• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Min upplevelse av Svea inkasso

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Jag kunde inte få avbetalningsplan hos Svea för min skuld till Förskottslön, det var stört omöjligt för några år sedan i varje fall.
Ja förut för något år sedan godkände dom inte alls avbetalningsplaner som var snabblån, va det jag fick höra från dom. Nu är det ju annat..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Ja förut för något år sedan godkände dom inte alls avbetalningsplaner som var snabblån, va det jag fick höra från dom. Nu är det ju annat..
Nja, det beror på vad deras uppdragsgivare, d v s Förskottslön, har bestämt eftersom Svea inte hade köpt upp min skuld.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 863
Poäng
4 477
Mitt everyday hamnade där, behöver ju inte va samma nu men känns som de flestas everyday hamnar hos Svea. Man kan ju alltid köpa sig tid genom att betala en mindre summa i 6 månader och sen be om att förhandla tillsammans med dem. Blir ju billigare för dig med räntan hos Svea inkasso än hos everyday...
Tack för tips :) Just nu vågar jag inte släppa ngt mer till Inkasso, klarar knappt av de avbetalnignsplaner jag redan har! Men ligger efter med både Everyday+ och Flexlimit så klarar jag inte av att betala ikapp så kommer ju dem att skicka till Inkasso.
Just nu är jag så extremt slutkörd av all ekonomisk stress så det är ett mirakel att jag går upp varje dag och går till jobbet. Det går inte att beskriva hur jag känner mig och hur det påverkar mig, det är som att jämnt och ständigt gå med en 100 kilos sten runt halsen. Inte blir det bättre av att sommar och semester nalkas...
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Tack för tips :) Just nu vågar jag inte släppa ngt mer till Inkasso, klarar knappt av de avbetalnignsplaner jag redan har! Men ligger efter med både Everyday+ och Flexlimit så klarar jag inte av att betala ikapp så kommer ju dem att skicka till Inkasso.
Just nu är jag så extremt slutkörd av all ekonomisk stress så det är ett mirakel att jag går upp varje dag och går till jobbet. Det går inte att beskriva hur jag känner mig och hur det påverkar mig, det är som att jämnt och ständigt gå med en 100 kilos sten runt halsen. Inte blir det bättre av att sommar och semester nalkas...
Jo jag vet hur det känns... en fruktansvärd känsla när man bara vill gå o lägga sig ner o gråta. Jag kanske har kommit lite längre fram än dig me skulderna men det är fasen en lång bit kvar ändå.. förra året i april uppdagades mina skulder och nu ”äntligen” har jag börjat få ordning på det mesta, har också haft tur med både föräldrar o sambo som har hjälp mig med en del skulder men sitter fortfarande me typ 700-800 tkr kvar
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 863
Poäng
4 477
Jo jag vet hur det känns... en fruktansvärd känsla när man bara vill gå o lägga sig ner o gråta. Jag kanske har kommit lite längre fram än dig me skulderna men det är fasen en lång bit kvar ändå.. förra året i april uppdagades mina skulder och nu ”äntligen” har jag börjat få ordning på det mesta, har också haft tur med både föräldrar o sambo som har hjälp mig med en del skulder men sitter fortfarande me typ 700-800 tkr kvar
Vad roligt att det går framåt för dig och att du har stöd i familjen, det har inte jag. fortsätt kämpa mot dina mål :)
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Haft skuld till svea för everyday plus runt 40k om jag minns rätt betalade 7500/mån ner till cirka 10 000 då fick jag sänkt till 1500, fick t o m amorteringsfritt ngn månad, men allt var typ betalt på 7 månader, när drt var ngra månader kvar så lessna jag så pröjjsa in de sista.

Har bara gott att säga men 7500 är ju ganska mkt
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Btw märker sån enorm skillnad på lånen, när man inte har spelat sedan 31/12 2018 , de var så jag satte mig i träsket.

Pengarna går till skulder nu och inte ens en krona till spel :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 863
Poäng
4 477
Haft skuld till svea för everyday plus runt 40k om jag minns rätt betalade 7500/mån ner till cirka 10 000 då fick jag sänkt till 1500, fick t o m amorteringsfritt ngn månad, men allt var typ betalt på 7 månader, när drt var ngra månader kvar så lessna jag så pröjjsa in de sista.

Har bara gott att säga men 7500 är ju ganska mkt
Det är sjukt mkt per månad och det är just rädslan att åka på ett så högt belopp som gör att jag inte vågar släppa till Inkasso. Jag är också uppe i 40 000 hos Everyday+ pga deras ränta, själva krediten är 25 000 kr. Och det här med att sätta in och ta ut varje månad är inte bästa scenariot men kommer aldrig klara en så hög avbetalningsplan, har flera andra inkasso.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 863
Poäng
4 477
Btw märker sån enorm skillnad på lånen, när man inte har spelat sedan 31/12 2018 , de var så jag satte mig i träsket.

Pengarna går till skulder nu och inte ens en krona till spel :)
Låter bra det! Snart går pengarna till dig själv och inte till lån eller skulder!! Det är så skönt när man märker skillnad mot hur det har varit, det ger lite extra energi att fortsätta kämpa! JAg hade en bra period helt utan sms lån i två år men sen blev det nya lån för att betala räkningar och det gick fort att hamna i träsket igen.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Låter bra det! Snart går pengarna till dig själv och inte till lån eller skulder!! Det är så skönt när man märker skillnad mot hur det har varit, det ger lite extra energi att fortsätta kämpa! JAg hade en bra period helt utan sms lån i två år men sen blev det nya lån för att betala räkningar och det gick fort att hamna i träsket igen.


Ungefär som mig då, allt var frid och fröjd 2014 sedan rasade det till 2018 , men under kontroll nu,

Men vill nästan ha en anmärkning så man inte kan låna!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp