• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Pårättväg.

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
24 Augusti 2016
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
Vet inte vad jag ska göra....Var nere i 25% men är nu uppe i 32,5 % sen Credway rapporterade in...... Går precis runt varje månad och har typ alla lån man kan ha....Har två kreditkort där ett är maxat (50.000) och ett är på 20.000 av 30.000. Skulle behöva betala ner kreditkorten men vet inte hur...suck ....
Kanske läge att släppa allt till kfm?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Prova att ringa Nystart finnans dyra men kan vara en lösning. Samla bort små krediter och små lån.

ska nog faktiskt prova igen. Sökte hos de för nåt år sedan, men då tyckte jag de var fruktansvärt jobbiga. skulle in på kontot och prata om varenda liten transaktion....
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Är i en liknande situation som du fast jag har någorlunda bättre UC...mailade mina förutsättningar till Nystartfinans i tisdags förra veckan. Ännu inget svar...

ska nog faktiskt prova igen. Sökte hos de för nåt år sedan, men då tyckte jag de var fruktansvärt jobbiga. skulle in på kontot och prata om varenda liten transaktion....
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Jag verkar fått mitt betyg stabiliserat på 0.1, eller 0.14 om man kollar kreditkollen
 
X

Xaviar

Gäst
Poäng: 0
Mitt kreditbetyg verkar var hugget i sten för det rör sig inte en millimeter upp eller ner.
0.7 verkar vara bestämt av UC intill tidens ände och därmed basta.
Eller så lever jag kanske helt ovetandes ett tråkigt liv sett ut konsumtionsamhällets synvinkel och kanske inte ger några större avtryck hos UC. Att nyttja mina kreditkort v.s betala ner på dom verkar i alla fall inte påverka betyget.
Kanske så är min låga inkomst på 230.000 ett hinder för att nå 0.1
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Bostadsrätt för närvarande, vaddådå?

Tänkte om du bodde i hyres så måste du ha alla förutsättningar i världen att få ett riktigt bra lån om du skulle vilja köpa lägenhet eller hus.
Nu bodde du redan så :D
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 255
Mottagna reaktioner
1 097
Poäng
897
1,3 nu
Tror inte jag har haft så här lågt tidigare
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp