• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Meddelanden
592
Mottagna reaktioner
233
Poäng
417
Jag gjorde samma för en massa år sen, tror mitt betyg gick ner. Ett annat tips när det kommer till betalkoll är att hämta in underskott hos collector om du inte har deklarerat det, bara ett mail bort att be dom sammanställa underskottet/räntorna för 6 senaste åren på betalkoll. Betalkoll är en av dom som inte skickar in underskott på deklarationen. Man kan sjävldeklarera upp till 6 år tillbaka i tiden. Så har du haft dom länge och inte deklarerat så har du säkert mellan 10.000-25.000 att få utbetalt från skatteverket när du vill. Har du haft över 100.000 i underskott dessa år får du igen 21%, har du haft under 100.000 i underskott dessa år får du tillbaka 30% på räntan.

Då fyller man i 6 stycken SKV 6891, en för varje år:

https://skatteverket.se/privat/etja...er/info/6891.4.39f16f103821c58f680007048.html

I dom stora rutorna kan man skriva:

Jag vill att beslutet ändras på följande sätt: Lägga till missat underskott och få skatteåterbäring från Collector Betalkoll för år: 20xx - Underskott/Betald ränta: x Kr
Jag åberopar följande till stöd för min begäran om omprövning: Underlag innehas via mailbevis från Collector och lämnas på förfrågan kan man skriva, alternativt: Se bifogad bilaga och så skriver man ut och postar med mailet från Collector som bilaga 1.
Jag hade faktiskt oxå betalkoll i några år och beställde räntorna på mail ifrån dom men där står på att dom skickat detta till Skatteverket varje år men du menar att dom inte gjort det ändå?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 837
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
11 218
Mottagna reaktioner
7 498
Poäng
4 837
Jag hade faktiskt oxå betalkoll i några år och beställde räntorna på mail ifrån dom men där står på att dom skickat detta till Skatteverket varje år men du menar att dom inte gjort det ändå?
Jag pratade med Collector idag och de påstår att de skickar till Skv. Jag fick mejl fr dem igår inför deklarationen men kan av ngn anledning inte öppna årsbeskedet och se vilken ränta som redovisas.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
11 218
Mottagna reaktioner
7 498
Poäng
4 837
Ändra webbläsare så går det kanske…
Testade fr mobilen och det gick! Både ränta till Betalkoll och Easycard finns med i årsbeskedet. 7400 kr har jag betalat under 2023.
De senaste åren har jag haft underskott på ca 100 kr, helt sjukt!!!

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 053
Mottagna reaktioner
1 797
Poäng
1 247
För mig så finns det 2 rader från collector på samtliga deklarationer. jag har alltid haft 3 produkter jag betalar ränta för.

Lånet, Kreditkortet, Betalkoll. Lånet är jag 100% säker att dom rapporterat in räntan för. Har betalkoll rapporterat in på samma post som kreditkortet har jag tagit dubbla återbäringar av genuint misstag i typ 4 år

Myra

V.I.P & LF entusiast
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
11 218
Mottagna reaktioner
7 498
Poäng
4 837
Du kan logga in på MyWalley, där finns mina årsbesked.

Svart Kaffe

V.I.P
Meddelanden
592
Mottagna reaktioner
233
Poäng
417
Testade fr mobilen och det gick! Både ränta till Betalkoll och Easycard finns med i årsbeskedet. 7400 kr har jag betalat under 2023.
De senaste åren har jag haft underskott på ca 100 kr, helt sjukt!!!
Snyggt!:) en bit till mitt underskott på 300k innan jag släppte mina skulder ohållbart såklart!

Myra

V.I.P & LF entusiast
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
11 218
Mottagna reaktioner
7 498
Poäng
4 837
För mig så finns det 2 rader från collector på samtliga deklarationer. jag har alltid haft 3 produkter jag betalar ränta för.

Lånet, Kreditkortet, Betalkoll. Lånet är jag 100% säker att dom rapporterat in räntan för. Har betalkoll rapporterat in på samma post som kreditkortet har jag tagit dubbla återbäringar av genuint misstag i typ 4 år
Grattis!

Svart Kaffe

V.I.P
Meddelanden
592
Mottagna reaktioner
233
Poäng
417

Jag tror dom har rapporterat alla åren till Skv faktiskt:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp