bisnode 1. Har ca 30 ff där, det försvinner ca 10 i oktober funderar på att försöka höja på Fairlo fick avslag denna månad, men om jag väntar tills oktober och inte drar på mig nån ny anmärkning och 10 gamla försvinner kanske det skulle kunna gå. Jag har mått dåligt hela detta år och bytte jobb från mitt gamla det största misstag jag gjort, blev så illa behandlad fast lönen var bättre, men fick möjlighet att gå tillbaks till mitt gamla jobb dock och det värmer men där är lönen inte lika hög, även om jag fick upp den. Har börjat gå i terapi och det känns bra, men nu vill jag reda ut mitt liv också och inte ha en massa skulder och skäms och ångrar mig så och känner mig misslyckad. Därför tänkte jag att här kan man kanske få skriva av sig utan att få pekpinnar hela tiden osv. Så jag hoppas kunna betala av lite på alla lånen nu i september och oktober och skulle jag kunna höja med Fairlo i oktober kan jag släcka de två med högst ränta helt och hålet, det vore en dröm. Då skulle jag bli av med ca 15 000 kr i lån. Jag tänker skriva och uppdatera när jag orkar och hinner och hoppas må bättre framöver idag mår jag inte bra
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej Har hittat hit och är ny här, har hamnat i en ekonomisk tråkig sits, pga deprission, byte av jobb som blev skit och annat tråkigt, och dragit på mig en massa skulder, jag vill nu komma på banan och betala av dem och tyvärr får jag vänta tills januari innan jag kan få något samlingslån eftersom jag har för många UC förfrågningar och sedan är min bisnode 1. Har ca 30 ff där, det försvinner ca 10 i oktober funderar på att försöka höja på Fairlo fick avslag denna månad, men om jag väntar tills oktober och inte drar på mig nån ny anmärkning och 10 gamla försvinner kanske det skulle kunna gå. Jag har mått dåligt hela detta år och bytte jobb från mitt gamla det största misstag jag gjort, blev så illa behandlad fast lönen var bättre, men fick möjlighet att gå tillbaks till mitt gamla jobb dock och det värmer men där är lönen inte lika hög, även om jag fick upp den. Har börjat gå i terapi och det känns bra, men nu vill jag reda ut mitt liv också och inte ha en massa skulder och skäms och ångrar mig så och känner mig misslyckad. Därför tänkte jag att här kan man kanske få skriva av sig utan att få pekpinnar hela tiden osv. Så jag hoppas kunna betala av lite på alla lånen nu i september och oktober och skulle jag kunna höja med Fairlo i oktober kan jag släcka de två med högst ränta helt och hålet, det vore en dröm. Då skulle jag bli av med ca 15 000 kr i lån. Jag tänker skriva och uppdatera när jag orkar och hinner och hoppas må bättre framöver idag mår jag inte bra
Du är inte ensam om att satt dig i skiten med skulder i år. Samma här. Men tryck inte ner dig själv/var för hård mot dig själv! Håll huvudet högt du håller ju på försöka hitta lösningar på allt nu :)
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Du är inte ensam om att satt dig i skiten med skulder i år. Samma här. Men tryck inte ner dig själv/var för hård mot dig själv! Håll huvudet högt du håller ju på försöka hitta lösningar på allt nu :)
Åh tack, har just hittat en ev lösning, skattejämkning har jag skickat in idag, och eftersom jag har höga ränteutgifter och har begärt skattejämkning året ut, så kanske jag får mycket lägre skatt varje månad om det går igenom, det skulle göra mycket för mig. Tack för dina fina ord. Har idag känt mig dålig och misslyckad, men detta forum var så bra med så mycket bra tips och fin feedback från alla. Det var fint det du skrev tack
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Hur mycket har du i lån och vilka räntor?
Ja ca 600 000 kr så det blir rätt mycket räntor. Men nu har jag i alla fall som tips från denna tråd skickat in om skattejämkning för resten av året till skatteverket då kanske jag kan få lite pengar över varje månad för att amortera på lånen. Det vore skönt om det gick att få beviljat och sen hoppas jag kunna få igenom Fairlo en höjning i oktober, fick avslag nu för många ff på bisnode för att höja till 50 000 kr men i oktober i år försvinner en hel drös, så då kanske jag kan betala av lite skit krediter.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Åh tack, har just hittat en ev lösning, skattejämkning har jag skickat in idag, och eftersom jag har höga ränteutgifter och har begärt skattejämkning året ut, så kanske jag får mycket lägre skatt varje månad om det går igenom, det skulle göra mycket för mig. Tack för dina fina ord. Har idag känt mig dålig och misslyckad, men detta forum var så bra med så mycket bra tips och fin feedback från alla. Det var fint det du skrev tack
Hoppas det löser sig!

skulle jag med vilja kunna dock har jag 36 000 som ska in till skatteverket 12/11 vinstskatt

Ja jag har tagit bort alla sociala medier och allt hänger ba här. Gjorde det direkt när sambon fick reda på alla lån och spelmissbruk för minska telefon tiden och fokusera på det viktiga.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Åh tack, har just hittat en ev lösning, skattejämkning har jag skickat in idag, och eftersom jag har höga ränteutgifter och har begärt skattejämkning året ut, så kanske jag får mycket lägre skatt varje månad om det går igenom, det skulle göra mycket för mig. Tack för dina fina ord. Har idag känt mig dålig och misslyckad, men detta forum var så bra med så mycket bra tips och fin feedback från alla. Det var fint det du skrev tack

Hoppas det löser sig!

skulle jag med vilja kunna dock har jag 36 000 som ska in till skatteverket 12/11 vinstskatt

Ja jag har tagit bort alla sociala medier och allt hänger ba här. Gjorde det direkt när sambon fick reda på alla lån och spelmissbruk för minska telefon tiden och fokusera på det viktiga.
Jag hoppas att det löser sig för dig också, ja det är skit detta med en massa skulder. Ja då är det kanske svårt att få jämkning från skatteverket men jag hoppas jag kan få det beviljat året ut, det vore bra för mig
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 507
Välkommen hit :)
Det viktigaste steget är att själv inse att ngt behöver förändras och jobba för det. Och det har du redan gjort :tummen:
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Håller med @Myra , välkommen hit.
Jag är glad att du har fått tillbaka ditt gamla jobb. Gick igenom samma ganska nyligen, fick nytt jobb med högre lön men den psykiskt störda kulturen på arbetsplatsen gjorde mig olycklig. Så olycklig att mer lön inte gjorde mig glad ens. Nu är jag också tillbaka på mitt förra jobb, mindre lön men så jädra glad! Längtar efter mina arbetsuppgifter och framförallt mina kollegor. Så bra jobbat, pengar gör mycket men är inte allt.

Vad gäller din situation så vill jag inte ge dig falska förhoppningar så jag kommer vara brutalt ärlig, hoppas du tar det rätt för jag vill absolut inte vara taskig.
Du har 30 ff. Tio av dessa försvinner i oktober. Då ser det tyvärr fortfarande mörkt ut. Rekommendationen för att få lån med ok villkor (förutsett att allt annat ser hyfsat ut) är 4-5 stycken. Du behöver därför få bort ytterligare 15 st för att du ska få "bra" erbjudanden.
Du kan säkert få lån tidigare men till ockerräntor och annat orimligt och då är frågan om det hjälper eller stjälper dig. Det kan bara du avgöra.

MvH
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Välkommen hit :)
Det viktigaste steget är att själv inse att ngt behöver förändras och jobba för det. Och det har du redan gjort :tummen:
Tusen tack Myra verkligen fina ord. Jag har fått igenom skattejämkning vilket gör att jag får ut ca 6000 kr mer från september och ska börja betala av mer på smålånen, tills mina ff försvinner i början av nästa år på UC då ska jag försöka ta ett samlingslån. Tack här kan man vara sig själv
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp