• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
S

Student

Gäst
Poäng: 0
Hej, jag har börjat studera och behöver köpa mig en ny dator blandannat. Därför skulle jag behöva ett lån så att jag kan dela upp betalningen 6-12 månader. Jag vill vara åtminstone 90% säker på att det går igenom då jag inte vill dra på mig flera ff.

Jag har en gammal betalningsanmärkning på 788kr med ett utmätningsförsök, 2018-03-12. Tre förfrågningar på UC, den äldsta september 2019 och den nyaste april 2020. Min riskprognos är 4,44% och jag har en deklarerad inkomst på 330.000kr.

Creditsafe skriver i tidigare ff att min kreditvärdighet är hög och genom Sergel och Bisnode har jag blivit godkänd bredbandsabbonemang.

Vart skulle ni föreslå att jag vänder mig för att bli godkänd ett lån på mellan 30-40.000?

Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Hej, jag har börjat studera och behöver köpa mig en ny dator blandannat. Därför skulle jag behöva ett lån så att jag kan dela upp betalningen 6-12 månader. Jag vill vara åtminstone 90% säker på att det går igenom då jag inte vill dra på mig flera ff.

Jag har en gammal betalningsanmärkning på 788kr med ett utmätningsförsök, 2018-03-12. Tre förfrågningar på UC, den äldsta september 2019 och den nyaste april 2020. Min riskprognos är 4,44% och jag har en deklarerad inkomst på 330.000kr.

Creditsafe skriver i tidigare ff att min kreditvärdighet är hög och genom Sergel och Bisnode har jag blivit godkänd bredbandsabbonemang.

Vart skulle ni föreslå att jag vänder mig för att bli godkänd ett lån på mellan 30-40.000?

Tack på förhand!
Cashbuddy får du säkert på dem godtar nästan allt där kan du iaf låna 25tkr på extralånet.se kan du låna upp till 50tkr brixo,kontantfinans mfl finns oxå
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Det var inget litet lån om du ska börja studera. Du skriver att du vill lägga upp betalningen på 6-12 månader och då blir det en hyfsat hög månadskostnad. Råder dig att tänka ett varv extra innan du lånar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
En dator på 6 månader låter som något man kan lägga på klarna?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
En dator för studier så räcker 2000kr, en begagnad ännu billigare.
Fast ska du sitta på universitet och glassa så behöver man en macbook air, 12000 kr för en ny och kanske hälften för en begagnad. :)
 
S

Studenten

Gäst
Poäng: 0
Jag pluggar IT-säkerhet och håller på med webbdesign och 3d-grafik på min fritid så därför är det jävligt nödvändigt att den klarar av det jag ska ha den till.. När det gäller datorer så vet jag vad som behövs. Där behöver ingen komma och säga vad jag ska ha och inte.

Jag är också medveten om vad det skulle kosta mig att betala av lånet på 6-12 månader, jag har redan tänkt ett par varv.

När jag skrev överdrev jag en aning, 25-30.000kr stämmer bättre.

Saken är att jag har en dator som jag ska sälja nu som är värd strax över 10.000kr, men jag kan inte sälja den förrän jag har en ny då vi pluggar distans och använder datorn varje dag.
Därför behöver jag låna pengar så jag kan beställa den nya datorn, när jag har den så kan jag sälja den jag har nu.. sedan betala av 50% av lånet och lägga till 10.000kr som jag har sedan innan och så var det bara ett par tusen kvar.

Hade jag kunnat ta avbetalning så hade det vart perfekt, dessvärre, trotts mitt hyfsat goda score, inga skulder och bra inkomst så säger dom nej överallt. Jag kan inte förstå varför. Testade på extralånet igår, fick svar idag att dom inte kan godkänna mig.. Dom tar ju genom creditsafe som själva klassar min kreditvärdighet som hög. Vad fan händer..? Haha
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Hade jag kunnat ta avbetalning så hade det vart perfekt, dessvärre, trotts mitt hyfsat goda score, inga skulder och bra inkomst så säger dom nej överallt.

Tyvärr funkar det inte riktigt så, du kan ha 0.1 i betyg och 5.000.000 i årsinkomst men utmätningsförsök tyder på att man inte har skött sin ekonomi och bolagen stänger automatiskt dörren då. www.loanstep.se kan du få loss 15.000 på iallafall.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp