• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min situation

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Håller med @Myra , välkommen hit.
Jag är glad att du har fått tillbaka ditt gamla jobb. Gick igenom samma ganska nyligen, fick nytt jobb med högre lön men den psykiskt störda kulturen på arbetsplatsen gjorde mig olycklig. Så olycklig att mer lön inte gjorde mig glad ens. Nu är jag också tillbaka på mitt förra jobb, mindre lön men så jädra glad! Längtar efter mina arbetsuppgifter och framförallt mina kollegor. Så bra jobbat, pengar gör mycket men är inte allt.

Vad gäller din situation så vill jag inte ge dig falska förhoppningar så jag kommer vara brutalt ärlig, hoppas du tar det rätt för jag vill absolut inte vara taskig.
Du har 30 ff. Tio av dessa försvinner i oktober. Då ser det tyvärr fortfarande mörkt ut. Rekommendationen för att få lån med ok villkor (förutsett att allt annat ser hyfsat ut) är 4-5 stycken. Du behöver därför få bort ytterligare 15 st för att du ska få "bra" erbjudanden.
Du kan säkert få lån tidigare men till ockerräntor och annat orimligt och då är frågan om det hjälper eller stjälper dig. Det kan bara du avgöra.

MvH
Tack förstår hur du menar men lite missförstånd blev det nog. Jag skrev att när en del av de 30ff försvinner i oktober tänkte jag försöka höja på Fairlo för att få bort lite skruttlån, men först nästa år ska jag söka samlingslån då jag i januari har ca 2 ff kvar. Och sedan har jag nu fått igenom skattejämkning från september och till årsskiftet så jag får 6000 mer i månaden och då ska jag börja amortera på smålånen och försöka betala av så mycket jag kan.
Jag går tillbaks till mitt gamla jobb i morgon.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tack förstår hur du menar men lite missförstånd blev det nog. Jag skrev att när en del av de 30ff försvinner i oktober tänkte jag försöka höja på Fairlo för att få bort lite skruttlån, men först nästa år ska jag söka samlingslån då jag i januari har ca 2 ff kvar. Och sedan har jag nu fått igenom skattejämkning från september och till årsskiftet så jag får 6000 mer i månaden och då ska jag börja amortera på smålånen och försöka betala av så mycket jag kan.
Jag går tillbaks till mitt gamla jobb i morgon.
Ah, ursäkta om jag missförstod. Din strategi låter toppen! Och varmt lycka till på jobbet imorgon, du fixar det galant!
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 000
Mottagna reaktioner
487
Poäng
557
Hoppas det löser sig!

skulle jag med vilja kunna dock har jag 36 000 som ska in till skatteverket 12/11 vinstskatt

Ja jag har tagit bort alla sociala medier och allt hänger ba här. Gjorde det direkt när sambon fick reda på alla lån och spelmissbruk för minska telefon tiden och fokusera på det viktiga.
Får man fråga va de är för vinstskatt?
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Idag var jag tillbaks på mitt gamla jobb och vad bra och skönt det kändes och det känns också väldigt bra med att fått lönejämkning och ca 6000 mer i månaden året ut, hoppas få bort lite småkrediter och sedan i början av nästa år då jag har ca 2-3 ff kvar hoppas jag få ett samlingslån och få bort allt skit.
Det känns lite bättre idag i alla fall. Tack för allt fint stöd här inne
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Idag var jag tillbaks på mitt gamla jobb och vad bra och skönt det kändes och det känns också väldigt bra med att fått lönejämkning och ca 6000 mer i månaden året ut, hoppas få bort lite småkrediter och sedan i början av nästa år då jag har ca 2-3 ff kvar hoppas jag få ett samlingslån och få bort allt skit.
Det känns lite bättre idag i alla fall. Tack för allt fint stöd här inne
HÄRLIGT!

Men du, 6000:- mer i månaden pga jämking, måste betyda att du ett vanligt år (6000:- X 12 månader) brukade få runt 72.000 tillbaka?
Läste just denna fantastiska tråd apropå :)
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
HÄRLIGT!

Men du, 6000:- mer i månaden pga jämking, måste betyda att du ett vanligt år (6000:- X 12 månader) brukade få runt 72.000 tillbaka?
Läste just denna fantastiska tråd apropå :)
Är det inte att TS får det hon skulle fått för 12 månader på 4 månader istället som är kvar? 6000 x 4 = 24000 tillbaka då annars på ett år med ett underskott på runt 80000:-? Eller tänker jag fel.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Idag var jag tillbaks på mitt gamla jobb och vad bra och skönt det kändes och det känns också väldigt bra med att fått lönejämkning och ca 6000 mer i månaden året ut, hoppas få bort lite småkrediter och sedan i början av nästa år då jag har ca 2-3 ff kvar hoppas jag få ett samlingslån och få bort allt skit.
Det känns lite bättre idag i alla fall. Tack för allt fint stöd här inne
Vad kul! Nu har du vänd skutan, fortsätt i rätt riktning :):tummen:
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Är det inte att TS får det hon skulle fått för 12 månader på 4 månader istället som är kvar? 6000 x 4 = 24000 tillbaka då annars på ett år med ett underskott på runt 80000:-? Eller tänker jag fel.
Ja kanske, jag kan inte detta men du har antagligen rätt, låter ju onekligen rimligt :)
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Vad kul! Nu har du vänd skutan, fortsätt i rätt riktning Tusen tack och det ska gå framåt nu. Börjar i alla fall såhär och det känns toppen på jobbet. Och ska börja amortera av lite nu i september på ett av lånen, så tar vi det så Tack så enormt mycket
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp