• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
När man betalt in och avslutat krediter och lån och betyget blir högre kommer betyget sjunka igen senare? Eller hur funkar det?
För mig blev betyget bättre när jag betalade alla Mina kreditkort (3st) sa upp 2 och sökte ett stort blanco , då sjönk betyget från 5 till 1.16 . Ska tillägga att jag har 3 färska förfrågningar och 1 kreditkort kvar ( dock inte fullt utnyttjat)
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Äger du fortfarande fastigheten? Det verkar vara det som historiskt förbättrat mitt betyg mest - att få dit fastigheten på UC:n. Kan vara så att det stigit på grund av att ja, du har blivit av med bolånen, men du har också blivit av med bostaden som "säkerhet".
Det var en bostadsrätt så de står ju aldrig registrerade som fastighet då det inte är en fastighet i lagens mening. Tänker mer att slippa betala räntor bör minska risken för betalningsanmärkning men icke
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Nu är kreditengagemangsregister uppdaterat men inte betyget.

För mig hände nada med betyget, inte ens 0.01 procent ner.
De enda som hänt iofs, är att mitt Santanderlån står som avslutat. Tror inte ens d är uppdaterat med summorna på bolån/blanco.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
För mig hände nada med betyget, inte ens 0.01 procent ner.
De enda som hänt iofs, är att mitt Santanderlån står som avslutat. Tror inte ens d är uppdaterat med summorna på bolån/blanco.
Tror betyget släpar efter endel. Kommer säkert att uppdateras inom kort
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
För mig hände nada med betyget, inte ens 0.01 procent ner.
De enda som hänt iofs, är att mitt Santanderlån står som avslutat. Tror inte ens d är uppdaterat med summorna på bolån/blanco.


Samma här..
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
När man betalt in och avslutat krediter och lån och betyget blir högre kommer betyget sjunka igen senare? Eller hur funkar det?
Jo betyget stabiliseras/blir bättre. Vad jag har läst tidigare på forumet iaf. En del påverkas mer än andra när man avslutar något. Men vi vet ju att betyget är ju inte allt lånegivare kollar på... banken kollar ju vad som är utnyttjat/beviljat, och om det är sänkt belopp så ser det bättre ut :)
 

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
179
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Jo betyget stabiliseras/blir bättre. Vad jag har läst tidigare på forumet iaf. En del påverkas mer än andra när man avslutar något. Men vi vet ju att betyget är ju inte allt lånegivare kollar på... banken kollar ju vad som är utnyttjat/beviljat, och om det är sänkt belopp så ser det bättre ut :)

Låter bra :) har löst mitt balanzia lån och euroloan så har inga lån eller krediter nu :)
 
M

Miji

Gäst
Poäng: 0
ex på hur skevt UC beräknar/tolkar ens finansiella aktiviteter. För ca 1 år sedan så började jag ta tag i mina krediter och lån. Hade då 9 lån/krediter från 6 olika kreditgivare med en ganska bra UC-score. Sen jag började betala av dem och flytta en del in i bostadslånet/bottenlån. Och fram till i juni då jag lyckades () bli av med allt utom lånet på bostadsrätten. Så har min UC blivit sämre bedrövligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp