• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Är det bara på minuc ni ser uppdateringen? Kreddy visar ingen skillnad
Loggade in på minuc. Äntligen gått till ”bra”. 4.5 till 2.1 med 1 anmärkning och 8 ff.

sänkningen är pga avslutat flera krediter och de jag har kvar är 0 utnyttjade. Dock verkar som ferratum inte avslutat krediten så får kontakta dom igen
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

CPE

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
10 November 2021
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Äntligen uppdaterad från 2,73 till 0,55. Måste komma under 0,4 nästa månad när även krediter HB och Norwegian är borta. 9 Januari försvinner en ff till så då måste jag ha toppen betyg.
Grattis och bra jobbat!

är det via minuc? Är ditt kreditbetyg uppdaterat också eller bara din uc riskprognos (så är det för mig) gick från 6.7% till 1.89% via att betala lite extra på ett maxat kreditkort bara.. och är lite fundersam på om bankerna ser den uppdaterade Uc riskprognosen eller även det ouppdaterade kreditbetyget med ?
 

CPE

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
10 November 2021
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Är det någon mer än mig som har probelm med att ”min upplysning” hoppar tillbaka till september fast riskprognos är uppdaterad?
Dvs den hoppar mellan oktober och september flera ggr…en bugg? Otäckt om banken tar o får den gamla upplysningen.. skumt som tusan!

9.45 var den uppdaterad med oktober
9.53 var den tillbaka på september igen..
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Är det någon mer än mig som har probelm med att ”min upplysning” hoppar tillbaka till september fast riskprognos är uppdaterad?
Dvs den hoppar mellan oktober och september flera ggr…en bugg? Otäckt om banken tar o får den gamla upplysningen.. skumt som tusan!

9.45 var den uppdaterad med oktober
9.53 var den tillbaka på september igen..
Inte min men vet att vissa har samma problem.
Bankerna använda olika parametrar när de tar en upplysning. Så inte säkert att de bygger det på risken eller scoren. För oss tror jag mycket mer på risken som ger större realistiskt chans på att bli godkänd.
 

CPE

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
10 November 2021
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Inte min men vet att vissa har samma problem.
Bankerna använda olika parametrar när de tar en upplysning. Så inte säkert att de bygger det på risken eller scoren. För oss tror jag mycket mer på risken som ger större realistiskt chans på att bli godkänd.
Ok förstår!

lite otäckt om banken baserat på upplysningen som är för september (sämre) men borde stabiliseras under dagen va?
 

Mrexcuse

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Oktober 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Betyget uppdaterades i natt från 1,5 till 1,2 och sambons till 0,9! Betalade av lite av hennes lån också i samband med samlingslånet så det gynnade oss båda! Helt underbart!
 

Aldrigstanna

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Betalade av uc lån Nordea 180k med wästgöta förra månaden. Betyg från 0.
8-0.4. Riskprognos nu 0.44%.
Har 3 förfrågningar, en går ut om en vecka. Uppdateras prognos och betyg direkt eller måste man vänta till nästa månad runt den 20?
Och slutligen, om jag avslutar bankmedlemskapet där jag tog medlemslån tidigare, förbättrar det betyg och risk?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Betalade av uc lån Nordea 180k med wästgöta förra månaden. Betyg från 0.
8-0.4. Riskprognos nu 0.44%.
Har 3 förfrågningar, en går ut om en vecka. Uppdateras prognos och betyg direkt eller måste man vänta till nästa månad runt den 20?
Och slutligen, om jag avslutar bankmedlemskapet där jag tog medlemslån tidigare, förbättrar det betyg och risk?
Ff uppdateras direkt.
Ver inte vad du menar med bankmedlem? Du är ju kund. Om du har krediter hos banker nyttjade eller onyttjade så har de påverkan. Inte om du har flera bankkonto.
 

Aldrigstanna

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Ff uppdateras direkt.
Ver inte vad du menar med bankmedlem? Du är ju kund. Om du har krediter hos banker nyttjade eller onyttjade så har de påverkan. Inte om du har flera bankkonto.
Saken är att jag har handelsbanken för sparade pengar, lönekonto och allt annat egentligen. Men sen har jag Nordea också pga jag fick medlemslån där. Det medlemslånet är nu betalat och borta, med wästgöta lån.
Eftersom at jag snart ska ta bolån, så vill jag ju att alla spår efter wästgöta försvinner, så de inte ser att jag har mer lån än det som finns på uc. Medlemslån et betalade jag av förra månaden. Min fråga är om jag avslutar Nordea, kommer det påverka mitt uc betyg - pos eller neg? Mitt uc betyg är ju 0.4, vill få ännu bättre, är det en bra idé att avsluta kontot hos. Nordea? Utöver det att kanske betyg blir bättre så försvinner ju spåren efter wästgöta. Kan då. Hävda att lånet är löst genom bostadsförsäljning.
Orsaken till att jag vill dölja lån är att påverkar mitt. Bolånetak negativt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp