• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Vad tror ni är bäst för att sänka scoren en liten bit: beta av en "kontokredit" på Qliro ner till noll från 3600 kr (och bli av med den) eller sätta in samma summa på kreditkortet och sänka från typ 25000 till 21500?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Du kan inte betala ner på kreditkortet och ha där vid månadskiftet, så det syns på UC.

Sen använda någon tjänst att betala bort ditt qliro med pengarna från kreditkortet?

Vet inte om qliro är ett lån eller blanco? Att inte ha en maxad kredit är bättre än att betala av ett lån.
 

slugger

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
19 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Om man betalar av krediter nu , hur länge dröjer det innan det syns på UC
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Du kan inte betala ner på kreditkortet och ha där vid månadskiftet, så det syns på UC.

Sen använda någon tjänst att betala bort ditt qliro med pengarna från kreditkortet?

Vet inte om qliro är ett lån eller blanco? Att inte ha en maxad kredit är bättre än att betala av ett lån.

Värt att testa, tack för tips och input! Qliro är egentligen en avbetalning från CDON (julklappar) men deras "konto" står alltid som kredit och inte blanco.

Fortfarande lite sur på Qliro. I januari skickade de ut mail och erbjöd att ansöka om lån och då behövde jag verkligen mer hjälp än någonsin. Men då fick jag avslag med hänvisning till min "Kontohistoria" hos dem. Till saken hör att jag aldrig misskött den mer än att vara sen med några betalningar några gånger.

Men jag var snart "välkommen" att söka igen så där fick jag ingen hjälp när det väl behövdes, bara en bortkastad UC-förfrågan, och att jag skulle hjälpa dem att tjäna feta ränteintäkter nu när det ser ljusare ut igen kommer aldrig hända.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Om man betalar av krediter nu , hur länge dröjer det innan det syns på UC
Om du betalar innan månadens slut (så bankerna ser det) så rapporteras lån/krediter in i slutet på månaden och det uppdateras 14-20:e varje månad (i April då för dig)
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Det slog mig nu under rasten på jobbet, delvis irrelevant sett till trädens ämne. Men varför finns det inte en låneförmedlare där man likt de etablerade sidor fyller i personuppgifter men bara utan belopp. Att söka ett lån, eller möjligheterna åtminstone baserat på ditt personnummer och kreditrisk. Jo men visst, exakt som det är nu men istället för att sitta med skammen vid lendo när inga erbjudanden kommer upp så kommer istället erbjudanden upp med vad alla är villiga att låna ut istället. Hajar ni? :D
Det är väl så det fungerar i praktiken. Om inte banken är villig att erbjuda hela beloppet så erbjuder dom ett lån på en lägre summa. Fast om dom anser att personen inte är kreditvärdig så får man ju såklart inga erbjudanden.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Nej nej, jag är ju helt med på noterna kring hur det fungerar, och hela i lägger var lite flummigt formulerat!

Men att göra en ansökan utan lånebelopp och egentligen se vart man skulle hamna, lite som att följa sitt sjunkande kreditbetyg så kan man följa sina erbjudanden som ökar. Ponera att du vaknar en morgon, du kollar betyget och lendo. Vad skulle du bli gladast över, att betyget har sjunkit med någon procent eller att du är "betrodd" att låna 100 000 kr mer än vad du var förra veckan - det skulle ge en kick av förtroende och kämpaglöd. Förtroende är ju inte något som det kastas på folk i vår situation precis! :)

Ja, flummigt inlägg. Det var bara tankar, ha en go dag! :)

Då lämnar du ut din uc hela tiden till banker?

Man kan nästan räkna ut själv om man får något lån beviljat på ucn.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp