Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Minifinans möjlig bedrägeriförsök?

Kunnig medlem
Poäng: 147
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Vi är flera som fått inkassokrav trots att lånet är återbetalt, de flesta har betalat klart på sitt lån för 1-2 år sedan till och med. Är det något vi kan göra åt detta? Anmäla? Om ja, vart vänder vi oss till i sådana fall?

Vi är flera som fått inkassokrav trots att lånet är återbetalt, de flesta har betalat klart på sitt lån för 1-2 år sedan till och med. Är det något vi kan göra åt detta? Anmäla? Om ja, vart vänder vi oss till i sådana fall?
Ta kontakt med dom. Om du efter det fortfarande tycker att kravet är felaktigt är det väl bara att bestrida det.

Jag har också fått ett. Går inte ens att få tag i minifinans. Lånet är återbetalt sedan flera år tillbaka.

Jag har också fått detta inkassokrav trotts att lånet är återbetalat för flera år sedan!

Jag har också fått ett. Går inte ens att få tag i minifinans. Lånet är återbetalt sedan flera år tillbaka.
Kontakta inkasso företaget och be de stoppa processen och att de ska göra en utredning.

Jag har gjort det och varit i kontakt med banken då dom kräver underlag på betalningarna vilket inte var lika lätt att inhämta från banken som jag trodde då det är så långt bakåt i tiden

Ta kontakt med dom. Om du efter det fortfarande tycker att kravet är felaktigt är det väl bara att bestrida det.
Vi är så många som fått trots att lånet är fullt reglerat. Det är något lurt på gång av de här onda odjuren.

Jag har gjort det och varit i kontakt med banken då dom kräver underlag på betalningarna vilket inte var lika lätt att inhämta från banken som jag trodde då det är så långt bakåt i tiden
Är det minifinans som vill ha underlag?

Tack ska testa. Har du mailat dom?
Ingen fara! Japp jag var i kontakt med de senast imorse. Be de skicka intyg i form av dokument eller vanligt mejl där det tydligt står du ej har lån. Annars kan du polisanmäla och du har flera här inne i forumet som går igenom samma och säkerligen ställer upp.

Jag har mailat så får se vad dom svarar. Så drygt när man gjort rätt för sig och lämnat det där bakom sig.

Har varit i kontakt med inkassoföretaget.
Men jag upplever att de är riktigt svåra .

Har bett att få mail med underlag ,på mitt ärende . Och hur det ser ut ,med datum och summor . Och när vissa återbetalningar skett .
Men får inga konkreta svar på detta .

Är inkassoföretaget ett bluffföretag ?
De känns dessvärre väldigt oseriösa.

Jag skrev till minifinans mail och fick mail idag från inkassobolaget att skulden är avskriven.

Jag skrev och bad dom rätta till sitt misstag omgående då lånet är återbetalt segan flera år tillbaka. Fick sedan mail från inkassobolaget några minuter senare att ärendet är återkallat.

Hej Tobias,

Tack för ditt mail.

Efter samtal med vår uppdragsgivare kan vi bekräfta att ditt ärende är avslutat, så du kan bortse från vårt inkassokrav.

Fick detta svar idag otroligt skönt

Jag gjorde som ni andra, fick svar att det är avslutat.

Någon som vet varför det skickades till inkasso? Någon som fått en förklaring?

Tror dem försökt en rövare och få ut lite extra pengar. Många som har mycket skulder har inte koll på vilka man är skyldig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp