• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
169
Poäng
337
Nere på 1,3 nu, 5 ff kvar som försvinner mellan januari och april. Det försvann två st den 22 och 23 september nu, men det var bara den 22 som betyget sjönk från 2,2 till 1,3. Jag som hade en våt dröm att komma ner under 1, jag ska ha is i magen till januari nu och se om jag kommer under 1 och söka nytt samlingslån för att sänka mina räntor lite.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Nere på 1,3 nu, 5 ff kvar som försvinner mellan januari och april. Det försvann två st den 22 och 23 september nu, men det var bara den 22 som betyget sjönk från 2,2 till 1,3. Jag som hade en våt dröm att komma ner under 1, jag ska ha is i magen till januari nu och se om jag kommer under 1 och söka nytt samlingslån för att sänka mina räntor lite.
Runt 3 ff händer det grejer. När jag gick från 4 till 3 ff så kom jag ner från 1.23% till 0.93%. Sen tog jag en ff vid 0.7% och då upp till 1%. Sen gick en ff ut så ner till 2 ff igen och då 0.8%
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Är det nån som kan förklara hur det kan vara så skillnad i bedömningen tex mellan UC och creditsafe? På UC har jag mycket bra kreditbedömning men på creditsafe har jag medel.
Skulle ta en sak på delbetalning via klarna och fick inte ta på delbetalning medans jag fick lån på Swedbank med full UC och det var inga problem..
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Är det nån som kan förklara hur det kan vara så skillnad i bedömningen tex mellan UC och creditsafe? På UC har jag mycket bra kreditbedömning men på creditsafe har jag medel.
Skulle ta en sak på delbetalning via klarna och fick inte ta på delbetalning medans jag fick lån på Swedbank med full UC och det var inga problem..
Ingen kan ge dig ett rätt svar.Kan bara säga till dig att jag score hos creditsafe 69(hög) med en anmärkning och utmättnigsförsök men dock är låg belönad och underskottet ligger på 45k och väldigt hög inkomst förra året som uppdaterades för två veckor sedan.Då gick jag från 27 till 69.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Är det nån som kan förklara hur det kan vara så skillnad i bedömningen tex mellan UC och creditsafe? På UC har jag mycket bra kreditbedömning men på creditsafe har jag medel.
Skulle ta en sak på delbetalning via klarna och fick inte ta på delbetalning medans jag fick lån på Swedbank med full UC och det var inga problem..
Skillnaden ligger i att det är två olika bolag. Tar jag ett lån på Wästgöta så syns det inte på UC eller Creditsafe, men däremot på Bisnode. Så mitt Bisnode blir sämre men Creditsafe och UC förändras inte. All beror på vilken tjänst kreditbolag nyttja och rapporterar skulder till.
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Skillnaden ligger i att det är två olika bolag. Tar jag ett lån på Wästgöta så syns det inte på UC eller Creditsafe, men däremot på Bisnode. Så mitt Bisnode blir sämre men Creditsafe och UC förändras inte. All beror på vilken tjänst kreditbolag nyttja och rapporterar skulder till.
Fast jag hade väl inget i historik på creditsafe men ändå är det medelbetyg men på UC har jag både lån och 1 FF och har ändå mycket bra kreditvänlighet. Man blir ju kräkfärdig.. frågan är om det blev en UC som syns..
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Då kör vi sedvanlig fråga här, vet ni när UC beräknas att bli uppdaterat? Kan inte se att den senaste finns tillgänglig ännu.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp