• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Oförändrat 0,28. Det verkar gå trögt att bli en del av den halvan av befolkningen som har 0,1.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

peter-e

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
11 April 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Oförändrat 0,28. Det verkar gå trögt att bli en del av den halvan av befolkningen som har 0,1.

Jag hade 0.1 en stund med bil Avbetalning och kreditkort men nu är den 0.45 efter två bolån UC förfrågningar. Nu är bilavbetalning och kreditkort avslutad, ingen skillnad i betyg.
 
R

Rasmus3

Gäst
Poäng: 0
Följde tipset jag fått för att sänka uc betyget. Nollade kreditkortet och sedan plockade ut pengarna igen den 2 juli. Såg nu att det är med på Min uc att jag maxat kreditkortet. Så detta funkade inte
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Följde tipset jag fått för att sänka uc betyget. Nollade kreditkortet och sedan plockade ut pengarna igen den 2 juli. Såg nu att det är med på Min uc att jag maxat kreditkortet. Så detta funkade inte
olika kreditgivare rapporterar saldot från olika dagar, för att detta ska fungera så måste du då veta vilken dag som dom rapporterar
 
R

Rasmus3

Gäst
Poäng: 0
Ok tack för svaret. Då ska jag nolla denna månad också och vänta till mitten av nästa månad innan jag tar ut igen. Hur slår detta på Uc betyget om man nollar. Ligger runt 14 idag
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Ok tack för svaret. Då ska jag nolla denna månad också och vänta till mitten av nästa månad innan jag tar ut igen. Hur slår detta på Uc betyget om man nollar. Ligger runt 14 idag
vilken kreditgivare gäller det? dom flesta rapporterar nog saldot från den sista, men Santander rapporterar i samband med att dom sammanställer fakturan vilket är mellan 4-8 eller 9 dagar in på månaden

Det är den sammanlagda nyttjandegraden på alla dina kreditkort som påverkar betyget, skillnaden mellan låg nyttjandegrad och hög nyttjandegrad kan ha mycket stor påverkan på ditt betyg
 
A

Anonim

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Undrar hur är det möjligt att min uc betyg har gått upp från 5% till 10,4%?

Inga nya lån och inga nya ff (senaste 24 februari)
 

Carla

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Lån som tidigare inte registrerats hos Uc men som gör det nu?
Uppdaterat inkomst/underskott?
Separation, eller annan "personlig" händelse, typ många adressbyten eller liknande?
 
Senast ändrad:

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Förra månaden 0,4 till 0,5 pga av förfrågan av ikanobank. Idag 0,5 till 1,5 när det blev utnyttjad kredit på 92%.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp