• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Måste vara något annat som spökar, jag har 8500/10000 på betalkoll, 6000 av 10000 på circle k mastercard samt 50000 / 50000 på big bank som krediter. Har 4 FF och 6.3%, inkomst 300k synliga skulder 500k.
Önskade det var så. Men jag tror att det är fler FF till exempel utifrån dom 2 kreditkorten jag skaffat , samt att mina totalt skulder är ca 680.000 kr.
Har nu 10 FF, så det spelar såklart in också. Jag missade att skriva det!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Är det bara för mig eller tar inte UC inte med om krediten är övertrasserad? Har haft övertrasserad kredit senaste 2 månader men i min uc står 20 000/20 000 bara.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Det står på min UC att krediterna uppdateras den 30e stämmer det? Jag har hört att det uppdateras mitt i månaden? Har nämligen två förfrågningar som går ut 31e.

Förfrågningar uppdateras löpande
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
En fråga angående nyttjandegrad av kreditkort.

Om man har 5 olika kreditkort - baseras betyget då på totala användningen av krediterna (sammanlagda) eller är det per kredit?

Exempel. Om jag har nyttjat 4 kort med 1% och det femte kortet med 99% så har jag då totalt kanske 10% utnyttjat totalt. Är detta då till min fördel eller kollar UC att ett utav korten är "maxat" och således sänker mitt totala betyg?
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 625
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 217
En fråga angående nyttjandegrad av kreditkort.

Om man har 5 olika kreditkort - baseras betyget då på totala användningen av krediterna (sammanlagda) eller är det per kredit?

Exempel. Om jag har nyttjat 4 kort med 1% och det femte kortet med 99% så har jag då totalt kanske 10% utnyttjat totalt. Är detta då till min fördel eller kollar UC att ett utav korten är "maxat" och således sänker mitt totala betyg?
I USA är det per kreditkort. Ett kort maxat = inte bra. Så många sprider ut skulden på flera. Jag tror det funkar likadant i Sverige.
 

Himme11

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
8 September 2021
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
111
2,9 i betyg. Efter 8 december så kommer jag att ha 0 ff hos uc. Har då 175k i medlemslån på Nordea på en ränta på 4,95%
Får fast jobb den 17 nov och årsinkomsten blir ca - 350k / år
Får ut mellan 22-24k /mån
Hur mkt tror ni den kommer att sjunka?
Och tror ni att jag kommer kunna leasa en bil efter det?
Har en 4 i bisnode just nu tyvärr...
 

Zpurtenn

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
20 September 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej, någon som vet om man får bolån med 3 i kreditbetyg om man lånar inom ramarna för amorteringskrav? Inga betalningsanmärkningar, 24 förfrågningar och 3 i kreditbetyg. Fast anställning.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hej, någon som vet om man får bolån med 3 i kreditbetyg om man lånar inom ramarna för amorteringskrav? Inga betalningsanmärkningar, 24 förfrågningar och 3 i kreditbetyg. Fast anställning.
jag tror inte att 3 är något problem, när jag sökte bolån tidigare då begärde banken inte något kreditbetyg alls, men 24 förfrågningar däremot kommer nog dom flesta om inte alla storbanker se som ett problem
 

Zpurtenn

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
20 September 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
jag tror inte att 3 är något problem, när jag sökte bolån tidigare då begärde banken inte något kreditbetyg alls, men 24 förfrågningar däremot kommer nog dom flesta om inte alla storbanker se som ett problem
Okej, vilken bank?

ja jag vet det är galet. Alla är över 6 månader gamla. Förra året fick jag godkänt med 16 ff och 3.8 i betyg. Skillnaden nu är att jag är medveten om dom och sökte sjukt många olika privatlån när jag spelade massa. Har slutat nu men ser ju inte skitkul ut när rocker, nystart finans, sambla osv står där istället för massa storbanker bara.

tänkte om deras robotar skickar vidare allt under 4 i kreditbetyg eller om man blir granskad på något speciellt. Nordea godkände privatlån förra vintern med 32 förfrågningar och 4 i betyg. Men är nojig nu och mkt mer medveten nu.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Okej, vilken bank?

ja jag vet det är galet. Alla är över 6 månader gamla. Förra året fick jag godkänt med 16 ff och 3.8 i betyg. Skillnaden nu är att jag är medveten om dom och sökte sjukt många olika privatlån när jag spelade massa. Har slutat nu men ser ju inte skitkul ut när rocker, nystart finans, sambla osv står där istället för massa storbanker bara.

tänkte om deras robotar skickar vidare allt under 4 i kreditbetyg eller om man blir granskad på något speciellt. Nordea godkände privatlån förra vintern med 32 förfrågningar och 4 i betyg. Men är nojig nu och mkt mer medveten nu.
på kopian när jag sökt bolån hos SEB står betyget ingenstans, jag hade tyvärr inte Kivra när jag sökte hos ICA.

ok ja det är ju positivt att dom är över 6 månader gamla i alla fall
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp