• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Sveriges största kreditupplysningföretag och att det ska strula så mycket är sanslöst.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 201
Mottagna reaktioner
912
Poäng
817
Känns som att ngt är fel, mitt ökade med 10% med utan att ngt hänt
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
.. Om jag fick upp hoppet idag över förbättringen och det är fel tror jag att jag brister idag och söker på nuvarande 11%. Dock oklart om det ens blir det bankerna skulle få då det hoppar fram och tillbaka. Jag skrev till UC men vi får väl se när de svarar.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Du kanske hade någon övertrasserad kredit ? Jag själv gick från 29,1 till 10 för jag betalade ner en kredit som låg över beviljat
 
S

Skattlös

Gäst
Poäng: 0
.. Om jag fick upp hoppet idag över förbättringen och det är fel tror jag att jag brister idag och söker på nuvarande 11%. Dock oklart om det ens blir det bankerna skulle få då det hoppar fram och tillbaka. Jag skrev till UC men vi får väl se när de svarar.

Gick väl bra för ett gäng förra gången så jag hade chansat om jag hade behövt få till ett större samlingslån. En förfrågning mer eller mindre kan det ju va värt om man kan spara mycket pengar.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Gick väl bra för ett gäng förra gången så jag hade chansat om jag hade behövt få till ett större samlingslån. En förfrågning mer eller mindre kan det ju va värt om man kan spara mycket pengar.

Precis, det är den delen det hänger på. Det blir antingen söka den här månaden eller vänta till hösten vilket som, en förfrågan skulle inte vara förödande om det fanns en chans. Jag tänkte iallafall vänta och se tills den ser ut att vara stabil på på skulduppdateringen, just nu hoppar den fram och tillbaka mellan Februari/Mars när jag refreshar.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Inkomst uppdatering hos uc. Texten är hämtad från uc.


De uppgifter som visas avser taxerad inkomst och inhämtas från Skatteverket. Skatteverkets avisering av inkomstuppgifter sker normalt sett vid fem tillfällen varje år; april, juni, augusti, september och december.

Under 2021 kommer aviseringarna ske kring den 15 april, 17 juni, 4 augusti, 15 september samt 8 december.

När UC får uppdatering om just din inkomst beror alltså på när din deklaration godkänts av Skatteverket – uppgifterna registreras då hos UC vid nästkommande schemalagda avisering.

Alla uppgifter är inte offentliga och därför kan de summor du själv ser i deklarationen skilja sig från de Skatteverket lämnar ut till UC och andra parter. Detta kan till exempel bero på avdrag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp