• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 198
Mottagna reaktioner
12 759
Poäng
9 787
Men du tänker att sätta anmärkningar är likadant som att de bestämmer. Det är ju inte riktigt så även om jag förstår vad du menar. Inte i de fallen som jag hört om iallafall och jag känner en hel de som är och varit hos kronofogden.

Det här går bara runt runt
Försöker med extra tydlighet en stund då.
Kronofogden bestämmer alltså inte vem som ska få en anmärkning.
Kreditupplysningsföretagen bestämmer vem som ska få en anmärkning.
Vad du hört och har för gäldenärsvänner saknar betydelse i det här avseendet.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Sen får man ju hoppas att @Lasseman som jobbar på kronofogdemyndigheten vet hur det fungerar.

Ja det hoppas jag verkligen och det vet jag att han gör men det är ju väldigt märkligt att exakt alla jag frågat säger annorlunda och även folk här inne. Tror vi missförstår varandras ord lite. Men okej kronofogden bestämmer inte vem/vilka som får betalningsanmärkning men de är ju med och påverkar. Skulle de inte påverkat skulle inte kreditupplysningsföretag osv veta hur de ska sätta sina anmärkningar. Kolla det creditsafe säger på sin egna hemsida eller inkassoföretaget Alektums egna film osv. Men jag förstår vad han menar :)
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Det här går bara runt runt
Försöker med extra tydlighet en stund då.
Kronofogden bestämmer alltså inte vem som ska få en anmärkning.
Kreditupplysningsföretagen bestämmer vem som ska få en anmärkning.
Vad du hört och har för gäldenärsvänner saknar betydelse i det här avseendet.
Ja då har många inkassobolag fel osv men det får vara så :) kreditupplysningsföretagen har också fel. Godkväll :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 198
Mottagna reaktioner
12 759
Poäng
9 787
Ja då har många inkassobolag fel osv men det får vara så :) kreditupplysningsföretagen har också fel. Godkväll :)

Så kan det vara.
Kronofogden beslutar inte vem som ska få anmärkningar.
Går inte missuppfatta det vid det här laget.
God kväll
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Så kan det vara.
Kronofogden beslutar inte vem som ska få anmärkningar.
Går inte missuppfatta det vid det här laget.
God kväll

Nej men tror du missuppfattade mycket av det jag skrev uppenbar ligen eftersom jag var tvungen att omformulera mig osv men nu förstår vi varandra. Ha det gott.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Det har jag aldrig sett i alla fall. Riskprognos står ju vanligtvis med, men inte score?
Score är alltså nåt ganska värdelöst, vad man har i score är ju helt ointressant om ingen annan på jorden kan se det eller?
Risk finns ju med på upplysningskopia och är det som lämnas ut till frågeställare. Score är väl inget annat än ett fiktivt värde skapat av UC för att sälja sin tjänst och tjäna pengar.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Score är alltså nåt ganska värdelöst, vad man har i score är ju helt ointressant om ingen annan på jorden kan se det eller?
Risk finns ju med på upplysningskopia och är det som lämnas ut till frågeställare. Score är väl inget annat än ett fiktivt värde skapat av UC för att sälja sin tjänst och tjäna pengar.

Ja, så är det nog.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
557
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Score är alltså nåt ganska värdelöst, vad man har i score är ju helt ointressant om ingen annan på jorden kan se det eller?
Risk finns ju med på upplysningskopia och är det som lämnas ut till frågeställare. Score är väl inget annat än ett fiktivt värde skapat av UC för att sälja sin tjänst och tjäna pengar.

Fast din score bestämmer ju vilken kategori du hamnar i på uc betyget väl?

Jag tex ligger på 629 poäng och har 1.0% i uc betyg "bra" . När min poäng hamnar över 635 Blir kategorin istället "mycket bra" å uc betyget bör halka ner till minst 0.9% då.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Någon som vet varför inte uc har upptaderas än?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp