Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

jag hade 4 förra veckan, igår när jag kollade då visade den 3,5 och jag trodde att det var uppdaterat men det var visst 2st ff (av 6) som fyllde 6 månader
nu efter uppdateringen hamnade jag på 4,4 då krediterna nu är mer nyttjade (66% mot 41% förra månaden)

edit: nu buggar min Kreddy och visar återifen förra månadens siffror
Ja Kreddy buggar min visa förut 24.3 samma som uc nu visar Kreddy 25.9

jag hade 4 förra veckan, igår när jag kollade då visade den 3,5 och jag trodde att det var uppdaterat men det var visst 2st ff (av 6) som fyllde 6 månader
nu efter uppdateringen hamnade jag på 4,4 då krediterna nu är mer nyttjade (66% mot 41% förra månaden)

edit: nu buggar min Kreddy och visar återifen förra månadens siffror
sökte ett kreditkort nu under morgonen, dumt att göra precis efter att jag har fått sämre betyg i och med uppdateringen, men jag hoppade upp till 6.1 nu, antagligen det sämsta jag någonsin har haft, och bör väl bli ännu sämre nästa månad när nya lånet syns

Hoppade från 1,36 till 0,41% nu när krediten är nollad helt. Dock rätt sjukt att jag har så lågt betyg när jag har över 1.000.000kr synligt i blanco på uc.

Nån som vet om betyget kan uppdateras under dagen ? Mitt betyg har inte ändrats ännu.

Min har också ändrats! Trodde dock betyget skulle kunna röra på såg liiite i alla fall då 600 000 åkte in på bolån istället för blanco. Men de hände ingenting. Men kan säga att min Kreddy ”cirkel” är betydligt finare idag :)

Uppdateras det olika för alla eller görs det samtidigt?. För min har inte ändrats och jag väntade mig en rejäl ändring.

Krediter uppdaterade men verkar inte som att mitt betyg är ändrat då det borde bli betydligt sämre pga mer utnyttjad krediter.

Hade förövrigt en ansökan om höjning hos Cashbuddy påbörjad sedan tidigare och när jag loggade in för att kolla fakturan denna månad stod det att jag hade ansökan påbörjad och ”ingen ytterligare kreditkontroll kommer ske” men åkte sen på ”Cashbuddy 35.000kr” förfrågan direkt..

Vettefan om jag såg i syne angående ingen kreditkontroll men deras kundtjänst var helt nonchalant.

Från 0,55 till 0,33 med 1,1 milj i blanko. Nästa år blir deklarerad årslön ca 630t. Så med lite tur kommer jag ner till 0,1 i April. Har 3 stora lån vara ett med bra ränta. De andra 2 vill jag omförhandla, 7,8% och 7,9%. Kan jag komma ner till 5,7% eller 6% kan jag använda mellanskillnaden till att amortera mera. Längtar efter att komma ner till under miljonen så jag kan hitta en ny bolånegivare. Nuvarande bolån 5,54% ränta :( . 2500/3000kr i onödiga räntekostnader på bolånet.

BEHÖVER HJÄLP!

betalar lite på alla lån varje månad. Men kommer få 10 000kr nu. Dom tänkte jag klämma in på ett lån. Vilket ska jag lägga dom på?

Vad gör mest skillnad på betyget? Är det kontokrediten isåfall? Trots det är bäst ränta på den.

alltså ska jag betala in dom 10 000 extra där? Då minskar ju utnyttjande graden med 20% då krediten är på 50k.

BEHÖVER HJÄLP!

betalar lite på alla lån varje månad. Men kommer få 10 000kr nu. Dom tänkte jag klämma in på ett lån. Vilket ska jag lägga dom på?

Vad gör mest skillnad på betyget? Är det kontokrediten isåfall? Trots det är bäst ränta på den.

alltså ska jag betala in dom 10 000 extra där? Då minskar ju utnyttjande graden med 20% då krediten är på 50k.
BEHÖVER HJÄLP!

Alltså iaf på något av krediterna som syns på uc. Sedan tror jag inte det gör så stor skillnad vilken, för betyget. Men har du fler och med sämre ränta är det väl bättre att lösa den.

BEHÖVER HJÄLP!

Tycker också du ska betala av på synliga kontokrediter som syns på UC.

Alltså iaf på något av krediterna som syns på uc. Sedan tror jag inte det gör så stor skillnad vilken, för betyget. Men har du fler och med sämre ränta är det väl bättre att lösa den.
En kredit är väl värre en ett p lån? Har en kredit resten står som lån.

Spännande att mitt betyg ökade från 4.6% till 5.5% när jag bytte ut 115 000 hos ICA Banken till 9.4% ränta mot 115 000 hos Moank till 4.8% ränta.
Det är kreditupplysningen du tog i samband med bytet som höjt betyget. Vad du har för räntor påverkar inte ditt betyg.

En annan fråga angående 6 månader. Räkans det liksom i dagar? Eller liksom 6/1 till 6/7 t.e.x?

Hur mycket kan en kredit vara utnyttjas för det ska ge bättre uc? Har nu 45k utnyttjat av 50. Tänkte kasta in 7k nästa vecka då det går ner till 38k blir ju 76% utbyttjat. Tror ni det gör någon skillnad på betyget i januari uppdatering?

Hur mycket kan en kredit vara utnyttjas för det ska ge bättre uc? Har nu 45k utnyttjat av 50. Tänkte kasta in 7k nästa vecka då det går ner till 38k blir ju 76% utbyttjat. Tror ni det gör någon skillnad på betyget i januari uppdatering?
ja det gör skillnad, jag upplever det som att skillnaden sker när nyttjandet bryter varje 10-tal, så 50-59% till exempel har samma påverkan

ja det gör skillnad, jag upplever det som att skillnaden sker när nyttjandet bryter varje 10-tal, så 50-59% till exempel har samma påverkan
Tack för svar :) då sätter jag in dom där istället för nått annat lån. Fast det är bäst ränta på krediten. För fattat det som att krediten är värst för betyget. Och är ute efter så bra betyg som som möjligt så snabbt som möjligt :)

Idag har jag 12% UC. Med dessa förutsättningar från 2020:

320k inkomst
Underskott 1000kr
Lån 100k
3ff
6 betalningsanmärkningar

I februari försvinner 5 av 6 betalningsanmärkningar, plus bättre lön. Detta är förutsättningarna i februari:

Lön 350k
Lån ca 95k
1ff
1 betalningsanmärkning.

Om ni får gissa utifrån denna info, vad tror ni jag hamnar på för UC betyg? Och vad skulle jag kunna få för ränta på ett samlingslån av mina två lån på 95k totalt?

Idag har jag 12% UC. Med dessa förutsättningar från 2020:

320k inkomst
Underskott 1000kr
Lån 100k
3ff
6 betalningsanmärkningar

I februari försvinner 5 av 6 betalningsanmärkningar, plus bättre lön. Detta är förutsättningarna i februari:

Lön 350k
Lån ca 95k
1ff
1 betalningsanmärkning.

Om ni får gissa utifrån denna info, vad tror ni jag hamnar på för UC betyg? Och vad skulle jag kunna få för ränta på ett samlingslån av mina två lån på 95k totalt?
När försvinner ff då? Dom kommer göra betyget bättre med när alla är borta.

När försvinner ff då? Dom kommer göra betyget bättre med när alla är borta.
Du lär få bra betyg när alla ff och betalanmärkningar är borta :) säkert under 1% vet ej hur det är med en betalningsanmärkning men den sätter nog käppar i hjulet för att få ett bra samlingslån. Men när allt är borta får du säkert många erbjudanden med bra ränta. Vänta tills alla anmärkningar är borta

Då vet jag ej faktiskt även om betyget är bra så kommer anmärkningen förstöra för att få bra lån. Dom flesta accepterar ej det tyvärr.
Ok så inte ens ett lån med typ 8-10%? Jag har nu 15%, så vill gärna komma ner i ränta tills vidare.

Annars kommer jag ha 0 bet anmärkningar i september 2022, då bör jag få väldigt bra förslag antar jag.

Ok så inte ens ett lån med typ 8-10%? Jag har nu 15%, så vill gärna komma ner i ränta tills vidare.

Annars kommer jag ha 0 bet anmärkningar i september 2022, då bör jag få väldigt bra förslag antar jag.
Jag vågar tyvärr inte svara på det min vän.

Du kommer antagligen få något erbjudanden med en anmärkning om du har låg UC och FF. Antagligen med dålig ränta.

Tänker du via en förmedlare så är chansen inte så hög att du får runt 8-10 nej. Du kommer automatiskt filtreras bort från de flesta banker som inte godkänner anmärkningar och bara få svar från de som godkänner anmärkningar, och de bankerna erbjuder inte de lägsta räntorna direkt.

En liten kanske lustig fråga men frågar så slipper jag gå grubbla!

förra året deklarerades min inkomst 320 800 och året innan 309. Nu detta år deklarerar jag 308 000 tänkte påverkar det nått med betyg lån osv att det är lägre en förra?

min årsinkomst från jobb är egentligen 342000 men har varit pappa ledig massor :)

Dessutom förra året hade jag över 100 000 överskott 0 underskott men detta år
Lär det bli underskott. Påverkar det nått?

ska förövrigt tillägga att min belåning på uc är under 300k och sjunker hela tiden.

Tänkte bara så allt detta inte påverkar betyget.

en liten lusigt fundering bara tack på förhand.

Är det nu på januari uppdateringen underskott och lön osv börjar synas på uc? Eller i februari?

Är det nu på januari uppdateringen underskott och lön osv börjar synas på uc? Eller i februari?

Den uppdateringen sker inte föränn att din deklaration har blivit inskickad och är godkänd, vanliga fall efter April alltså.

Angående dina frågor ovanför; Underskottet kan komma att göra skillnad men svårt att bedöma hur mycket. Angående inkomsten kommer det inte göra någon större skillnad med en tusenlapp.

Den uppdateringen sker inte föränn att din deklaration har blivit inskickad och är godkänd, vanliga fall efter April alltså.

Angående dina frågor ovanför; Underskottet kan komma att göra skillnad men svårt att bedöma hur mycket. Angående inkomsten kommer det inte göra någon större skillnad med en tusenlapp.
Juste man måste ju såklart deklarera först haha. Fan vad dum jag är haha. Vet ej hur jag tänkte där riktigt.... tack haha

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp