• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Min upplevelse av Svea inkasso

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Det är sjukt mkt per månad och det är just rädslan att åka på ett så högt belopp som gör att jag inte vågar släppa till Inkasso. Jag är också uppe i 40 000 hos Everyday+ pga deras ränta, själva krediten är 25 000 kr. Och det här med att sätta in och ta ut varje månad är inte bästa scenariot men kommer aldrig klara en så hög avbetalningsplan, har flera andra inkasso.


Jag vet men jag har hellre svea än everyday pga räntan. Jag hade även betal plan på csn samtidigt på återkrav. De var helt galet och har knappt ngt minne kvar dessa 1-2 åren.

Gjorde samma med ferratum och onea + vivus

Ferratum som ligger och xtractor nu = 3000 i mån

Och onea + vivus (gothia)betalar jag totalt 6000 mån

Så är uppe bara där i 9000 räknar att dessa är betalda 31/8 fullt ut (har ut 28-29 efter skatt) mån det fina är att dessa syndes på Uc så när de blev uppsagda blev min uc bättre med -50 000 typ (inte ferratum)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Ungefär som mig då, allt var frid och fröjd 2014 sedan rasade det till 2018 , men under kontroll nu,

Men vill nästan ha en anmärkning så man inte kan låna!
2014 vill jag inte ens minnas... men det gör jag tyvärr... ett fruktansvärt år, det bara haglade förelägganden.
Njaa... tror inte du ska önska dig en anmärkning... peppar peppar ta i trä ;)
Jag får inte lån nånstans inte pga anmärkning (har inga) men pga alldeles för låg inkomst men ska försöka mig på Axo eller Advisa när nya inkomsten uppdaterats.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Jag vet men jag har hellre svea än everyday pga räntan. Jag hade även betal plan på csn samtidigt på återkrav. De var helt galet och har knappt ngt minne kvar dessa 1-2 åren.

Gjorde samma med ferratum och onea + vivus

Ferratum som ligger och xtractor nu = 3000 i mån

Och onea + vivus (gothia)betalar jag totalt 6000 mån

Så är uppe bara där i 9000 räknar att dessa är betalda 31/8 fullt ut (har ut 28-29 efter skatt) mån det fina är att dessa syndes på Uc så när de blev uppsagda blev min uc bättre med -50 000 typ (inte ferratum)
Oh Jisses det blir en hel del pengar men det bästa är att du blir av med skitlånen inom en väldigt snar framtid. JAg betalar bara 1200 till Gothia för Vivus och de sa att de egentligen vill ha mer för annars kommer skulden knappt minska men jag kan inte betala mer.

Jag tror att jag är nära att inte klara av att hantera Everyday+ och Flexlimit men det blir ännu större helvete för mig om de hamnar hos Inkasso då jag inte kommer klara av att betala större belopp.
Så jag hoppas att jag till hösten inte kommer att behöva ta ut allt igen så att det kan börja minska lite den vägen.
Den som lever får se!
Önskar dig stort lycka till med dina lån, visst ska bli underbart när alla skitlånen är slutbetalda!
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Oh Jisses det blir en hel del pengar men det bästa är att du blir av med skitlånen inom en väldigt snar framtid. JAg betalar bara 1200 till Gothia för Vivus och de sa att de egentligen vill ha mer för annars kommer skulden knappt minska men jag kan inte betala mer.

Jag tror att jag är nära att inte klara av att hantera Everyday+ och Flexlimit men det blir ännu större helvete för mig om de hamnar hos Inkasso då jag inte kommer klara av att betala större belopp.
Så jag hoppas att jag till hösten inte kommer att behöva ta ut allt igen så att det kan börja minska lite den vägen.
Den som lever får se!
Önskar dig stort lycka till med dina lån, visst ska bli underbart när alla skitlånen är slutbetalda!


Kommer bli rena drömmen har räknat att jag har fått ut i lön, skattåterbäring och årsbonus på 225 000 efter skatt bara hittils i år och allt är lagt på lån och hade det varit förra året eller året innan hade de mesta spelats bort


Längtar till 2020 då kommer nästan allt stanna i min egna ficka, tänk känslan. Få lön eller skatteåterbäring och bara veta att det är dina pengar och att de bars växer!!

Det positiva med situationen är att man har tappat sugit för onödig shopping
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Kommer bli rena drömmen har räknat att jag har fått ut i lön, skattåterbäring och årsbonus på 225 000 efter skatt bara hittils i år och allt är lagt på lån och hade det varit förra året eller året innan hade de mesta spelats bort


Längtar till 2020 då kommer nästan allt stanna i min egna ficka, tänk känslan. Få lön eller skatteåterbäring och bara veta att det är dina pengar och att de bars växer!!

/QUOTE]

Och det är BARA ETT ÅR KVAR så är du där!!! Fantastiskt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp