• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

P

Pollos

Gäst
Poäng: 0
hej.
Har läst igenom allt som skrivits här.
Har varit föräldraledig och kommer inte ha stor inkomst under 2016 på deklarationen.
Enligt uc så kommer det se ut såhär:
Inkomst 327000
Underskott (tror jag) 95000 fattar inte deklarationen riktigt. Massor av sms-lån och skräplån.
660000 i blanco, varav 160000 i bostadslån.
Antal ff 43
Betyg 11,5% mindre bra

Har man någon chans överhuvudtaget att få låna 70000 till för att samla ihop resten av småkrediter?

Tyvärr tror jag du får sikta in dig på en skuldsanering istället. om du nu inte har ett stort värde i bostaden?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
hej.
Har läst igenom allt som skrivits här.
Har varit föräldraledig och kommer inte ha stor inkomst under 2016 på deklarationen.
Enligt uc så kommer det se ut såhär:
Inkomst 327000
Underskott (tror jag) 95000 fattar inte deklarationen riktigt. Massor av sms-lån och skräplån.
660000 i blanco, varav 160000 i bostadslån.
Antal ff 43
Betyg 11,5% mindre bra

Har man någon chans överhuvudtaget att få låna 70000 till för att samla ihop resten av småkrediter?
Mycket tveksamt....
 
J

Jobbigt läge!

Gäst
Poäng: 0
Tyvärr tror jag du får sikta in dig på en skuldsanering istället. om du nu inte har ett stort värde i bostaden?
Jag vet att bostaden är värd ca 300000.
Jag har ett lån på ca 250000 med medsökande på ikano och ett på 150000 själv på bn. Min tanke är att söka samlingslån på lendo när ff har minskat. Men det kanske är helkört med tanke på inkomst och underskott?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
hej.
Har läst igenom allt som skrivits här.
Har varit föräldraledig och kommer inte ha stor inkomst under 2016 på deklarationen.
Enligt uc så kommer det se ut såhär:
Inkomst 327000
Underskott (tror jag) 95000 fattar inte deklarationen riktigt. Massor av sms-lån och skräplån.
660000 i blanco, varav 160000 i bostadslån.
Antal ff 43
Betyg 11,5% mindre bra

Har man någon chans överhuvudtaget att få låna 70000 till för att samla ihop resten av småkrediter?

43 förfrågningar?! Din UC ser förskräcklig ut om uppgifterna ovan stämmer. Du är hårt skuldsatt och dina många förfrågningar avslöjar dig som en frustrerad människa just nu. Det finns tyvärr ingen bank som erbjuder hjälp med den historiken.

Du måste avstå ansökningar under ca 1 år. Tänk även på att dina blancolån överstiger din inkomst. Det är också otroligt illa.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Oj.. såg inte hur mycket blanco du hade.. läste bara inkomst ff och underskott.
Med blancoexponeringen är det helt kört. Skulle gissa att det skulle vara lika kört även med 0 ff
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Fel av mig. 465000i blanco och 160000 i bostad. 660000 sammanlagt.
du har fortfarande en blancoexponering på lite över 140% av din inkomst, vilket är en hög exponering. Att ha 465000 i blanco om man inte har en otroligt bra inkomst är i princip oavsett ganska mycket. Jag kan ändra mitt tips från "helt kört" till "skulle bli otroligt förvånad om det gick igenom" möjligen.
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Om lönen är "låg" i år pga föräldraledigheten så vänta ett år tills lönen är bättre och förfrågningarna är avsevärt färre.
 
J

Jobbigt läge!

Gäst
Poäng: 0
du har fortfarande en blancoexponering på lite över 140% av din inkomst, vilket är en hög exponering. Att ha 465000 i blanco om man inte har en otroligt bra inkomst är i princip oavsett ganska mycket. Jag kan ändra mitt tips från "helt kört" till "skulle bli otroligt förvånad om det gick igenom" möjligen.
Det som är på 250000 har jag medsökande på..
 
J

Jobbigt läge!

Gäst
Poäng: 0
Om lönen är "låg" i år pga föräldraledigheten så vänta ett år tills lönen är bättre och förfrågningarna är avsevärt färre.
Ja kunde jag vänta ett år hade jag gjort men jag kan inte det. Betalar 10000 i månaden bara på kreditlån just nu och sen tillkommer dom blancolånen och dom "vanliga" räkningarna. Jag får låna varje månad för att täcka alla och på så vis får jag nya. Det går inte mer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp