• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Min minskade 1,2% utan någon som helst förändring. Vore kul att få ett vettigt svar från uc.
Vid månadsskiftet uppdateras nog deras erfarenhetsbank med vilka kredit-cv som leder till betalningsproblem. Detta påverkar deras formler för vilket kreditbetyg man får. Ofta är man kvar i samma jämförelsegrupp och kan få en mindre förändring den 1:a i månaden. Vissa kan nog byta helt jämförelsegrupp och då få en stor förändring på betyget liknande det som händer när sista betalningsanmärkning försvinner.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Vid månadsskiftet uppdateras nog deras erfarenhetsbank med vilka kredit-cv som leder till betalningsproblem. Detta påverkar deras formler för vilket kreditbetyg man får. Ofta är man kvar i samma jämförelsegrupp och kan få en mindre förändring den 1:a i månaden. Vissa kan nog byta helt jämförelsegrupp och då få en stor förändring på betyget liknande det som händer när sista betalningsanmärkning försvinner.

Mitt betyg sänktes från 5,6 till 4,9 inatt.... Kan man hoppas på ytterligare en sänkning i mitten av månaden eller var detta allt för maj?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Mitt betyg sänktes från 5,6 till 4,9 inatt.... Kan man hoppas på ytterligare en sänkning i mitten av månaden eller var detta allt för maj?
Har dina krediter ändrats under april kommer den uppdateringen i mitten av maj. Alla Bankerna är ännu inte ens hunnit skicka in aprils förändringar till UC.
 

Kolja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
När uppdateras UC med den nya taxerade inkomsten för 2017?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Min har uppdaterats...
 
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Har dina krediter ändrats under april kommer den uppdateringen i mitten av maj. Alla Bankerna är ännu inte ens hunnit skicka in aprils förändringar till UC.

Ingen ändringar, har bara 1 lån. Pyntade dock in 20 000 extra i april, kan det bidra till ytterligare sänkning i mitten av månade?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Slutskattebeskedet kommer väl i juni.

Ja det brukar vara nåt sånt för min del. Jag deklarerade 28 mars och min skatt är inte beslutad än, står det när jag loggar in på Skatteverket. Å andra sidan så har väl många fått skatteåterbäring redan, så det varierar säkert.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp