• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Min väg till skuldfrihet

SkuldFriUtmaning

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
18 Mars 2023
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Hitta extra jobb, kundtjänst CDON är online jobb och undvik snöbollen. Börja betala av de små. Samla inte via låneförmedlare. När uc blir mycket bra eller utmärkt sök ett samlingslån hos din bank. Mycket bra ränta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

SkuldFriUtmaning

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
18 Mars 2023
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Jag kommer själv behöva ta ett samlingslån inom kort. Försöker putsa siffrorna på krediterna (2st) först. Vill få ner antal ff och uc innan. Min fundering är egentligen, är det värt att ansöka via lendo när de saknar Nordea som partner? Enligt många så verkar Nordea vara den storbanken som ger vissa av oss (icke perfekta) lån trots allt. Sambla har nämligen Nordea och jag uppfattar väl att jag har en hygglig chans att få ett lån inom kort.
Jag har Nordea och de finns med Advisa. Det är bara att söka där. Sambal är systerbolaget
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Hitta extra jobb, kundtjänst CDON är online jobb och undvik snöbollen. Börja betala av de små. Samla inte via låneförmedlare. När uc blir mycket bra eller utmärkt sök ett samlingslån hos din bank. Mycket bra ränta.
Berätta mer om CDON! Är det enkelt att få jobb där? Och man jobbar via datorn hemifrån?
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Jag KAN inte bestämma mig hur jag ska prioritera lånen. Hur hade ni gjort? Klarna är ju givet för att den har hög ränta men samtidigt syns inte den någonstans på UC så rent mentalt känns det bättre att satsa på det lilla Santander. Åh andra sidan är månadskostnaden SÅÅ liten där så det inte märks i ekonomin.


Nordax: 326 560kr ränta: 10% 6000kr/mån
Medmera bank: 82 526kr ränta: 9,78% 1300kr/mån
Santander: 79 527 kr ränta 6,60% 800kr/mån
Santander: 48409 kr, ränta 11.84% 800kr/mån
Klarna: 14370, ränta 18% ca 2000kr/mån
Santander: 8416, ränta 10,84%. 175kr/må
Totalt: 559 808 kr

kanske bäst att köra Klarna först, sen Santander på 48408 pga räntan (när klarna är betald och jag kör snöboll så blir det 3800/mån där), den Med mera, sen Nordax, sen lilla santander och allra sist Santander med låg ränta?

det skulle innebära, ungefär:
Klarna 3000kr i månaden (lägger in extra)
Färdig ungefär i augusti 2023.

Santander på 48000:
Klar aug 2024

medmera på 82500 (aug 2024 är beloppet ca 74000)
Från aug 2024 3800+1300= 5000/mån
18 mån, klar dec 2025

nordax (dec 2025 har jag ca 211000 kvar)
Från dec 2025 11000kr/mån
Klar: nov 2027

lilla santander: dec 2027 kvar: 4000kr
In alltihop, klar dec 2027

santander med låg ränta (dec 2027 ca 29500kr)
In 11000kr/mån
Helt skuldfri mars 2028.

nu var det väldigt grov överslagsräkning i huvudet men alltså om jag klarar att hålla detta, vilket, beroende på omständigheter inte är omöjligt, så är jag helt skuldfri om ”bara” 5 år. Jag har satt 10 år som mål.
Och chansen att jag ska kunna samla lån längre fram blir ju ändå stor, så möjligheter kan ju öppna sig om jag bara kör STENHÅRT nu i tre år. Blir så himla pepp på detta <3. Och nu har jag inte räknat med att jag alltid får tillbaka på skatten osv. Kan lönen bara komma nu så jag får betaaaaaaaala.

känns så fint att få tänka högt här i forumet. Tack för alla kloka råd osv.
vi ska klara det!
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Du tänker ju klokrent enligt mig.
Håller tummarna att du kan hålla planen. Blir inspirerad av din glädje och håll oss gärna uppdaterade!
Tack för fina ord! Är just nu grymt motiverad och tänker inte på just mycket annat! Lovar att uppdatera hur det går. ^^
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Okej, håll i tyglarna, lägg skämskuddarna över era huvuden, jag måste ställa en förmodligen väldigt korkad fråga. Hur vet man att man har ett annuitetslån eller ett med rak amortering? Är typ alla lån från santander osv annuitetslån? Att Nordax är det, vet jag, för det står. Men på tex Santander hittar jag nada yada. Eftersom räntorna har gått opp så har jag liksom ingen koll på huruvida jag betalar mindre varje månad eller ej? Kan någon leda mig ur detta djungelns trassel så blir jag så tacksam.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Okej, håll i tyglarna, lägg skämskuddarna över era huvuden, jag måste ställa en förmodligen väldigt korkad fråga. Hur vet man att man har ett annuitetslån eller ett med rak amortering? Är typ alla lån från santander osv annuitetslån? Att Nordax är det, vet jag, för det står. Men på tex Santander hittar jag nada yada. Eftersom räntorna har gått opp så har jag liksom ingen koll på huruvida jag betalar mindre varje månad eller ej? Kan någon leda mig ur detta djungelns trassel så blir jag så tacksam.
Det finns få som erbjuder rak amortering på blankolån. Nordax och santander har annuitetslån på blankolånen.
Båda skickar ju aviseringar med redovisning av amortering och ränta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp