- Meddelanden
- 87
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 187
Svårt att säga eftersom du kan hamna i ny grupp när inkomsten ändras.Hur mycket tror ni att UC betyget kan ändras när ny inkomst som är 120000 kr högre i år registreras ? Ligger på 5,3 hos UC idag.
- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Betyget uppdateras direkt, däremot brukar inte betyget röra sig speciellt mycket förens förfrågningarna är nere på 4-5 st.Ingen som vet något som jag skrev ovan? 2 förfrågningar försvann och har 7 nu. Uppdateras betyg direkt när ff försvinner eller hur funkar det?
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Konstigt.. tidigare har betyget uppdaterats när jag gått ner ifrån 12 till 10 och sedan till 9 och nu när jag är nere på 7 ingen ändring än.. men kanske uppdateras nu när jag tar bort mina krediter och får högre inkomst.Betyget uppdateras direkt, däremot brukar inte betyget röra sig speciellt mycket förens förfrågningarna är nere på 4-5 st.
- Meddelanden
- 487
- Mottagna reaktioner
- 210
- Poäng
- 407
Det hände ingenting när jag hade 4 st kvar.Konstigt.. tidigare har betyget uppdaterats när jag gått ner ifrån 12 till 10 och sedan till 9 och nu när jag är nere på 7 ingen ändring än.. men kanske uppdateras nu när jag tar bort mina krediter och får högre inkomst.
Det uppdaterades dagen efter, sämre, när 1-2 ff registrerade
Stor förändring ja när krediter är borta.
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Så då ska jag alltså vänta tills 10 augusti för att hamna på 3 förfrågningar kvar och alla krediter kommer vara borta och jag kommer förmodligen hamna på under 700k i blanco. Kan man fortfarande få erbjudande på 7 ff? Ska självklart avsluta krediterna och vänta tills det uppdateras samt vänta tills nya inkomst uppdateras också innanDet hände ingenting när jag hade 4 st kvar.
Det uppdaterades dagen efter, sämre, när 1-2 ff registrerade
Stor förändring ja när krediter är borta.
- Meddelanden
- 487
- Mottagna reaktioner
- 210
- Poäng
- 407
Jag fick 400k från Remember med mer än 7 ff, en gammal anmärkning, UC ca 9 om jag minns, men:Så då ska jag alltså vänta tills 10 augusti för att hamna på 3 förfrågningar kvar och alla krediter kommer vara borta och jag kommer förmodligen hamna på under 700k i blanco. Kan man fortfarande få erbjudande på 7 ff? Ska självklart avsluta krediterna och vänta tills det uppdateras samt vänta tills nya inkomst uppdateras också innan
ca 200k blanco, bra inkomst.
Det handlar inte alltid om kreditvärdigheten. Jag vill inte ge dig stora förhoppningar eller vara negativ heller. Faktan är att du har väldigt mycket i blanco. Jo, det går med lösenkrav så jag håller tummarna.
Annars så jag har slutat tänka mkt på UC, flytta blanco mm. Mitt mål är enkelt: hitta andra resurser för att betala av, bli skuldfri.
Visst är det skönt när man samlar skit smålån men man ska vara försiktig med att ta nya blanco för att lösa gamla blanco. Ibland förlorar man även om du sänker månadskostnaderna.
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Du kan gå in i fairlo och avsluta kontot.Hej, en fråga jag har nu betalat av mitt fairlo lån, räcker det att göra det eller ska man avsluta den också?![]()
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Hoppas ingen lånar ifrån fairlo mer. Dessa jävlar har förstört folk. Deras ”samla” utan kreditupplysning som fått alla att använda det och nu ska dem rapportera till UC. Helt idiotiskt. Man har samlat lån som ej syns på uc i deras samla som ska nu synas i uc.
- Meddelanden
- 723
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
AvslutaHej, en fråga jag har nu betalat av mitt fairlo lån, räcker det att göra det eller ska man avsluta den också?![]()
- Meddelanden
- 723
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
Håller med får se om det blir av nästa veckaHoppas ingen lånar ifrån fairlo mer. Dessa jävlar har förstört folk. Deras ”samla” utan kreditupplysning som fått alla att använda det och nu ska dem rapportera till UC. Helt idiotiskt. Man har samlat lån som ej syns på uc i deras samla som ska nu synas i uc.

- Meddelanden
- 723
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
Heja digBetalade in 100k på mitt fairlo idag och avslutade, skön känsla!![]()

- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
- Meddelanden
- 723
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
Förstår det, jag har 25 tkr utnyttjar av 100. Heja dig ocksåSnart betalar jag själv hela fairlo dock 34k ska bli skönt![]()

- Meddelanden
- 246
- Mottagna reaktioner
- 133
- Poäng
- 317
Blev också trött på det igår kväll. Testade att samla lån hos Nordea vilket jag fick igenom. Slutbetalade och avslutade Fairlo. Känns skönt att ta sig ur den eviga kreditspiralen (sätta in och ta ut igen). UC gick bara upp 0,3% så det känns överkomligt.Hoppas ingen lånar ifrån fairlo mer. Dessa jävlar har förstört folk. Deras ”samla” utan kreditupplysning som fått alla att använda det och nu ska dem rapportera till UC. Helt idiotiskt. Man har samlat lån som ej syns på uc i deras samla som ska nu synas i uc.
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Vad var dina förutsättningar för lånet hos Nordea?Blev också trött på det igår kväll. Testade att samla lån hos Nordea vilket jag fick igenom. Slutbetalade och avslutade Fairlo. Känns skönt att ta sig ur den eviga kreditspiralen (sätta in och ta ut igen). UC gick bara upp 0,3% så det känns överkomligt.
- Meddelanden
- 2 523
- Mottagna reaktioner
- 1 240
- Poäng
- 927
Svårt att säga eftersom du kan hamna i ny grupp när inkomsten ändras.
Jo, mitt betyg höjdes och får inte lika lätt lån. Höjdes från 380 000 till 450 000 kr, fast två arbetsgivare om det spelar roll?
- Meddelanden
- 487
- Mottagna reaktioner
- 210
- Poäng
- 407
Testade online och ansökt själv menar du?Blev också trött på det igår kväll. Testade att samla lån hos Nordea vilket jag fick igenom. Slutbetalade och avslutade Fairlo. Känns skönt att ta sig ur den eviga kreditspiralen (sätta in och ta ut igen). UC gick bara upp 0,3% så det känns överkomligt.
Tacksam om du kan utveckla.
- Meddelanden
- 4 557
- Mottagna reaktioner
- 4 550
- Poäng
- 2 947
Vi har fått folk här som fått samla långt över 1 miljon i blanco hos Nordea genom att boka in ett personligt möte med handläggare. På hemsidan kan du söka om max 500.000Testade online och ansökt själv menar du?
Tacksam om du kan utveckla.
- Meddelanden
- 487
- Mottagna reaktioner
- 210
- Poäng
- 407
Jag vet, men @Miika har inte skrivit hur mycket hen har samlat så vi kan höra om hens väg också, förutsättningar osv.Vi har fått folk här som fått samla långt över 1 miljon i blanco hos Nordea genom att boka in ett personligt möte med handläggare. På hemsidan kan du söka om max 500.000
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
undrar var vad som händer med betyget om 100k i ytterligare kredit dyker upp på UC från Fairlo.
jag får in cirka 100k på kontot nu vid 25e, tyvärr räcker det inte för att släcka Fairlo helt men det blir en större amortering, förhoppningsvis så försvinner den under sommaren, får jag skatteåterbäringen i juni då är Fairlo nollat i alla fall
jag får in cirka 100k på kontot nu vid 25e, tyvärr räcker det inte för att släcka Fairlo helt men det blir en större amortering, förhoppningsvis så försvinner den under sommaren, får jag skatteåterbäringen i juni då är Fairlo nollat i alla fall

- Meddelanden
- 4 557
- Mottagna reaktioner
- 4 550
- Poäng
- 2 947
Kommer vara positivt för betyget månaden efter om Fairlo rapporterar som kredit. Det kommer stå att du har en stor outnyttjad kredit.undrar var vad som händer med betyget om 100k i ytterligare kredit dyker upp på UC från Fairlo.
jag får in cirka 100k på kontot nu vid 25e, tyvärr räcker det inte för att släcka Fairlo helt men det blir en större amortering, förhoppningsvis så försvinner den under sommaren, får jag skatteåterbäringen i juni då är Fairlo nollat i alla fall![]()
Bra inför ev samlingslån
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
jag har ju dock redan 220k i krediter, det skulle då stå att jag har 320k i kredit, ja nyttjandegraden skulle bli låg (har 49% nu men kan nog vara under 30% nästa månad om inte Fairlo är med)Kommer vara positivt för betyget månaden efter om Fairlo rapporterar som kredit. Det kommer stå att du har en stor outnyttjad kredit.
Bra inför ev samlingslån
men bankerna räknar ju alltid med att krediter är maxade i kalkylen även om dom inte är det, tidigare räknade bankerna ofta med en kreditränta på 16%, kanske är ännu högre nu? svårt att få samlingslån i alla fall, framförallt med mitt blanco på över 1,6 miljoner (över 3x inkomsten)
- Meddelanden
- 246
- Mottagna reaktioner
- 133
- Poäng
- 317
- Meddelanden
- 246
- Mottagna reaktioner
- 133
- Poäng
- 317
Inkomst 410k (2021)Vad var dina förutsättningar för lånet hos Nordea?
3 ff (december ’22, februari ’23, mars ’23)
UC 0,7
Lån synligt 300k
Lånade 50k hos Nordea i februari med 10% effektiv ränta o löste Ferratum varav betyget gick ner till 0,7.
Nu bakade jag ihop de 50k med nya 40k till bl.a. Fairlo till en effektiv ränta på 8% så det känns ändå positivt.
Hade inte tagit nån skada om Fairlo syntes på UC men avslutade krediten av princip. 😛
- Meddelanden
- 723
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
Bra jobbatInkomst 410k (2021)
3 ff (december ’22, februari ’23, mars ’23)
UC 0,7
Lån synligt 300k
Lånade 50k hos Nordea i februari med 10% effektiv ränta o löste Ferratum varav betyget gick ner till 0,7.
Nu bakade jag ihop de 50k med nya 40k till bl.a. Fairlo till en effektiv ränta på 8% så det känns ändå positivt.
Hade inte tagit nån skada om Fairlo syntes på UC men avslutade krediten av princip. 😛

- Meddelanden
- 42
- Mottagna reaktioner
- 21
- Poäng
- 92
Igår höjdes mitt kreditbetyg från 4,1 till 5,0 efter att jag sökt samlingslån via Lendo vilket är helt fair.
Mitt undermedvetna kunde förmodligen inte släppa tanken på att det höjts för inatt så drömde jag att UC skapat en community och importerat både jobbarkompisar och Facebookvänner som kommenterade mitt nya betyg och tyckte synd om mig. Fick panik och trodde jag skulle bli av med jobbet och att det var kört med kompisar för all framtid. Måtte dom aldrig skaffa en community!
Mitt undermedvetna kunde förmodligen inte släppa tanken på att det höjts för inatt så drömde jag att UC skapat en community och importerat både jobbarkompisar och Facebookvänner som kommenterade mitt nya betyg och tyckte synd om mig. Fick panik och trodde jag skulle bli av med jobbet och att det var kört med kompisar för all framtid. Måtte dom aldrig skaffa en community!
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Banker har olika riskbedömningar och parametrar tror jag. Varför det syns så på upplysningskopian har jag ingen aning om. Känns så vilseledande att minuc visar en grej och sedan kopian en grej.Jag sökte lån i går när min UC-risk låg på 3,1 %
Nu när jag ser upplysningskopiorna hade två banker 4,1 och resterande kring 15,77 %
Är det någon som vet varför det inte överensstämmer med MinUC?
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Fick du några erbjudande?Jag sökte lån i går när min UC-risk låg på 3,1 %
Nu när jag ser upplysningskopiorna hade två banker 4,1 och resterande kring 15,77 %
Är det någon som vet varför det inte överensstämmer med MinUC?
Ja, när jag sökte 350 000 fick jag erbjudande om 125 000 från Banky med skamliga 30 % ränta.Fick du några erbjudande?
Ändrade sedan ansökan till 150 000 (då det är mest bråttom att samla) och fick erbjudande från Resurs på summan om 11,5 % ränta.
Mina förutsättningar
Inkomst: 531 000
Underskott: 131 000
Blanco: 798 000
Varav kredit: 44 000 av 45 000
Förfrågningar: 2 gamla
UC-risk: 3,1 %
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Jätte bra! Tack för info. Mina förutsättningar är nästan likt dina 535k inkomst och kredit på 50 som ska nollas nu under veckan och 7 ff där 3 st försvinner nu om ca 3 veckor. Blanco 702kJa, när jag sökte 350 000 fick jag erbjudande om 125 000 från Banky med skamliga 30 % ränta.
Ändrade sedan ansökan till 150 000 (då det är mest bråttom att samla) och fick erbjudande från Resurs på summan om 11,5 % ränta.
Mina förutsättningar
Inkomst: 531 000
Underskott: 131 000
Blanco: 798 000
Varav kredit: 44 000 av 45 000
Förfrågningar: 2 gamla
UC-risk: 3,1 %
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Jag har en fråga till någon kunnig här. Nu när jag nollar min kontokredit på 50.000 kr hos northmill som är kategoriserat kreditkort i uc ska jag ha den som aktiv fast 0 utnyttjad eller avsluta? Rocker på 5000 har jag avslutad. Min uc risk är 13.4% kommer den bli högre när jag avslutar? Eller bättre och ha den nollad istället som buffert? Fattar ingenting någon här inne som kan ge klarhet?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.