• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
304
Poäng
487
Jag frågade dom själva och se vad man får för svar iofs en AI chat bot men jag vet ju redan svarat själv.

Så frågade deras AI Bot och se vad jag får för svar.
Konstigt men stämmer säkerligen.
Oklart varför får inkassobolag där då. Men som AI säger så är det säkerligen så att kreditgivaren begär det själva (eller till inkassot)



Det var något helt nytt för mig och har lite svårt att tro det.
Snarare så att kreditgivaren uppger missbrukad kredit till UC och säljer skulden till inkasso.

Oavsett så svarar det inte på min fråga då jag idag köpte en upplysning på mig själv via minuc och där står Ingenting om någon anmärkning eller missbrukad kredit.

Något har ju hänt eller tillkommit på din UC.
Det bästa du kan göra är att publicera det relevanta på din UC här i en skärmdump och ta bort personliga uppgifter som avslöjar vem du är.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Det var något helt nytt för mig och har lite svårt att tro det.
Snarare så att kreditgivaren uppger missbrukad kredit till UC och säljer skulden till inkasso.

Oavsett så svarar det inte på min fråga då jag idag köpte en upplysning på mig själv via minuc och där står Ingenting om någon anmärkning eller missbrukad kredit.
Precis det är kreditgivaren som säger upp krediten och rapporterar in till missbruksregistret och det är endast då man kan få en sådan anmärkning.

Du har 15 st förfrågningar kvar det är väldigt mycket även fast 10 st nyss gått bort.Du har inte heller betalat på dina lån som du ska göra så din betalhistorik ser inte bra ut. Har du högt underskott av kapital? Har du många maxade krediter? En kombination av många kreditförfrågningar och ett högt underskott av kapital är nog något som ses som extra dåligt eftersom det tyder på att man söker nya lån samtidigt som man redan har många lån.
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
257
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
När tror ni inkomstuppgifterna kommer in på UC för oss som får slutskattebesked denna vecka?
 

fcederberg

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Vem kom på idiotin att inte visa överskottet av inkomst i senaste skatteuppgifter?! Fick ju sämre score nu för att det ser ut som att jag har tjänat 80000 mindre än vad jag har gjort för att jag har gjort reseavdrag. Sämsta skiten.
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
515
Poäng
577
Vem kom på idiotin att inte visa överskottet av inkomst i senaste skatteuppgifter?! Fick ju sämre score nu för att det ser ut som att jag har tjänat 80000 mindre än vad jag har gjort för att jag har gjort reseavdrag. Sämsta skiten.
Kan du se 2023s uppgifter på UC nu alltså? Är lite orolig att något liknande ska drabba mig också
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
238
Mottagna reaktioner
181
Poäng
357
Vem kom på idiotin att inte visa överskottet av inkomst i senaste skatteuppgifter?! Fick ju sämre score nu för att det ser ut som att jag har tjänat 80000 mindre än vad jag har gjort för att jag har gjort reseavdrag. Sämsta skiten.
Samma här. Har höjt årsinkomsten med 115k men på UC syns endast 50k högre och betyget försämrades en aning..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp