• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Mitt kreditbetyg påverkas inte alls beroende av hur mycket jag utnyttjar min kontokredit. Har en via Swedbank på 25k och ett blancolån. Spelar ingen roll om jag har 25k utnyttjat eller helt outnyttjat utan har samma score i vilket fall. Sjunker numera med 0.1 varje månad om allt annat är oförändrat. Har 5ff varav 3 försvinner denna månad och en betalningsamärkning som försvinner i slutet av året. Sen borde jag ha en bra betyg kan man tycka så jag kan söka bolån tillsammans med min partner. Ligger på 4,6 just nu.

Blanco kommer då ligga på under 100k och outnyttjad kredit med inkomst på 540k och insatsen har jag och sambon sparat ihop. Hon har felfri UC o inga lån med 450k i inkomst så tycker att banken borde ge oss bra villkor då..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Mitt Kreditbetyg
Kreditbetyget är ett perfekt verktyg för att hjälpa dig ta kontroll över din privatekonomi. Du ser snabbt hur betyget ändras när din ekonomi ändras. Och det är spännande. Vad händer om du avslutar krediter eller tar ett nytt bolån?


Kreditbetyg kunde inte hämtas.



Har detta hänt er?
Att man inte kan se sitt betyg?
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Merparten av mina anmärkningar "fyller år" på fredag. Blir två år gamla. Visst kan man räkna med att betyget då förbättras åtminstone en gnutta..? Har "lovat" min mamma att betyget kommer att bli bättre och bättre och försökt förklara hur det funkar så gott det går, nu har det dock inte hänt någonting alls på flera månader...
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Mitt Kreditbetyg
Kreditbetyget är ett perfekt verktyg för att hjälpa dig ta kontroll över din privatekonomi. Du ser snabbt hur betyget ändras när din ekonomi ändras. Och det är spännande. Vad händer om du avslutar krediter eller tar ett nytt bolån?


Kreditbetyg kunde inte hämtas.



Har detta hänt er?
Att man inte kan se sitt betyg?
Jo bara tillfälligt. Ibland händer det för mig. Ibland hjälper det att logga ut och logga in.
 

rottan123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Jag ändrade mitt underskott och gick från 13,1 till 11,6. Ska bli intressant att se vad som händer när 4 ff försvinner och 3 krediter avslutas! :D
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag ändrade mitt underskott och gick från 13,1 till 11,6. Ska bli intressant att se vad som händer när 4 ff försvinner och 3 krediter avslutas! :D
När fick du det nya skattebeskedet och när uppdaterades underskottet på UC?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Hur lång tid tar det innan ett blanco försvinner? Jag har avslutat BN men det syns fortfarande på minuc
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp