• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mina möjligheter, privatlån på 60000kr?

mm287

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 September 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hej, behöver ta ett privatlån och tänkte göra det i februari när min sista anmärkning är borta samt alla krediter är betalda.

I dagsläget har jag 2 anmärkningar en går bort om några dagar och den sista i februari som sagt, två krediter på totalt 15000 som jag ska betala av på 2-3 månader
Jag har ingen UC

Årsinkomst
2018 300000
2017 248000
Fast anställning

Kreditbetyget är nu på 8,6

Det bör väl inte vara något problem att få ett privatlån på 60000kr?
Har hört att kreditbetyget går upp massor igen efter sista anmärkningen gått bort, stämmer det för alla?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hej, behöver ta ett privatlån och tänkte göra det i februari när min sista anmärkning är borta samt alla krediter är betalda.

I dagsläget har jag 2 anmärkningar en går bort om några dagar och den sista i februari som sagt, två krediter på totalt 15000 som jag ska betala av på 2-3 månader
Jag har ingen UC

Årsinkomst
2018 300000
2017 248000
Fast anställning

Kreditbetyget är nu på 8,6

Det bör väl inte vara något problem att få ett privatlån på 60000kr?
Har hört att kreditbetyget går upp massor igen efter sista anmärkningen gått bort, stämmer det för alla?

0 uc, 0 krediter och 0 anmärkningar... Blir inga problem för dig att beviljas det beloppet.
 

mm287

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 September 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
0 uc, 0 krediter och 0 anmärkningar... Blir inga problem för dig att beviljas det beloppet.


Okej härligt! Till en bra ränta då på tex swedbank Handelsbanken? Går det igenom om jag ansöker typ en vecka efter?
 

flixor

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
28 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Okej härligt! Till en bra ränta då på tex swedbank Handelsbanken? Går det igenom om jag ansöker typ en vecka efter?
Du kan nog få bra ränta, beror på kreditbetyget. Swedbank bara om du är tidigare kund där, Handelsbanken är inte med. Du borde få bra från ICA, Forex, Santander, Sevenday.
Jag är dock osäker på tajming när betalningsanmärkningen försvinner. Vore ju synd att dra en ansökan för tidigt. Någon som kan?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Okej härligt! Till en bra ränta då på tex swedbank Handelsbanken? Går det igenom om jag ansöker typ en vecka efter?

Det är inte så att UC visar historik över när du hade en anmärkning senast. Är kreditbetyget tillräckligt bra kommer du att beviljas ett lån. Även om det är en dag efter.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Har hört att kreditbetyget går upp massor igen efter sista anmärkningen gått bort, stämmer det för alla?

Nej, det är inte så för alla. Jag blir själv av med min sista anmärkning i början av nästa månad och tycker att detta känns som ett lotteri (fast det är det ju inte, men det är svårt att förstå hur det funkar).
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hej, behöver ta ett privatlån och tänkte göra det i februari när min sista anmärkning är borta samt alla krediter är betalda.

I dagsläget har jag 2 anmärkningar en går bort om några dagar och den sista i februari som sagt, två krediter på totalt 15000 som jag ska betala av på 2-3 månader
Jag har ingen UC

Årsinkomst
2018 300000
2017 248000
Fast anställning

Kreditbetyget är nu på 8,6

Det bör väl inte vara något problem att få ett privatlån på 60000kr?
Har hört att kreditbetyget går upp massor igen efter sista anmärkningen gått bort, stämmer det för alla?
Min UC risk gick från 1,9 ner till 0,6 när sista anmärkningen försvann, inga lån på UC när anmärkningen försvann.
 

mm287

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 September 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Nej, det är inte så för alla. Jag blir själv av med min sista anmärkning i början av nästa månad och tycker att detta känns som ett lotteri (fast det är det ju inte, men det är svårt att förstå hur det funkar).

Haha ja känns så! Skriv gärna vad ditt betyg blev efter din anmärkning försvann
 

mm287

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 September 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Update! Min anmärkning har precis försvunnit och betyget är nu 0.58.

Låneansökan kommer nu vara 110000kr.
Min fråga är, hur går jag tillväga på bästa sätt? Advisa, Lendo, eller söka hos endast min egna bank, swedbank?

Mitt score ligger dock kvar på 543, kollar lånegivare på det med eller bara kreditbetyget?
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Update! Min anmärkning har precis försvunnit och betyget är nu 0.58.

Låneansökan kommer nu vara 110000kr.
Min fråga är, hur går jag tillväga på bästa sätt? Advisa, Lendo, eller söka hos endast min egna bank, swedbank?

Mitt score ligger dock kvar på 543, kollar lånegivare på det med eller bara kreditbetyget?

kör en Lendo eller Advisa så får du ju med alla banker och större chans till ett bra erbjudande.
Scoren är inget som bankerna ser som jag har fått förklarat för mig så det är bara att köra med ditt fina betyg :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp