Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hur mycket kan jag förvänta mig att min uc score kommer att sjunka?

Jag har 60% i uc risk score just nu.

Mina 20 anmärkningar kommer att bli tre st om 4 månader! Resterande 3 är från 2017.
Har även 10 UC FF, senaste uc ff är från september.

Har inga skulder/lån.

Mina 20 anmärkningar kommer att bli tre st om 4 månader! Resterande 3 är från 2017.

Har inga skulder/lån.
Utmätningsförsök?
Skuldsaldo?
Jag gissar på 25-30% för att sedan sjunka långsamt

Har inga skulder/lån.

Det beror på massor av andra saker. Vad du tjänar, om du har över- eller underskott av kapital och i så fall hur mycket, vad det är för förfrågningar du har, om du är gift, skild eller inget av delarna, om du bor i hus, etc.

Jag låg på 24,6 % UC-risk när jag hade 12 betalningsanmärkningar. Nu är jag nere på 5 stycken och ligger på 4,8 %. I övrigt har inget särskilt ändrats, utan det är tiden och minskat antal anmärkningar som är min vän. Antagligen mest tiden, för det har inte alltid varit så att en anmärkning mindre har lett till bättre betyg.

Idag:
Kreditbetyg 1,0
Riskprognos: 0,98
Score: 631

Fantastiskt ju!
Har säkert frågat dig detta men det finns så många skribenter här att jag tappar koll på alla.
Vad har du för förutsättningar med antalet förfrågningar/Andra lån

Ingen uppdatering på kreditengagemanget än. Vi får se lite vad som händer runt december/januari.
Jag vill minnas att betyget brukar försämras en aning för dom flesta eftersom att folk skuldsätter sig som mest då.

Hej på er , min UC har inte rört sig på 3 månader , trots att en massa förfrågningar (5) försvunnit .. vad händer ? Inte heller krediten har uppdaterats sen 30 sep ? Bugg ? Samma UC betyg på kreddy , borde inte något hänt iaf

Hej på er , min UC har inte rört sig på 3 månader , trots att en massa förfrågningar (5) försvunnit .. vad händer ? Inte heller krediten har uppdaterats sen 30 sep ? Bugg ? Samma UC betyg på kreddy , borde inte något hänt iaf
Var tittar du någonstans? Tittar du bara på Kreddy? För Kreddy uppdateras väldigt sällan, typ 1ggr per månad endast då det är en gratistjänst.
Gällande krediten så uppdateras den på UC gällande 31 okt kring den 15-20 nov, så den är inte mer sen än vanligt.

Men borde inte betyget blivit något bättre på några månader med mindre ff ? Känns som att gå i motvind

Fantastiskt ju!
Har säkert frågat dig detta men det finns så många skribenter här att jag tappar koll på alla.
Vad har du för förutsättningar med antalet förfrågningar/Andra lån
Taxerad inkomst 2017: 172.000
Underskott: 28.000
Inkomst nu är 22700 före skatt per månad men kommer inte synas förrän nästa år dock...
tre lån (2 stora + ett litet) totalt runt 300.000
Flera Kreditkort har jag, men lite använda.
Förra månaden var jag på 0,8 och då var kreditkorten helt oanvända

Överskott av tjänst 510 100 kr
Taxerad förvärvsinkomst 510 100 kr
Överskott av kapital 0 kr
Underskott av kapital 62 600 kr
Sammanr. netto e . avdrag före skatt 447 500 kr
Slutlig skatt 129 400 kr

17 ff 12 är borta Jan
Ca 500 000 i olika Bianco tror ni man vågar hoppas på ett stort hopbaks alt ett till på 170 för att samla småskit ?

Är det verkligen bara dina förfrågningar som spökar här?
Sett folk med över 20 förfrågningar på forumet som har bra mycket bättre betyg.

17 bedrövliga st 12 st försvinner närmsta 2 månaderna sen hoppas på bättre betyg , idag 19,9
Men känns hopplöst
12 st ff är mycket för två månader, ganska täta är dem? så då misstänker jag att det kommer förbättras när dem försvinner
Mitt betyg förbättrades mycket från 10 ff till 5 ff tex 21,0 % till 5-6 % (lite i taget då varje ff försvann
Så jag hade 21,0 % i betyg då jag hade 10 ff 😛 (min låga taxerade inkomst på 160.000-172.000 kan ha spelat roll också)
Men idag är jag på 2 ff och bra betyg

Imorgon vet vi om detta stämmer. Då försvinner nämligen Mash hos mig!

Terry vad blev det för skillnad då Mash försvann? 1 av mina 5 krediter/blanco ligger där och är den minsta på 10k.
Funderat på att avsluta den vid första bästa tillfälle för att få ner det till 4 kreditgivare synliga med förhoppningar om ett bättre kreditbetyg.

Terry vad blev det för skillnad då Mash försvann? 1 av mina 5 krediter/blanco ligger där och är den minsta på 10k.
Funderat på att avsluta den vid första bästa tillfälle för att få ner det till 4 kreditgivare synliga med förhoppningar om ett bättre kreditbetyg.

Det gjorde inte så mycket på betyget. Men det som försämrar mitt betyg är lånet hos Euroloan/Mash.
Tror mitt betyg hade varit bra mycket bättre om jag avslutade dom.

Det gjorde inte så mycket på betyget. Men det som försämrar mitt betyg är lånet hos Euroloan/Mash.
Tror mitt betyg hade varit bra mycket bättre om jag avslutade dom.
Okej, tänkte att du hade betalat av dom för att uppdatera UC. Men då var det bara att upplysningen försvann?
Eftersom det bara är 10k för mig så är jag gode sugen på att bli av med dom helt för att minska mina synliga blancogivare eftersom antalet krediter/blanco synligt verkar påverka betyget. Kommer kunna bli av med dom om Getdivide släpps snart eller betala lite extra vid några löningar om möjligt.

Gör det, dom är fasansfullt dyra, skickar omgående till Kronofogden och inkasso, handlägger ärenden långsamt, otrevlig kundservice.
Kan du bli av med dom - Bli det!

Gör det, dom är fasansfullt dyra, skickar omgående till Kronofogden och inkasso, handlägger ärenden långsamt, otrevlig kundservice.
Kan du bli av med dom - Bli det!
Tack för tipset. Dom är borta då så snart som möjligt.

Kortkrediten uppdaterad, från 5000 kr utnyttjat till 875 kr. Riskprognos från 4,78 % till 4,12 %.

Har gått från 48 i slutet av juni till 6.1 idag.

Blivit av med en massa anmärkningar på kort tid? Jag har också legat kring 50-träsket och hoppas på ett liknande dyk om ca ett halvår. Lät ju hoppfullt att det kan gå så pass fort att sjunka.

Blivit av med en massa anmärkningar på kort tid? Jag har också legat kring 50-träsket och hoppas på ett liknande dyk om ca ett halvår. Lät ju hoppfullt att det kan gå så pass fort att sjunka.
Har inte haft en enda anmärkning utan det blev så högt pga skilsmässa och för många ff har försvunnit 3 ff nu. Just det hade ju ett övertrasserat kreditkort också.

UC är uppdaterad för oktober, men där det stått krediter tidigare så är det bara - och mitt kreditbetyg har gått från 59,8% till 62,3% utan att något annat har ändrats. Är det en uppdatering som gått fel eller pågående? Har någon annan likadant? Inget oroande för min del, men är lite nyfiken :)

Hej!

Jag har idag ett kreditbetyg på 6.6%.

Idag:
229k Taxerad
11ff
341k Blanco

14/12:
229k Taxerad
5ff
220 Blanco

Hur tror ni att mitt kreditbetyg kommer att påverkas? -121 000 i blanco och 6ff borde väll göra ganska mycket?

Absolut, svårt att veta exakt hur mycket med bättre bör det bli!

Tror du det finns en chans att komma ner under 3% och alltså kreditbetyg "bra"?

Jag är lite kluven också... Jag har en gammal kredit på resursbank som är återbetald och inte utnyttjad på cirka 2 år. Borde jag avsluta den? Handlar om 10.000 så inte jätte mycket men många bäckar små... Dock hört att man kan få sämre betyg av att avsluta en kredit än att ha den outnyttjad?

Idag kom mitt lån in på UC. Min Riskprognos eller Score ändrades dock inte ett enda dugg?! Jätteglad över det såklart, men kommer det snart i efterhand tro?

Hej
Jag loggade in nu och såg att mitt betyg sjönk från 14,3 till 5,2 !!! Det som har förändrats är två nya ff samt att jag löst en maxad kredit men istället tagit ett större lån. Någon som vet om det är värt att försöka få till ett samlingslån ändå när betyget sjönk så kraftigt. Har höga blanco runt 600 men med höga räntor och även massa sms lån utanför uc som jag skulle behöva samla.

Min UC sjönk också till 7.19%
Mycket oklart varför....

Ok, vad brukar du ha? Kan set vara något fel i deras system, för bra för att vara sant? Kollade kreddy där stod det 5,3 Någon annan som varit med om detta?

Ok, vad brukar du ha? Kan set vara något fel i deras system, för bra för att vara sant? Kollade kreddy där stod det 5,3 Någon annan som varit med om detta?

Kreddy stämmer dåligt för mig. Har 6,0 enligt den och 4,12 enligt Min UC. Det är några veckors eftersläpning verkar det som, för jag har fått två sänkningar sedan jag hade 6,0.

8.4%...
Men kan vara krediteengagemanget som uppdaterats har ju trots allt betalat av lite på det ju...

Min UC har inte ändrats. Uppdateras alla på samma gång eller kan det diffa lite olika?

Ställer mig ändå frågande till varför så många av oss plötsligt fick en sänkning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp