Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Mindre lån alternativt faktura med riktigt dåliga förutsättningar.

Ja, de vet precis hur det ser ut och har hjälpt till så gott de kan. Jag har kämpat sedan januari med tre månader utan inkomst alls så nu är det mer " komma tillbaka på banan" och efter sommaren räknar jag med att vara fattig men stabil iaf.
En vuxen, två ungdomar i familjen. De har varit extremt förstående under tiden för att det inte finns något extra, det är jag tacksam över❤️
Jag har varit i kontakt med kyrkan här förut under denna perioden och de hjälper till med en kasse med ex cornflakes, knäckebröd, ris etc. Superbra och underlättade enormt. Fick tillochmed kaffe!
Det är dock en gräns på hur ofta man får, beroende på hur mycket de har tror jag, och jag fick förra månaden!
Men skall fortsätta googla och leta vettiga lösningar givetvis, kan inte ge upp för fem dagar utan får försöka tänka en måltid i taget!
Tack för svar, uppskattas!

Ja, de vet precis hur det ser ut och har hjälpt till så gott de kan. Jag har kämpat sedan januari med tre månader utan inkomst alls så nu är det mer " komma tillbaka på banan" och efter sommaren räknar jag med att vara fattig men stabil iaf.
En vuxen, två ungdomar i familjen. De har varit extremt förstående under tiden för att det inte finns något extra, det är jag tacksam över❤️
Jag har varit i kontakt med kyrkan här förut under denna perioden och de hjälper till med en kasse med ex cornflakes, knäckebröd, ris etc. Superbra och underlättade enormt. Fick tillochmed kaffe!
Det är dock en gräns på hur ofta man får, beroende på hur mycket de har tror jag, och jag fick förra månaden!
Men skall fortsätta googla och leta vettiga lösningar givetvis, kan inte ge upp för fem dagar utan får försöka tänka en måltid i taget!
Tack för svar, uppskattas!
Om jag vore i din/ er sits så skulle jag ändå prova att ringa kyrkan nu och samtala med dem. Om inte annat för att prata av sig lite.

Om vi tittar konkret på matsituationen: Basvaror i skafferi/ kyl/ frys? Kan gå att få till riktigt bra mat med väldigt små medel genom att komplettera med ytterst få ingredienser. Har nästan för mig det finns en app för det, ska kolla om jag hittar.

Tex morötter, palsternacka, en paprika, någon tomat, rödlök och lite kryddor går att göra en fantastisk god soppa på. Kostar mindre än 50:- och ger åtminstone sex portioner. Kanske har du lite sylt, mjölk, rapsolja, något ägg och lite mjöl till pannkakor?

4-500:- borde ta er de här dagarna framåt utan större problem. Men är det tomt i skafferi, kyl och frys och kyrkan säger nej så behöver du nog någon hundralapp till. Tänker ändå att kanske vänner/ släkt kan hjälpa till dessa dagar.

Jag var i din situation 2021, precis i skolavslutningstider, gått utan inkomst i fyra månader, tre ungar 8-17, stort hus osv. Utan familj och vänner hade jag gått under. Föräldrarna hade hjälpt till så mycket att jag trodde nu är gränsen nådd men de hjälpte ändå och straxt därefter kom vändningen med nytt jobb i augusti även om resan med ekonomiska problem tog ytterligare år att komma igenom så var ändå så här i efterhand den där "sista" bedjan om hjälp det som gjorde skillnaden för mig. Jävligt jobbigt att stå på knäna och be om hjälp men det var ju mest jag som dömde mig själv och höll mycket inombords.

Lycka till!

Tack för jättebra tips och råd, och din tid! Det är också värdefullt😊
Jag har redan gjort den där skåpsrensningen några gånger vid det här laget, men det är fascinerande vilka nya maträtter man kan hitta på faktiskt. Kyrkan här ger ut efter vad de har fått in som jag förstår, så man får inte varje månad eller så. Och eftersom jag fick förra månaden en kasse så fick jag hoppa över denna men var välkommen att testa igen framöver, så tänker nog försöka nästa månad också innan vi är helt på fötter.
Jodå, jag går varvet runt släkt och vänner med mössan i hand, de vet ju varför jag gör det och ingen tar illa upp eller så. De har hjälpt massor under dessa månader men jag har även där bett om det allra sista och de har mjölkat ur mynt och skafferi, otroligt tacksam för det. Har inget jättestor krets dock så är det slut är det slut där med, och det förstår jag.
Men som du säger, det vänder och jag ser ju bortre halvan redan, mer än jag gjorde för ett par månader sedan, och den som dömer hårdast är en själv.
Skönt att höra att du lyckades ta dig upp i båten igen❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp