Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Börjar bli lite missnöjd med min uc min uppdateras inte som den ska verkar det som iaf uc-score delen den visar fortfarande september någon mer som upplevt samma sak?
Samma här. Har betalt av rejält på bolån, blanco och kreditkort och släckt flera kreditgivare helt men UC score sitter fast på 592 medans risk% stadigt förbättras. Denna månaden har jag sänkt lån med nästa 100k så ett ruttet poäng upp borde man väl i alla fall få på Torsdag. Börjar få känslan att något inte stämmer. Månadsöversikten visar bara fram till Juli och sedan finns December med. Är det någon som i översikten under "kreditkollen" som har även Aug/Sept/Oct?

Samma här. Har betalt av rejält på bolån, blanco och kreditkort och släckt flera kreditgivare helt men UC score sitter fast på 592 medans risk% stadigt förbättras. Denna månaden har jag sänkt lån med nästa 100k så ett ruttet poäng upp borde man väl i alla fall få på Torsdag. Börjar få känslan att något inte stämmer. Månadsöversikten visar bara fram till Juli och sedan finns December med. Är det någon som i översikten under "kreditkollen" som har även Aug/Sept/Oct?

Hos mig e alla med men i rapporten står att kr3diterna e från 30sep uppdaterade

Jag har augusti och september men inte oktober.

På min står: juni, juli, aug, sep

Tack! Skall klaga hos Minuc imorgon. De är rätt snabba med att betala tillbaka ett par månadsavgifter när något strulat.
Ja vi borde höra av oss allihop de gånger systemet inte är tillförlitligt. Jag har bara gjort så vid ett tillfälle, förra månaden när folk fick felaktiga kreditbetyg, jag glömde dock att kräva några pengar tillbaka :)

Inatt kommer uppdateringen att ske.
Jag har nu backtrackat igenom denna tråd till Januari. Dessa är datumen när UC uppdaterats.

16e Januari - TORSDAG
13e Februari - TORSDAG
17e Mars - Tisdag
16e April - TORSDAG
14e Maj - TORSDAG
16e Juni - Tisdag
10e Juli - Fredag
13e Augusti - TORSDAG
17e September - TORSDAG

Bortse man från semestermånaderna Juni/Juli så har uppdateringen alltså skett nästan alltid 3e veckan per ny månad på Torsdag (6/9 ggr i år). (Behöver inte vara 3e torsdagen om veckan börjar på en fredag den första i månaden)

Det skulle betyda att nästkommande uppdateringar blir:

Torsdag 15e Oktober.
Torsdag 12e November
Torsdag 17e December

Nu inatt får vi se om min teori stämmer. Förra månaden gick inte att jämföra med samma modell då UC hade data-haveri.

Inatt kommer uppdateringen att ske.

Nu inatt får vi se om min teori stämmer. Förra månaden gick inte att jämföra med samma modell då UC hade data-haveri.
Juni och Juli kan man nog räkna med att semestrar påverkar lite. Men annars tycker jag det ser ut som torsdagen i tredje veckan verkar vara den dagen uppdatering sker, om inte den första inträffar på en söndag för då får man vänta till tisdag i fjärde veckan.

Nä ingen uppdatering idag. Inte säkert det blir i morgon natt heller, det är trots allt bara den 13:e på fredag. Min erfarenhet säger mig dock att det är SANNOLIKT att uppdateringen blir sista vardagen före helgen när den 15:e är på en söndag. Dvs då skulle uppdateringen bli 13/11, på fredag. Men vid det här laget har man haft fel så många gånger så jag säger bara: uppdateringen kommer att bli någon gång mellan den 13-20 nov, dock inte på helgen, alltså natten till den 14:e eller natten till den 15:e;)

intressant, undrar varför vi har fått nytt betyg just nu, mitt gick ner från 6,7 till 6,3 idag
mitt betyg har återigen uppdaterats 5,9 nu, men krediterna är inte uppdaterade. kanske för att flera ff har blivit mindre färska?

Bilagor

• Screenshot_20201112-014755.webp
    Screenshot_20201112-014755.webp
    106.1 KB · Visningar: 225
Uppdaterat för någon?

Inte hos mig heller! Numera väntar jag inte på någonting speciellt men man är ju beroende :D

mitt betyg har återigen uppdaterats 5,9 nu, men krediterna är inte uppdaterade. kanske för att flera ff har blivit mindre färska?
Det tror jag också. Du har flera ff som ligger nära varandra i tid men som nu har ”kallnat”. Och dina förfrågningar 2020-05-11 & 2020-05-14 är nu exakt runt ”halvårs-märket”, dvs är 6 mån gamla, så har det i alla fall blivit för mig tidigare.

Tror för övrigt du kan räkna med att förbättra betyget även runt 15 dec, oavsett om uc-uppdateringen är gjord eller inte, beroende på dina ff 2020-06-15. Det är dessutom inte bara 1 utan 3 st som blir 6 mån samma datum. Måste säga att jag minns att mina egna som blev 6 månader förbättrades rentav någon dag innan de var riktigt 6 mån gamla. Snacka om att det inte är någon exakt vetenskap allt det här med Uc!:)

UC har stora problem med sin IT-miljö. Jag hjälper en del människor, som jag fått kontakt med genom mitt arbete som volontär hos Stadsmissionen, med skulder och ansöka om skuldsanering. Många av dem har ingen koll på register eller tillgång till dator. Har sett att skulden som finns hos KFM och som uppdateras varje vecka på måndagar, släpar det var först igår, onsdag, som den var uppdaterad för förra veckan.

UC har stora problem med sin IT-miljö. Jag hjälper en del människor, som jag fått kontakt med genom mitt arbete som volontär hos Stadsmissionen, med skulder och ansöka om skuldsanering. Många av dem har ingen koll på register eller tillgång till dator. Har sett att skulden som finns hos KFM och som uppdateras varje vecka på måndagar, släpar det var först igår, onsdag, som den var uppdaterad för förra veckan.

Det är ju aningen skandalöst kan jag tycka då 99% av alla större lån inklusive bolån baseras på deras IT - En IT som mycket riktigt tycks otroligt problematiskt.

Nåå, vad tror ni, blir det någon uppdatering i natt? :facejoy:

Uppdaterat för mig. Det nya verkar vara att det sker runt 230 på natten precis som förra månaden.

Betyg från 0,7 till 0,4. Utnyttjad Ikea kredit 36% ( förra månaden 54%)

Mitt är uppdaterat nu men betyget är samma som senaste månaderna =/. Undrar om amorteringsfrihet på bolån påverkar det en del..? Övriga lån/krediter blir ju lägre varje månad (ett kreditkort nu nyttjat 600 kr av 30 000 och ett större blancolån).

Uppdaterat även här. Tillbaka på 0.7. Känns betydligt bättre än 1,8 som blev följden av en delvis använd kontokredit. (Ca 10-20/30)

tog ett privatlån och samla lite krediter så har 70000 i krediter men bara 10 kr utnyttjat på dom, men låter sjukt ifall det skulle gjort att det gick ner så mycket?

Det kan nog stämma, det påverkar väldigt mycket. Njut av det kraftigt förbättrade betyget. :tummen:

Inte klart här. Det står oktober men kreditbetyget och UC-score 0-1000 är oförändrat, vilket det absolut inte ska vara med tanke på nytt lån😵

Märkligt senaste dagarna när flera ff försvunnit har mitt gått ner till 9% nu idag efter uppdatering är det 12% hur är det möjligt ?? Jag betar ju av mer skulder för varje månad som går . Aldrig varit med om att betyget gått upp när man inte har nya lån el nya förfrågningar utan tvärtom ??? Vad är det för skämt

Och jag som kämpar järnet för att det ska gå ner så jag kan ta ett samlingsplats och så går det upp 3% utan anledning . Sjukt ju .

Tror det är samma problem som sist mitt betyg gick upp 0.1 och jag har inte gjort något för att påverka detta

Min är med uppdaterat, men inget har ändrats hade väl hoppats på några procent, uc score tabellen står fortfarande på september om de nu har någon betydelse.
Har ändå 30 tusen skillnad i outnyttjade krediter eller vad man ska säga. Och en är avslutad som var på 10 tusen. Men men, de försvinner 5 st för ff slutet av november nu så får hoppas de rör sig lite då :axelryck::folded:

3månader irad exakt samma betyg trots att jag betalar av lånen och försvunnit nån ff , har nån haft samma sålänge går inte upp eller ner npn millimeter

Himla märkligt! Stått helt stilla i två månader nu med 3 ff borta och 10.000 i minskning varje månad sedan juni i totala skulder

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp