• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
Jag kommer väldigt snart. I vår redan ha 0 förfrågningar hos UC. Kommer justera underskottet till kanske 2% av årsinkomsten. En årsinkomst på cirka 800.000. Ett outnyttjat kreditkort på typ 75.000 - men en blancobelåning på cirka 1.000.000
Nu har jag UC-betyg på 24.9% men med 13 förfrågningar och 3 maxade kreditkort + underskott.

Vad säger du som lekman - vad kan man förvänta sig med enbart hög blancobelåning som negativt för betyget? Kan man hamna under 1% ändå?


Fasen vad bra! Grymt jobbat!
Har du ett lån på ca 1000.000 eller hur många lån på totalt den summan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Idag är man måttligt glad.
Nu är min uc äntligen nere på 0.13% fast kreditkollen ligger kvar på 564.. Borde inte den uppdateras samtidigt?
Har en FF kvar som försvinner imorgon. Händer det nåt ytterligare då med betyget?

Snart dags för huslån så vill gärna att 564 dyker ner ifall dem tittar på det med..
din UC score visas inte på någon kopia (någon får gärna rätta mig om jag har fel)
0,13 är riktigt bra så det spelar ingen roll för huslån om den skulle bli ännu bättre.
det var till och med så att när jag sökte bolån hos SEB då visades inte UC risken alls.

så viktigaste är att ditt kreditengagemang är uppdaterat till det du vill ha och att du inte har för många förfrågningar så ska bolånet vara givet (förutsatt att kalkylen går ihop)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag kommer väldigt snart. I vår redan ha 0 förfrågningar hos UC. Kommer justera underskottet till kanske 2% av årsinkomsten. En årsinkomst på cirka 800.000. Ett outnyttjat kreditkort på typ 75.000 - men en blancobelåning på cirka 1.000.000
Nu har jag UC-betyg på 24.9% men med 13 förfrågningar och 3 maxade kreditkort + underskott.

Vad säger du som lekman - vad kan man förvänta sig med enbart hög blancobelåning som negativt för betyget? Kan man hamna under 1% ändå?
det låter absolut som att du har möjlighet att hamna under 1, jag mins inte exakt vad någon annan på forumet med miljonen i blanco hade men det var ganska så lågt i alla fall
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
det låter absolut som att du har möjlighet att hamna under 1, jag mins inte exakt vad någon annan på forumet med miljonen i blanco hade men det var ganska så lågt i alla fall

Jag har 1,6 i betyg nu med 1,4 mkr synligt på uc samt 6 ff
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Får du ens några lån dvs samlingslån trots hög belåning ??

jag vet inte, blir spännande. Kommer fortsätta betala ned, söka nytt antingen i slutet på Maj (3 ff kvar) eller i Juli (0 ff kvar).

I samband med att jag söker nytt och min UC ff är ny från låneförmedmare (så alla banker får ta del av den) kommer jag försöka förhandla ned räntan på befintliga krediter också.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
jag vet inte, blir spännande. Kommer fortsätta betala ned, söka nytt antingen i slutet på Maj (3 ff kvar) eller i Juli (0 ff kvar).

I samband med att jag söker nytt och min UC ff är ny från låneförmedmare (så alla banker får ta del av den) kommer jag försöka förhandla ned räntan på befintliga krediter också.

Men dina kreditkort är nollade nu eller hur ser det ut med dessa?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Ska bli oerhört intressant att se ditt betyg med 0 FF...
 

Crippe

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Augusti 2019
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
din UC score visas inte på någon kopia (någon får gärna rätta mig om jag har fel)
0,13 är riktigt bra så det spelar ingen roll för huslån om den skulle bli ännu bättre.
det var till och med så att när jag sökte bolån hos SEB då visades inte UC risken alls.

så viktigaste är att ditt kreditengagemang är uppdaterat till det du vill ha och att du inte har för många förfrågningar så ska bolånet vara givet (förutsatt att kalkylen går ihop)

Låter bra det. Hade en ff som försvann till idag är nu nere på 0,09%. I övrigt inga lån krediter eller nåt som ligger och belastar mig :)
Känns riktigt bra efter att legat i slasken länge.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp