• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
57
Poäng
187
Alla 8 ff försvinner från min UC imorgon 30 juli kommer något att förändras tro? För jag har ett utmätningsförsök som försvinner 17 Okt. Ligger just nu på 8,4%
Har inga större lån eller krediter. Har endast typ 2000kr till Qliro som jag betalar 500kr i månaden
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Trots att betyget ej ändrades när ytterligare 2 försvann igår tänkte jag att det får bära eller brista. Sökte 250000 hos advisa med förhoppningen att få 150000 hos avida som godkänner betalningsanmärkningar. Fick ett förslag endast, collectorhela summan. Väntade ett par timmar innan jag godkände. Fick efter ännu ett par timmar ok och att utbetalning är på g!! Hur sjukt?! Helt plötsligt minskar min månadskostnad med 12000kr och alla inkasso, smslån samt 3 krediter försvinner. Detta innebär även att de resterande krediterna kommer kunna betas ner. Så jo det finns de som godkänner med missbrukade krediter, t o m 3!!
Så lycklig! Nu ska jag banne mig ta tag i min ekonomi och betala av och börja spara!
Grattis! Du fick en ordentlig förbättring, det är det som räknas!:) Utifrån det du berättar bör ditt kreditbetyg bli rätt mycket bättre redan 15-20/8, pga färre antal krediter (dessutom dyra krediter). Får man fråga vad du fick för ränta?
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Alla 8 ff försvinner från min UC imorgon 30 juli kommer något att förändras tro? För jag har ett utmätningsförsök som försvinner 17 Okt. Ligger just nu på 8,4%
Har inga större lån eller krediter. Har endast typ 2000kr till Qliro som jag betalar 500kr i månaden
Från 8 förfrågningar till 0, det måste bli skillnad. Hur länge är det utmätningsförsök ligger kvar nu?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 042
Poäng
867
Trots att betyget ej ändrades när ytterligare 2 försvann igår tänkte jag att det får bära eller brista. Sökte 250000 hos advisa med förhoppningen att få 150000 hos avida som godkänner betalningsanmärkningar. Fick ett förslag endast, collectorhela summan. Väntade ett par timmar innan jag godkände. Fick efter ännu ett par timmar ok och att utbetalning är på g!! Hur sjukt?! Helt plötsligt minskar min månadskostnad med 12000kr och alla inkasso, smslån samt 3 krediter försvinner. Detta innebär även att de resterande krediterna kommer kunna betas ner. Så jo det finns de som godkänner med missbrukade krediter, t o m 3!!
Så lycklig! Nu ska jag banne mig ta tag i min ekonomi och betala av och börja spara!
Låter extremt lovande för egen del. Hur såg ditt betyg ut?
 

Fina Stina

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
30
Poäng
102
^^
Grattis! Du fick en ordentlig förbättring, det är det som räknas!:) Utifrån det du berättar bör ditt kreditbetyg bli rätt mycket bättre redan 15-20/8, pga färre antal krediter (dessutom dyra krediter). Får man fråga vad du fick för ränta?
I min värld o förutsättningar väldigt bra, 7,2%. ^^
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Creditsafe! Vad har dom för grafer när dom räknar kreditvärdighet? Vet att medel etc finns. Men det finns siffervärden också?
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Creditsafe! Vad har dom för grafer när dom räknar kreditvärdighet? Vet att medel etc finns. Men det finns siffervärden också?
Kreditscore Kreditbetyg
70 - 100 Mycket hög betalningsförmåga
40 - 69 Hög betalningsförmåga
20 - 39 Medium betalningsförmåga
1 - 19 Låg betalningsförmåga
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp