• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Alltså vad är det frågan om undrar jag
Idag har 4 FF försvunnit för mig, har alltså 6 kvar och betyget sjönk 3% till 11% WTF.

Behöver samla 150 000 och hoppades på bättre betyg när FF försvann men nu är jag körd.

Inkomst 438 000
Underskott 32 000
Blanco 135 000
Krediter 120 000
Jag hör om folk med 3% trots anmärkning vad är felet :mad::mad:
6 ff är ändå en del, särskilt om det är på höga lånsimmor eller skit-krediter. Jag brukar inte vara nere på under 10 förrän under Max 5 ff -för betyg under 5 har jag behövt ha under 3 ff.

Om det däremot är ff från typ nån teleoperatör eller för något annat än ”lån” så brukar man ha kunna fler och ändå bra betyg. Så beror lite på omständigheterna.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Alltså vad är det frågan om undrar jag
Idag har 4 FF försvunnit för mig, har alltså 6 kvar och betyget sjönk 3% till 11% WTF.

Behöver samla 150 000 och hoppades på bättre betyg när FF försvann men nu är jag körd.

Inkomst 438 000
Underskott 32 000
Blanco 135 000
Krediter 120 000
Jag hör om folk med 3% trots anmärkning vad är felet :mad::mad:
Du har ett högt underskott om man sätter det i relation till din ganska låga belåning. Inte för att jag vet om UC:s algoritm bryr sig om det, men det är i alla fall en detalj som sticker ut.
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
308
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Tack för era synpunkter, det är då garanterat krediterna som spökar, ska fokusera på att få bort dem.

Vad brukar vara lättast att få, medlemslån eller samlingslån via lendo?
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Alltså vad är det frågan om undrar jag
Idag har 4 FF försvunnit för mig, har alltså 6 kvar och betyget sjönk 3% till 11% WTF.

Behöver samla 150 000 och hoppades på bättre betyg när FF försvann men nu är jag körd.

Inkomst 438 000
Underskott 32 000
Blanco 135 000
Krediter 120 000
Jag hör om folk med 3% trots anmärkning vad är felet :mad::mad:
Om du har 120 000 i kreidter av en taxerad inkomst på 438 000 så har du en stor anledning där..
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 180
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Min inkomst som jag har nu kommer att uppdateras först nästa vår och den på 100 000 kr mer och det känns lite trist. Har höjjt min månadslön med ca 10 000 kr men det syns ju inte förrän nästa år. Alla mina förfrågningar är borta i höst. Så jag får nog vänta med att söka något samlingslån tills nästa år. För visst är det så att de endast går efter den taxerade inlomsten ? Kan styrka med lönespecar
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
För visst är det så att de endast går efter den taxerade inlomsten ?
Det kan jag inte tänka mig att det är så. Utan undantag när man söker lån så måste man ju uppge vad man tjänar. Det verkar onödigt om de inte bryr sig om detta utan enbart går på taxerad inkomst.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 180
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Det kan jag inte tänka mig att det är så. Utan undantag när man söker lån så måste man ju uppge vad man tjänar. Det verkar onödigt om de inte bryr sig om detta utan enbart går på taxerad inkomst.
Tack det borde ju vara nuvarande inkomst de skriver ju ofta att de tittar på.framtida betalningsförmåga och då borde man kolla på den inkomst man har nu. Undrar bara om det är så de gör ? Läst lite olika om detta öå forumet att vissa skriver att man blint kollar deklarerad inkomst vid ansökan o en del säger att de kollar nuvarande inkomst
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
168
Poäng
337
Tack det borde ju vara nuvarande inkomst de skriver ju ofta att de tittar på.framtida betalningsförmåga och då borde man kolla på den inkomst man har nu. Undrar bara om det är så de gör ? Läst lite olika om detta öå forumet att vissa skriver att man blint kollar deklarerad inkomst vid ansökan o en del säger att de kollar nuvarande inkomst
Om inkomsten som anges i ansökan skiljer sig för mycket mot den dom ser på kreditupplysningen kan dom be dig styrka den med exempelvis lönespecar eller kolla kontot med Kreditz.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 180
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Om inkomsten som anges i ansökan skiljer sig för mycket mot den dom ser på kreditupplysningen kan dom be dig styrka den med exempelvis lönespecar eller kolla kontot med Kreditz.
De får gärna be om löndspecar kan styrka samma lön flera månader bakåt. Jag tycker det låter rimligt min lön skiljer sig jättemycket från den taxerade för jag fått ny tjänst o lön
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp