- Meddelanden
- 66
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 166
Nu när jag gett mig i kast med att fixa min ekonomi vill jag bara att månaderna ska ticka framåt. Det tar ju så lååååång tid att se resultat. Och just nu är det enda jag kan tänka på är att jag ska få igenom leasing imorgon. Får jag inte det kommer jag bli så ledsen. Det blir FÖR himla jobbigt, för då måste jag antingen laga vår gamla rishög eller hitta en ny rishög att slösa pengar på. För mig som inte kan ett jota om bilar blir leasing det mest ekonomiska och framför allt mentalt bästa. Inget nytt lån, bara pengar varje månad som jag redan budgeterar för i min ekonomi. Har gruvat på detta i flera veckor, hur jag ska lösa bilsituationen. Trodde det var helt kört. Men så började jag läsa och kolla upp Bisnode och insåg att det finns en chans att dom låter mig leasa. Så nu sitter jag som på nålar och kan inte tänka på annat. Det skulle lösa sååååå mycket.
Har varit duktig de här veckorna sen jag startade min resa mot ett blancofritt liv. Ätit billigt, tänkt efter, betalt ett par räkningar redan innan lönen kommer. Finns 1000 steg till jag kan ta, men ändå. På rätt väg nu! En liten liten leasingbil bara så ska jag aldrig mera klaga någonsin.
Har varit duktig de här veckorna sen jag startade min resa mot ett blancofritt liv. Ätit billigt, tänkt efter, betalt ett par räkningar redan innan lönen kommer. Finns 1000 steg till jag kan ta, men ändå. På rätt väg nu! En liten liten leasingbil bara så ska jag aldrig mera klaga någonsin.