- Meddelanden
- 232
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Förhoppningsvis!Kanske hoppar tillbaka nästa månad?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Förhoppningsvis!Kanske hoppar tillbaka nästa månad?
Har du inte tänkt söka nått nu spelar de ju inte så stor roll. Skönt få ner räntanFörhoppningsvis!

Ja Kreddy buggar min visa förut 24.3 samma som uc nu visar Kreddy 25.9jag hade 4 förra veckan, igår när jag kollade då visade den 3,5 och jag trodde att det var uppdaterat men det var visst 2st ff (av 6) som fyllde 6 månader
nu efter uppdateringen hamnade jag på 4,4 då krediterna nu är mer nyttjade (66% mot 41% förra månaden)
edit: nu buggar min Kreddy och visar återifen förra månadens siffror
sökte ett kreditkort nu under morgonen, dumt att göra precis efter att jag har fått sämre betyg i och med uppdateringen, men jag hoppade upp till 6.1 nu, antagligen det sämsta jag någonsin har haft, och bör väl bli ännu sämre nästa månad när nya lånet synsjag hade 4 förra veckan, igår när jag kollade då visade den 3,5 och jag trodde att det var uppdaterat men det var visst 2st ff (av 6) som fyllde 6 månader
nu efter uppdateringen hamnade jag på 4,4 då krediterna nu är mer nyttjade (66% mot 41% förra månaden)
edit: nu buggar min Kreddy och visar återifen förra månadens siffror
Uppdaterad jag visar den 24.3 sen uppdatera jag igen då 25.9 och så ändrar den sig efter varje gång jag uppdaterar..... HahhahaJa Kreddy buggar min visa förut 24.3 samma som uc nu visar Kreddy 25.9
Inte min heller. Räknar på ett rejält hopp också.Nån som vet om betyget kan uppdateras under dagen ? Mitt betyg har inte ändrats ännu.

. 2500/3000kr i onödiga räntekostnader på bolånet.BEHÖVER HJÄLP!
betalar lite på alla lån varje månad. Men kommer få 10 000kr nu. Dom tänkte jag klämma in på ett lån. Vilket ska jag lägga dom på?
Vad gör mest skillnad på betyget? Är det kontokrediten isåfall? Trots det är bäst ränta på den.
alltså ska jag betala in dom 10 000 extra där? Då minskar ju utnyttjande graden med 20% då krediten är på 50k.
Alltså iaf på något av krediterna som syns på uc. Sedan tror jag inte det gör så stor skillnad vilken, för betyget. Men har du fler och med sämre ränta är det väl bättre att lösa den.BEHÖVER HJÄLP!
betalar lite på alla lån varje månad. Men kommer få 10 000kr nu. Dom tänkte jag klämma in på ett lån. Vilket ska jag lägga dom på?
Vad gör mest skillnad på betyget? Är det kontokrediten isåfall? Trots det är bäst ränta på den.
alltså ska jag betala in dom 10 000 extra där? Då minskar ju utnyttjande graden med 20% då krediten är på 50k.
Tycker också du ska betala av på synliga kontokrediter som syns på UC.BEHÖVER HJÄLP!
En kredit är väl värre en ett p lån? Har en kredit resten står som lån.Alltså iaf på något av krediterna som syns på uc. Sedan tror jag inte det gör så stor skillnad vilken, för betyget. Men har du fler och med sämre ränta är det väl bättre att lösa den.
Det är kreditupplysningen du tog i samband med bytet som höjt betyget. Vad du har för räntor påverkar inte ditt betyg.Spännande att mitt betyg ökade från 4.6% till 5.5% när jag bytte ut 115 000 hos ICA Banken till 9.4% ränta mot 115 000 hos Moank till 4.8% ränta.
Tack kompisAtt betala ner på krediter gör extrem skillnad. Minskande av blanco gör knappt någonting.

Det har du rätt i så långt tänkte inte jag när jag svara på den frågan Haha.Det är kreditupplysningen du tog i samband med bytet som höjt betyget. Vad du har för räntor påverkar inte ditt betyg.
ja det gör skillnad, jag upplever det som att skillnaden sker när nyttjandet bryter varje 10-tal, så 50-59% till exempel har samma påverkanHur mycket kan en kredit vara utnyttjas för det ska ge bättre uc? Har nu 45k utnyttjat av 50. Tänkte kasta in 7k nästa vecka då det går ner till 38k blir ju 76% utbyttjat. Tror ni det gör någon skillnad på betyget i januari uppdatering?
Tack för svarja det gör skillnad, jag upplever det som att skillnaden sker när nyttjandet bryter varje 10-tal, så 50-59% till exempel har samma påverkan
då sätter jag in dom där istället för nått annat lån. Fast det är bäst ränta på krediten. För fattat det som att krediten är värst för betyget. Och är ute efter så bra betyg som som möjligt så snabbt som möjligt 
När försvinner ff då? Dom kommer göra betyget bättre med när alla är borta.Idag har jag 12% UC. Med dessa förutsättningar från 2020:
320k inkomst
Underskott 1000kr
Lån 100k
3ff
6 betalningsanmärkningar
I februari försvinner 5 av 6 betalningsanmärkningar, plus bättre lön. Detta är förutsättningarna i februari:
Lön 350k
Lån ca 95k
1ff
1 betalningsanmärkning.
Om ni får gissa utifrån denna info, vad tror ni jag hamnar på för UC betyg? Och vad skulle jag kunna få för ränta på ett samlingslån av mina två lån på 95k totalt?
Du lär få bra betyg när alla ff och betalanmärkningar är bortaNär försvinner ff då? Dom kommer göra betyget bättre med när alla är borta.
säkert under 1% vet ej hur det är med en betalningsanmärkning men den sätter nog käppar i hjulet för att få ett bra samlingslån. Men när allt är borta får du säkert många erbjudanden med bra ränta. Vänta tills alla anmärkningar är bortaSom sagt kommer ha 1 bet anmärkning och 1ff i februari.När försvinner ff då? Dom kommer göra betyget bättre med när alla är borta.
Då vet jag ej faktiskt även om betyget är bra så kommer anmärkningen förstöra för att få bra lån. Dom flesta accepterar ej det tyvärr.Som sagt kommer ha 1 bet anmärkning och 1ff i februari.
Ok så inte ens ett lån med typ 8-10%? Jag har nu 15%, så vill gärna komma ner i ränta tills vidare.Då vet jag ej faktiskt även om betyget är bra så kommer anmärkningen förstöra för att få bra lån. Dom flesta accepterar ej det tyvärr.
Jag vågar tyvärr inte svara på det min vän.Ok så inte ens ett lån med typ 8-10%? Jag har nu 15%, så vill gärna komma ner i ränta tills vidare.
Annars kommer jag ha 0 bet anmärkningar i september 2022, då bör jag få väldigt bra förslag antar jag.
Ok så inte ens ett lån med typ 8-10%? Jag har nu 15%, så vill gärna komma ner i ränta tills vidare.
Annars kommer jag ha 0 bet anmärkningar i september 2022, då bör jag få väldigt bra förslag antar jag.
Tänker du via en förmedlare så är chansen inte så hög att du får runt 8-10 nej. Du kommer automatiskt filtreras bort från de flesta banker som inte godkänner anmärkningar och bara få svar från de som godkänner anmärkningar, och de bankerna erbjuder inte de lägsta räntorna direkt.Ok så inte ens ett lån med typ 8-10%? Jag har nu 15%, så vill gärna komma ner i ränta tills vidare.
Är det nu på januari uppdateringen underskott och lön osv börjar synas på uc? Eller i februari?
Juste man måste ju såklart deklarera först haha. Fan vad dum jag är haha. Vet ej hur jag tänkte där riktigt.... tack hahaDen uppdateringen sker inte föränn att din deklaration har blivit inskickad och är godkänd, vanliga fall efter April alltså.
Angående dina frågor ovanför; Underskottet kan komma att göra skillnad men svårt att bedöma hur mycket. Angående inkomsten kommer det inte göra någon större skillnad med en tusenlapp.
Skyll på småbarnsförälder, de funkar alltid! HahahaJuste man måste ju såklart deklarera först haha. Fan vad dum jag är haha. Vet ej hur jag tänkte där riktigt.... tack haha
Så är det nog haha. Vet inte riktigt hur jag tänkte där, klart inte inkomsterna kan synas innan jag deklarerat haha....Skyll på småbarnsförälder, de funkar alltid! Hahaha