Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Min väg till skuldfrihet

”En sommar utan att låna upp mig är en tryggare höst” Så bra och insiktsfullt!!! Tål att sättas upp på kylskåpet. Min version handlar om att inte köpa presenter och klappar på avbetalning.
Tack, Myra!
Ja visst är det en sån enkel lösning att bara klicka hem de där födelsedagspresenterna/julklapparna. Oj vad svårt och klurigt det blir nu. När man måste SPARA ihop det. Det ÄR en utmaning, har alltid räddat mig av Klarna. På semestern tänker jag att jag ska börja planera hur jag ska finansiera allt utan att låna upp mig. Så många fällor när man är van att ba klicka hem grejer.

Om jag går in och tittar på min Klarna-historik får jag så många svar där. Jag har levt på klarna på sommaren och vid julen och sen har jag kämpat resten av åren med att betala tillbaka där. Och så har det sett ut de senaste åren. Nu kommer ännu en sommar, men denna utan Klarna som alternativ. Tur att jag bara ska vara hemma och på landet och ta det piano. Även om amorteringarna kanske inte blir att skryta över under sommaren är i alla fall det allra viktigaste att jag inte lånar upp mig igen. Det är ju nu jag vänder det hela! Bryter ovanor. På sikt är det ju räddningen, som jag måste intala mig själv om och om igen. En sommar utan att låna upp mig är en tryggare höst. Nu ska jag bara fixa det också…
Vilket bra levnadsmått inför sommaren! Heja dej! :) Tänk så många som åker på semester på lån o krediter inte för att man vill utan för att man känner sej tvungen pga barn, pressen från omgivningen..

Vilket bra levnadsmått inför sommaren! Heja dej! :) Tänk så många som åker på semester på lån o krediter inte för att man vill utan för att man känner sej tvungen pga barn, pressen från omgivningen..
Tack Annlo! Blir definitivt en utmaning för mig haha. ”Man vill ju ba ha gött på sommaren”. Matsäck och billig pinnglass är mitt nya motto.

Tack Annlo! Blir definitivt en utmaning för mig haha. ”Man vill ju ba ha gött på sommaren”. Matsäck och billig pinnglass är mitt nya motto.
Du får baka pinnbröd. Linda runt grillkorv o grilla ute i naturen. På en säker plats m närheten till vatten. Tänk på brandrisken i skog o mark :)

Tack, Myra!
Ja visst är det en sån enkel lösning att bara klicka hem de där födelsedagspresenterna/julklapparna. Oj vad svårt och klurigt det blir nu. När man måste SPARA ihop det. Det ÄR en utmaning, har alltid räddat mig av Klarna. På semestern tänker jag att jag ska börja planera hur jag ska finansiera allt utan att låna upp mig. Så många fällor när man är van att ba klicka hem grejer.
Så bra tänkt av dig, det är först när vi ändrar vårt beteende som vi kan förvänta oss bra resultat.

Har sååå många utbrändhetssymtom nu. Min puls går upp så fort någon bara nämner planering och jag tappar ord, har hela tiden nära till gråten och svårt att orka annat än att sova. Men har väldigt väldigt snart semester och känner mig någonstans ändå hoppfull. Det första jag ska göra på min semester är att sova i två dygn. Ge mig själv det. NOLL krav, massor av godis och så mycket sömn att jag blir less på det. SEN får lusten komma. Räknar timmar nu. Minuter. En ynnest att ens kunna vara ledig men också: SÅ behövligt.

när jag läser allas historier här vill jag typ krama er. Usch vad tungt det kan vara. Ändå är det bara pengar. Vi får inte glömma det. Det är en påhittad konstruktion och det säger ingenting om oss som människor eller om vårat värde.

Känner igen det här med pulsen. Min puls stiger på direkten när jag får sms av min sambo om jag kan swisha den och den. Samma när det ska diskuteras ngt som handlar om pengar eller bristen på pengar. Häromdagen sa han när jag kom hem fr jobbet Får jag säga ngt dåligt och mitt svar var kort: Inte om det handlar om pengar! Allt som har med pengar att göra, bilen startar inte, tandläkarbesök, lunch med jobbet, presenter... det ger enormt stresspåslag. Så jag förstår dig! Sov så länge du vill och behöver och skaka av alla måsten så långt det går.

Känner igen det här med pulsen. Min puls stiger på direkten när jag får sms av min sambo om jag kan swisha den och den. Samma när det ska diskuteras ngt som handlar om pengar eller bristen på pengar. Häromdagen sa han när jag kom hem fr jobbet Får jag säga ngt dåligt och mitt svar var kort: Inte om det handlar om pengar! Allt som har med pengar att göra, bilen startar inte, tandläkarbesök, lunch med jobbet, presenter... det ger enormt stresspåslag. Så jag förstår dig! Sov så länge du vill och behöver och skaka av alla måsten så långt det går.
Kan bara hålla med. Fruktansvärt påslag när barnen vill ha/behöver pengar eller om någon föreslår att man ska göra något. Vilken enorm press!

Lån mars:

Nordax: 326 560kr ränta:
Medmera bank: 82 526kr ränta:
Santander: 79 527 kr ränta
Santander: 48409 kr, ränta
Klarna: 14370, ränta
Santander: 8416, ränta

Totalt: 559 808 kr

Lån april:

Nordax 322 430
medmera bank 80526
Santander 79024
Santander 48103
Klarna: 12938
Santander: 7925

= 550 946 kr

Lån maj:

Nordax: 317180
Medmera bank: 79887
Santander: 78547
Santander: 47726
Klarna: 9335
Santander: 7532
= 540 207kr

Lån juni:
Nordax: 314092
Medmera bank: 79242
Santander: 78072
Santander: 46796
Klarna: 8323
Santander: 6999
= 533 524

Lån juli:
Nordax 313220
Medmera bank 78704
Santander 77610
Santander 46480
Santander 6667
Klarna 0
= 522 681

Totalt amorterat sedan ”start” i Feb/mars:
37120kr
Kreditbetyg februari: 2,1%
Kreditbetyg mars: 2%
Kreditbetyg april: 1,7%
Kreditbetyg maj: 1,7%
Kreditbetyg juni: 1,7%
Kreditbetyg nu: 1,7%

UC-score februari: 590
UC-score mars: 593
UC-score april: 604
UC-score maj: 604
UC-score juni: 604
UC-score nu: 604

Senast ändrad:
Nu ÄR det tuffare. Medmera/Coop höjer räntorna IGEN och det är väl bara en tidsfråga innan de andra bankerna följer efter…

sommaren kostar, det kommer att bli stramare i avbetalningarna framöver men som jag får upprepa för mig själv hela tiden: ALLT ÄR OKEJ SÅ LÄNGE DU BETALAR ÅTMINSTONE ENLIGT AVBETALNINGSPLAN OCH ALDRIG ALDRIG TAR NYA LÅN.

ALLT ÄR OKEJ SÅ LÄNGE DU BETALAR ÅTMINSTONE ENLIGT AVBETALNINGSPLAN OCH ALDRIG ALDRIG TAR NYA LÅN.
Så bra skrivet! Kopierar och klistrar in i mina Lån-anteckningar i mobilen för att kunna läsa då och då och särskilt när det känns motigt. Tack!

Ligger vaken och har ekonomi-ångest. Har inte haft råd att betala ett öre extra på lånen den här månaden och dessutom nallat på sparpengarna. Men nu är månadens avbetalningar gjorda och jag måste blicka framåt istället för att vältra mig…

n mars:

Lån april:

Nordax 322 430
medmera bank 80526
Santander 79024
Santander 48103

= 550 946 kr

Lån maj:

= 540 207kr

Lån juni:
= 533 524

Lån juli:
Nordax 313220
Medmera bank 78704
Santander 77610
Santander 46480
Santander 6667
Klarna 0
= 522 681

Lån augusti.
Nordax 312100
Medmera bank 77961
Santander 77130
Santander 46145
Santander 6341
= 519 677kr

Totalt amorterat sedan ”start” i Feb/mars:
40 124kr
Kreditbetyg juli: 1,7%
Kreditbetyg nu: 2,9%

UC-score juli: 604
UC-score nu: 575

Antar att min plötligt försämrade kreditvärdighet beror på mina två avslutade krediter. Det får vara så…

Ligger vaken och har ekonomi-ångest. Har inte haft råd att betala ett öre extra på lånen den här månaden och dessutom nallat på sparpengarna. Men nu är månadens avbetalningar gjorda och jag måste blicka framåt istället för att vältra mig…
Det viktigaste är att man betalar det lägsta beloppet! Att man inte kan extra amortera varje månad gör faktiskt inget. Att man betalar sin räkning varje månad är tillräckligt! :folded:

Min vän, låt mig påminna dig om vad en klok person (du :)) skrev själv här:
ALLT ÄR OKEJ SÅ LÄNGE DU BETALAR ÅTMINSTONE ENLIGT AVBETALNINGSPLAN OCH ALDRIG ALDRIG TAR NYA LÅN.

Låt oss komma ihåg alla månader då vi inte ens kunde betala lägsta på alla lån. Att inte ens kunna betala ngt har varit vår verklighet under lång tid. Att kunna betala extra är lyx. Att kunna betala lägsta på alla lån är framsteg <3

Min vän, låt mig påminna dig om vad en klok person (du :)) skrev själv här:

Låt oss komma ihåg alla månader då vi inte ens kunde betala lägsta på alla lån. Att inte ens kunna betala ngt har varit vår verklighet under lång tid. Att kunna betala extra är lyx. Att kunna betala lägsta på alla lån är framsteg <3
Tack för pepp <3<3<3

Jag betalar av allt enligt plan men har fortfarande ingen som helst koll på min ekonomi. Alltså, jag har ingen koll på det som blir över. Så nu har jag tänkt och vältrat mig och bett om tips på Facebook om köpstopp. I den gruppen där folk verkar svinrika vågade jag inte riktigt ta upp min ekonomiska situation trots anonym, haha.
Mitt upplägg:
Start imorgon. Begränsat till 31/12.
Kläder: totalstopp om inget går sönder. Köp 2hand om jag måste ha något (förutom underkläder).
Prylar/böcker: totalstopp
Renovering: sälj saker på loppis/tradera om jag vill renovera/göra om.
Mat: storinköp vecka för vecka, planera veckan
Nöjen: (konsert/restaurang/bar/bio): 800kr/månaden (jag MÅSTE ha den friheten, skulle dö om jag aldrig fick komma utanför hemmet. Tar pengarna slut får jag stanna hemma, har jag kvar pengar överförs de till nästa månad.
presenter: hemgjorda eller för Max 150kr/pers med undantag för barn
Med pengarna som eventuellt blir över vid månadens slut: en tredjedel betala av på lån, en tredjedel fonder/spar en tredjedel föra över till nästa månad som ”belöning”.
skriva ner varenda liten utgift och begrunda.
Jag ÄR peppad på detta. Är så trött på min relation till ekonomi och hösten är ”min” tid.

Jag betalar av allt enligt plan men har fortfarande ingen som helst koll på min ekonomi. Alltså, jag har ingen koll på det som blir över. Så nu har jag tänkt och vältrat mig och bett om tips på Facebook om köpstopp. I den gruppen där folk verkar svinrika vågade jag inte riktigt ta upp min ekonomiska situation trots anonym, haha.
Mitt upplägg:
Kläder: totalstopp om inget går sönder. Köp 2hand om jag måste ha något (förutom underkläder).
Nöjen: (konsert/restaurang/bar/bio): 800kr/månaden (jag MÅSTE ha den friheten, skulle dö om jag aldrig fick komma utanför hemmet. Tar pengarna slut får jag stanna hemma, har jag kvar pengar överförs de till nästa månad.
Med pengarna som eventuellt blir över vid månadens slut: en tredjedel betala av på lån, en tredjedel fonder/spar en tredjedel föra över till nästa månad som ”belöning”.
Jag ÄR peppad på detta. Är så trött på min relation till ekonomi och hösten är ”min” tid.
Ett tips är att också skriva ner alla inköp, då får man lite mer översikt att ”oj, jag köpte nöje 3 dagar på rad. Var de nödvändigt ?”
Man blir lite hårdare mot sig själv då per automatik! :)

Mitt upplägg:
Bra upplägg. Vill tipsa dig ang maten att skriva dina inköpslistor utifrån mataffärernas veckoerbjudanden. Där finns det pengar att spara kan jag lova! Så istället för att käka korv stroganoff för att du känner för det så köp falukorven när den är på extrapris och även riset m m. Började med detta för ca 3 år sedan och har fortf inte betalat inflationspriser på mängder av varor. När vår favorit tandkräm kostar 10 kr istället för 20 så köper jag 10 tuber om jag har råd. När man hållit på med detta ett tag så finns det pengar att även unna sig matvaror som annars alltid hoppar över. Toapapper, kaffe, tvättmedel, konserver, plastfolie, batterier, har vi i princip inte köpt till ordinariepriser de senaste tre åren. Kanske inte så sexigt men det funkar för oss! Varje måndag öppnar jag de tre matbutikernas där jag handlar veckoerbjudandena och skriver inköpslistor. Sen planerar vi vad vi ska äta efter det.

Bra att du tänker på att spara! Man gör sig själv en stor tjänst om man lyckas lägga undan för rätt som det är händer det ngt. Sådana oväntade utgifter har vi oftast täckt med snabblån vilket förstås har straffat sig! Vi har ingen buffert än men däremot sparande i fonder och aktieboxar och de nopprar vi inte på.

Allt gick åt helvete. Fick flera oväntade utgifter tillsammans med räntehöjning på räntehöjning och allt föll, typ. Så jag orkade inte skriva här. Tappade all motivation. Kände mig värdo. MEN! Har inte gett upp ännu. Börjar om. Saker ser ljusare ut framöver, vissa minskade kostnader osv. Måste fortsätta fejas det. Samt! Har fått så bra scores på uc pga så många förfrågningar försvunnit. Måste se framåt istället för att sparka mig neråt.
Verkligheten nu är:

Lån mars:

Lån april:

Nordax 322 430
medmera bank 80526
Santander 79024
Santander 48103

= 550 946 kr

Lån maj:

= 540 207kr

Lån juni:
= 533 524

Lån juli:
Nordax 313220
Medmera bank 78704
Santander 77610
Santander 46480
Santander 6667
Klarna 0
= 522 681

Lån december: NU
Nordax: 319417
Medmera: 75381
Santander: 75268
Santander: 44844
Santander: 6038
Klarna: 11890
= 532 838 kr

Ja, 10000 mer än i juli, det är sad och skämmigt, men har ändå betalat av 27000 i år plus alla räntor…

Totalt amorterat sedan ”start” i Feb/mars: 26970 kr

Kreditbetyg nu: 0,6%

UC-score nu: 659

Ja så UC:n är ju att fira! Har nu tre förfrågningar kvar, den sista går ut typ i början av mars. Jag måste bara fortsätta. Fortsätta. Fortsätta…

Allt gick åt helvete. Fick flera oväntade utgifter tillsammans med räntehöjning på räntehöjning och allt föll, typ. Så jag orkade inte skriva här. Tappade all motivation. Kände mig värdo. MEN! Har inte gett upp ännu. Börjar om. Saker ser ljusare ut framöver, vissa minskade kostnader osv. Måste fortsätta fejas det. Samt! Har fått så bra scores på uc pga så många förfrågningar försvunnit. Måste se framåt istället för att sparka mig neråt.
Verkligheten nu är:

Lån mars:

Lån april:

Nordax 322 430
medmera bank 80526
Santander 79024
Santander 48103

= 550 946 kr

Lån maj:

= 540 207kr

Lån juni:
= 533 524

Lån juli:
Nordax 313220
Medmera bank 78704
Santander 77610
Santander 46480
Santander 6667
Klarna 0
= 522 681

Lån december: NU
Nordax: 319417
Medmera: 75381
Santander: 75268
Santander: 44844
Santander: 6038
Klarna: 11890
= 532 838 kr

Ja, 10000 mer än i juli, det är sad och skämmigt, men har ändå betalat av 27000 i år plus alla räntor…

Totalt amorterat sedan ”start” i Feb/mars: 26970 kr

Kreditbetyg nu: 0,6%

UC-score nu: 659

Ja så UC:n är ju att fira! Har nu tre förfrågningar kvar, den sista går ut typ i början av mars. Jag måste bara fortsätta. Fortsätta. Fortsätta…
Har suttit och läst den här tråden och det gav mig hopp! Har suttit varje dag med en skam och känner att jag bara kämpar och kämpar med räkningarna eftersom bolånet blivit dyrare och allt bara faller känns det som. Men du visar att det går och man får göra det lilla man kan till en början.

Har suttit och läst den här tråden och det gav mig hopp! Har suttit varje dag med en skam och känner att jag bara kämpar och kämpar med räkningarna eftersom bolånet blivit dyrare och allt bara faller känns det som. Men du visar att det går och man får göra det lilla man kan till en början.
Åh vad fint att kunna ge lite hopp! Tack för att du orkat läsa <3

Ja, så länge man liksom minskar sina lån istället för att de ökar så går det ju verkligen! Enkel matematik egentligen. Så länge inte räntorna liksom ”äter upp” amorteringarna. Jag har ju typ bara annuitetslån vilket känns så himla tungt då man i början av lånen betalar mest ränta, medan det mot slutet blir mer avbetalning och mindre ränta. Just nu känns det skitsurt men känslan av att för varje månad så minskar räntedelen medan amorteringsdelen ökar gör mig ändå lite sporrad. Men herregud vad tufft det är nu. Huga!
Men nu ska jag försöka hålla mig kvar här, finns många som stöttar och det är otroligt skönt (om än trist förstås), att det finns så många i samma situation som en själv.
Ha en fin söndag!

Phu. Läste igenom min tråd med en psykiatrikers ögon. Här har vi helt klart en person med problem! Undflyende, stoppa huvudet i sanden, falla på målsnöret. Där är problematiken. Hoppas jag aldrig får mig som klient om jag blir psykolog, skulle bli galen!

Har försökt läsa ikapp era trådar nu när jag varit frånvarande nästan ett halvår och inser att jag saknar många. Hoppas det bara är ett busy december och inget annat som lett till frånvaron.
Tack alla ni som hänger här och peppar och stöttar. Ibland är jag lite dålig/missar att svara på inlägg, ser jag när jag kollar bakåt. Inte illvilja, är bara extremt tankspridd och förvirrad. Skyller allt på förfäder och utmattning (skoja- jag ska skärpa mig, mina förfäder får vila lugnt utan att jag ska skamma dem).

Något som slår mig också är hur otroligt mycket räntorna har stigit sedan jag startade min bräckliga ”resa” i mars 2023. Med flera procent! Och dessutom hyreshöjning, sänkning av lön och svindyr mat. Det är klart att det känns i våra kassor. Tänker att många har så mycket större lån än mig och bolån på ett antal miljoner; herregud det måste vara otroligt svårt för många nu, både här i forumet men också för ”gemene man” med dyra hus i storstadsregionerna. Kanske man ska dra referenser till den lustige killen som en gång svarade i en sån där frågespalt i tidningen: ”Hur drabbas du av finanskrisen?” ”Skönt att alla andra äntligen har det lika uselt som jag nu!”. Jag tror dock de flesta inte vet om att detta forum finns. Är glad för att jag hittade hit.

Fallet Klarna.

jag föll ju igen, trots att jag lovade mig dyrt och heligt att aldrig någonsin närma mig det som en lösning. Precis som spelberoende! Jag har verkligen noll respekt för pengars värde ibland. Det är som att geniknölarna stängs av och jag tänker med arslet istället. Så ohett! Så jävla dumdristigt!

känner att jag måste få ur mig detta, jag är så arg på mig själv men har tryckt undan känslorna genom att bland annat inte logga in här. FAN! FAN! FAN!

men okej jag har gjort något ändå som känns som en otrolig lättnad. I höstas insåg jag att det fanns en överhängande risk att jag skulle dö inom en ja inte alltför lång framtid. Det fanns så att säga indikationer på det. Så jag tecknade en livförsäkring och svarade ärligt på alla frågor. Och den gick igenom så nu vet jag att tar jag inte livet av mig eller dör i en extremsport (jag är så långt ifrån extremsport man kan komma), så får mina anhöriga ett rejält belopp den dagen jag dör. Dessutom visade det sig att jag förmodligen inte kommer dö nu ändå men kommer aldrig sluta ha den. Haha, har fått för mig att det bara är skitrika människor på film som har livförsäkring och då vet man att de snart blir mördade av sin respektive som vill ha cash hellre än sin fru/man. :facejoy:

Jag vet hur det känns. Har tagit en livförsäkring, och har alltid tyckt att det är en rätt onödig kostnad. Jag kommer ju inte precis ha nytta av pengarna när jag trillar dit. Men det är väl kanske något med Luthersk betalningsmoral ändå, för om jag trillar dit så vill jag inte att mina släktingar ska hitta ett råttnäste av skulder och krav. Se där, till och med i döden oroar man sig för vad folk ska tro om en. Jag motiverar det hela med att om jag ska trilla av pinn inom en snar framtid så får i alla fall mina favoritsyskonbarn en jävligt bra påplussning i kassan. Så långt har jag tänkt, så livförsäkringen får vara kvar.

Jag vet hur det känns. Har tagit en livförsäkring, och har alltid tyckt att det är en rätt onödig kostnad. Jag kommer ju inte precis ha nytta av pengarna när jag trillar dit. Men det är väl kanske något med Luthersk betalningsmoral ändå, för om jag trillar dit så vill jag inte att mina släktingar ska hitta ett råttnäste av skulder och krav. Se där, till och med i döden oroar man sig för vad folk ska tro om en. Jag motiverar det hela med att om jag ska trilla av pinn inom en snar framtid så får i alla fall mina favoritsyskonbarn en jävligt bra påplussning i kassan. Så långt har jag tänkt, så livförsäkringen får vara kvar.
Hej Kraputt! Du är kvar, skönt! Hoppas allt är bra med dig!

Ja men eller hur, skam efter döden, aldrig kommer man undan! Men ja vad fint, att få kunna få ge syskonbarnen något. Ändå en fin vetskap om man nu skulle förolyckas eller bli sjuk. Har på riktigt gått och tänkt på att jag inte har RÅD att dö för mina efterlevandes skull. Nu kan jag ändå dö utan ångest just över just det. Så ansvarsfullt i all dårskap med spenderade pengar… ;)

Har suttit hela dagen med uträkningar. Om jag gör si eller om jag gör så… Har en plan A och har en plan B.
plan A är att följa till punkt och pricka avbetalningarna och bli klar om 12 år. Plan B är att snöbolla och använda återbäringen av skatten till att betala av och isåfall är jag, i runda slängar, klar om 7 år istället för 12. Självklart vill jag att 7-årsplanen ska fungera men 12 år går också bra om det spricker. Men otroligt vad ett par hundralappar och snöbollar gör på räntorna. Det är ju verkligen en sporre att köra stenhårt på de dyraste lånen.

Den första mars går dessutom min sista FF ut och kommer därefter ha en fin UC (minus alla lån då). I juni 2024 går jag under 500.000 i skulder. Ska försöka göra en plan att närma mig Nordea därefter tänker jag. Även dem tycker nog att 500.000 låter bra mycket mer än typ 480.000? Och 480.000 är dessutom min årsinkomst cirka. Så då känns det väl som att man vågar FRÅGA iallafall? Har ju fått bra tips av @Cecilia tror jag det var. Att man kan erbjuda att flytta sin tjänstepension till Nordea. Har ingen aning om hur hårda de är men så länge man går dit och ber dem inte göra UC förrän man visat hur den ser ut så behöver man inte vara rädd ju. Hur många av er har fått lån via Nordea och hur har räntan sett ut?

Den första mars går dessutom min sista FF ut och kommer därefter ha en fin UC (minus alla lån då). I juni 2024 går jag under 500.000 i skulder. Ska försöka göra en plan att närma mig Nordea därefter tänker jag. Även dem tycker nog att 500.000 låter bra mycket mer än typ 480.000? Och 480.000 är dessutom min årsinkomst cirka. Så då känns det väl som att man vågar FRÅGA iallafall? Har ju fått bra tips av @Cecilia tror jag det var. Att man kan erbjuda att flytta sin tjänstepension till Nordea. Har ingen aning om hur hårda de är men så länge man går dit och ber dem inte göra UC förrän man visat hur den ser ut så behöver man inte vara rädd ju. Hur många av er har fått lån via Nordea och hur har räntan
Du kan ju alltid kolla med din bank om der är Nordea och gällande flytt av tjänstepension o lån om det går att samla. Annars tror jag man måste det ta tid. Det har jag gjort tog en paus härifrån o la upp min väg och det får ta tid ett steg framåt
Lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp