• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
586
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
@Korpen: Jag skrev ju att kreditbetyget var missvisande? Jag är fullt medveten om att kreditbetyget inte garanterar lån.
Sedan undrar jag över mitt eget kreditbetyg, hur det kan ligga på 0,12. Det var det jag ville ha tankar om.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
K

Kreditis

Gäst
Poäng: 0
Det kan det göra. Det är dock inte säkert med tanke på UC och dess ologiska system. En sak är dock säker, en förfrågan och en synlig beviljad kredit kommer initialt höja ditt betyg.

Måste bara fråga... Vadan detta fokus på att komma ner till 0,1? Ditt nuvarande betyg är inte direkt dåligt.

Okej, nej bara såg att det låg på 0,2 och undrade vad det berodde på.
Är ju goare att ha 0,1 rent spontant
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Okej, nej bara såg att det låg på 0,2 och undrade vad det berodde på.
Är ju goare att ha 0,1 rent spontant

Ha ha... Jo, det är klart, 0,1 är ju onekligen goare än 0,2! :)

Själv ligger jag för tillfället på 0,31 och det är som det är. Har haft 0,21 som bäst så 0,1 känns inte aktuellt förrän jag i sådana fall köper mig en bostad. Om ens då.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
med två färska UC hade jag 0,2 nu när den tredje färska UC kommit in då har jag gått upp till 0,3

inkomst ~500k
underskott 78k
blanco 180k (synligt...)
kreditkort 150k varav 12k nyttjat

kommande månader blir det en rejäl försämring då utnyttjandet av kreditkortet hamnar på över 100k... skit att jag inte fick igenom höjningen av bolånet
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
med två färska UC hade jag 0,2 nu när den tredje färska UC kommit in då har jag gått upp till 0,3

inkomst ~500k
underskott 78k
blanco 180k (synligt...)
kreditkort 150k varav 12k nyttjat

kommande månader blir det en rejäl försämring då utnyttjandet av kreditkortet hamnar på över 100k... skit att jag inte fick igenom höjningen av bolånet

Tänkte du använda höjningen av bolånet till att spekulera/placera pengarna? Kommer du använda krediten på korten istället? Att spekulera med alltså?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Tänkte du använda höjningen av bolånet till att spekulera/placera pengarna? Kommer du använda krediten på korten istället? Att spekulera med alltså?
ja, det mesta går till investeringar, visst har unnat mig lite annat nu men 90% investeras helt klart.
jag har redan investerat från kontokrediten, och har sedan täckt upp kontokrediten med mer pengar från kreditkort och sedan tömt kontokrediten igen så just nu är kreditkorten på -131k så det hade varit helt perfekt med höjningen av bolånet nu (hade planerat för att få det också...)

just nu kostar 50k mig 8% resten är för tillfället räntefritt, men troligtvis kommer jag få betala 13% ränta från 1/3
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
ja, det mesta går till investeringar, visst har unnat mig lite annat nu men 90% investeras helt klart.
jag har redan investerat från kontokrediten, och har sedan täckt upp kontokrediten med mer pengar från kreditkort och sedan tömt kontokrediten igen så just nu är kreditkorten på -131k så det hade varit helt perfekt med höjningen av bolånet nu (hade planerat för att få det också...)

just nu kostar 50k mig 8% resten är för tillfället räntefritt, men troligtvis kommer jag få betala 13% ränta från 1/3

Är du säker på att det är så klurigt? Kan ju bli en duktig rekyleffekt om det skiter sig. Fast du kanske har knäckt koden så pengarna bara ökar och ökar? Du får i sådana fall väldigt gärna upplysa mig om din magiska förmåga! ;)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Är du säker på att det är så klurigt? Kan ju bli en duktig rekyleffekt om det skiter sig. Fast du kanske har knäckt koden så pengarna bara ökar och ökar? Du får i sådana fall väldigt gärna upplysa mig om din magiska förmåga! ;)
kanske inte 100% klyftigt, jag skulle nu behöva ha hit en rörmockare, men jag skjuter på det då pengarna på kontot är slut (är ju bra att ha en buffert)
men ja det går bra, min förmögenhet bör öka med några hundra tusen i år i alla fall (upp strax över 100.000 sedan årsskiftet redan)
även om krediterna är hårt belastade så är det bara tillfälligt, jag har många stora utdelningar dom närmsta månaderna, jag har inte tagit ut någon semester förra året så snart får jag den utbetald i pengar
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
kanske inte 100% klyftigt, jag skulle nu behöva ha hit en rörmockare, men jag skjuter på det då pengarna på kontot är slut (är ju bra att ha en buffert)
men ja det går bra, min förmögenhet bör öka med några hundra tusen i år i alla fall (upp strax över 100.000 sedan årsskiftet redan)
även om krediterna är hårt belastade så är det bara tillfälligt, jag har många stora utdelningar dom närmsta månaderna, jag har inte tagit ut någon semester förra året så snart får jag den utbetald i pengar

Jag hoppas verkligen det går bra för dig! Du har inte funderat på att casha in vinsten och sluta? Risken är ju att lågkonjunkturen knackar på dörren snarare än vi anar och att du loosar allt. Fast dina investeringar kanske inte är känsliga för en sådan liten sak som en lågkonjunktur?
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Denna månad blir två ff ett år. Då har jag fem ff kvar. Nu har jag 1,87 i betyg, ska bli spännande att se hur mycket bättre det blir när två ff försvinner.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp